printlogo


کد خبر: 251123تاریخ: 1401/5/1 00:00
اخبار

ساختمان ناایمن «آزاد» درتهران تخلیه و پلمب می‌شود
پاساژ «آزاد» یکی از پاساژهای معروف محدوده سه‌راه جمهوری به علت ناایمنی و مشکلات فراوان در ساختار ساختمان، طی ۱۰ روز آینده تخلیه و پلمب می‌شود. سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه ۱۱ تهران در این باره گفت: طی فرآیند قانونی، مراجع ذی‌صلاح وضع ساختمان «آزاد» را ناایمن و بحرانی تشخیص داده‌اند، به همین دلیل جلسات متعددی با حضور نمایندگان مالک و کسبه برگزار کرده‌ایم. علاوه‌ بر این طی بازدید از پاساژ، موارد خطرناک و اخطارهای قانونی به مالک داده شد. وی افزود: متأسفانه به اخطارها ترتیب اثر جدی داده نشد. در نتیجه با دادستان جلسات متعدد برگزار کردیم و شهرداری موظف شد رفع خطر را انجام دهد. 
موسوی با بیان اینکه قریب به 100 کاسب در ساختمان آزاد کار می‌کنند و شهرداری نگران وضعیت اقتصادی این افراد است اما نگرانی جدی‌تر امنیت جان کاسبان است، گفت: با توجه به شرایط بحرانی، این ساختمان بزودی تخلیه و پلمب می‌شود. موسوی درباره مکاتبات با سازمان‌های خدماتی درباره قطع انشعابات آب، برق و گاز گفت: گاز این ساختمان قطع شده است و طی روزهای آینده پس از قطع شدن انشعابات آب و برق، با حضور نیروی انتظامی و سرکلانتری، ساختمان آزاد از کسبه تخلیه و پلمب می‌شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از تخلیه ساختمان آزاد معروف به دراکولا، رفع خطر انجام خواهد شد. 
***
ایمن‌سازی گود پرخطر برج میلاد با ورود سازمان بازرسی
در پی دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای رسیدگی فوری به وضعیت گودهای پرخطر پایتخت، بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌های سازمان بازرسی کل کشور از گودهای برج میلاد، ایران‌زمین و دریا در تهران بازدید کرد. محمودرضا مهرورز، بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌های سازمان بازرسی کل کشور از گودهای برج میلاد، ایران‌زمین و دریا در منطقه 2 تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت کنونی این گودها قرار گرفت. در این بازدیدها که با حضور مالک گودها انجام شد، بر ایمن‌سازی هر چه سریع‌تر این گودها تأکید شد. 
وی در حاشیه این بازدیدها با اشاره به دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر شناسایی اماکن ناایمن و گودهای پرخطر اعلام کرد این موضوع در دستور کار بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری‌ها قرار گرفته است که بعد از شناسایی این موارد مکاتبات لازم با شهرداری تهران و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده است. مهرورز با اشاره به خطرات جانی و مالی این گودها برای شهروندان، هشدار داد در صورت عدم اقدام به‌موقع، با متخلفان و مقصران موضوع برخورد قاطع خواهد شد. 
***
آزادی 13 زندانی و خرید 12 سری جهیزیه به همت جهادگران
به همت گروه جهادی شهید زمانی‌نیا به مناسبت عید سعید غدیر، 12 زندانی آزاد شدند و 12 سری جهیزیه برای زوج‌های نیازمند تهیه شد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین غیاثی، مسؤول گروه جهادی شهید وحید زمانی‌نیا (جامعه ورزش) اظهار داشت: این گروه که از مجموعه‌های فعال معاونت محرومیت‌زدایی مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی کشور است، در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی و کمک‌های عام‌المنفعه و به مناسبت عید سعید غدیرخم، اقدام به راه‌اندازی کمپینی تحت عنوان «کمپین به عشق علی» جهت کمک به مردم عزیزمان در مناطق محروم کشورمان کرد. 
معاونت محرومیت‌زدایی مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی کشور خاطرنشان کرد: پس از استقبال گسترده مردم از کمپین فوق و بررسی‌های به عمل آمده، اقدامات اولیه جهت رفع مشکل مناطق محروم در دست اقدام قرار گرفت. مسؤول گروه جهادی شهید وحید زمانی‌نیا عنوان کرد: نخستین اقدام مهم، تهیه ۱۲ سری جهیزیه کامل برای زوج‌های نیازمند و رهن ۱۲ منزل مسکونی برای زوجینی که مشکل مالی داشتند بود که همزمان با عید سعید غدیرخم انجام شد. حجت‌الاسلام غیاثی در ادامه به سایر اقدامات گروه جهادی همزمان با عید سعید غدیرخم اشاره کرد و افزود: آزادسازی 12 زندانی جرائم غیرعمد سرپرست خانوار و پخت ۳ هزار پرس غذای گرم و تقسیم بین نیازمندان کرمان، راور و رودبار از دیگر اقدامات انجام شده توسط این گروه جهادی است. 
***
راه‌اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰ ۱۱۰
معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از راه‌اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰ ۱۱۰ خبر داد. سرهنگ عبدالوهاب حسنوند با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰ ۱۱۰ بیان داشت: این سامانه به منظور بالا بردن سطح خدمت‌رسانی به مردم شریف راه‌اندازی شده و از طریق این سامانه شهروندانی که امکان تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ را ندارند، می‌توانند از طریق این سامانه با پلیس تماس بگیرند. وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۱۰ صرفا برای فوریت‌های پلیسی راه‌اندازی شده است، عنوان داشت: در ۴ ماه اخیر با افزایش ۲۹۰ درصد تماس‌های غیرضروری با سامانه ۱۱۰ رو‌به‌رو بودیم، در حالی که این سامانه برای فوریت‌های پلیسی طراحی و پیش‌بینی شده است و انجام تماس‌های غیرضروری با این سامانه موجب نقصان در انجام مأموریت‌های ۱۱۰ پلیس است. معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه روزانه بین ۴۳ تا ۵۰ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ پلیس پایتخت گرفته می‌شود، عنوان داشت: تقاضای ما از مردم و شهروندان گرامی این است که صرفا فوریت‌های پلیسی خود را از قبیل سرقت و تصادفات راهنمایی و رانندگی با این سامانه در میان بگذارند.

Page Generated in 0/0059 sec