printlogo


کد خبر: 251127تاریخ: 1401/5/1 00:00
اخبار

زمان مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان اعلام شد
به دنبال پیگیری‌های انجام شده از سوی مسوولان دولت سیزدهم و نیز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای واریز سود سهام عدالت جاماندگان، تاکنون ٢ مرحله از پرداخت سود به حساب این افراد انجام شده است که براساس آمار ارائه‌شده، در مرحله‌های اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند. 
مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و 100 هزار تومان و برای سهام عدالت۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کردند. 
در این میان افرادی بودند که به دلیل ارائه نکردن شماره حساب معتبر، از دریافت سود خود عقب مانده بودند که در این زمینه بارها با انتشار اطلاعیه‌های مختلف از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به این افراد هشدار داده شد تا با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) نسبت به ثبت‌نام و احراز هویت خود اقدام کنند و در لیست پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند. 
در ادامه چنین اقداماتی، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اواسط خردادماه امسال خبر داد که این شرکت امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده اما لازمه اجرایی شدن چنین اتفاقی رفع مشکل هر چه سریع‌تر شماره شبای سهامداران برای پرداخت سود سال‌های ۹۸ و ۹۹ بود. 
***
وزیر راه‌وشهرسازی:
۴ میلیون مسکن را تا پایان دولت سیزدهم به مردم تحویل می‌دهیم
وزیر راه‌‌و‌شهرسازی با تاکید بر اینکه ۴ میلیون مسکن را تا پایان دولت سیزدهم به مردم تحویل می‌دهیم، گفت: هفته آینده برای ساخت ۳۰۰ هزار واحد روستایی با بنیاد مسکن به توافق می‌رسیم. 
رستم قاسمی درباره ظرفیت ثبت‌نام برای متقاضیان جدید در طرح نهضت ملی مسکن گفت: در تعدادی از استان‌های کشور که زمین به مقدار کافی وجود دارد و متقاضیان کمتری ثبت‌نام کرده‌اند این سامانه باز شده و احتمالا برای تعداد دیگری از شهر‌های کشور هم باز می‌شود. وی با بیان اینکه «در جایی که زمین کافی داریم به دنبال متقاضی هستیم و برای ثبت‌نام هم محدودیت نداریم»، ادامه داد: موظف هستیم 3.2  میلیون واحد مسکن را بسازیم که با احتساب 800 هزار واحد مسکن روستایی 4 میلیون واحد خواهد شد. این 4 میلیون مسکن در 2 پارت ساخته خواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه مسکن در کشور یک‌ساله ساخته نمی‌شود و معمولا 1.5 تا 2 سال زمان می‌برد،‌ افزود: در زمان حاضر ساخت حدود یک میلیون و 300 واحد شروع شده که طی چند ماه آینده آن را به 2 میلیون واحد می‌رسانیم.  وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: در بحث ثبت‌نام نهضت ملی مسکن به همین 4 میلیون هم اکتفا نمی‌کنیم و بر اساس دستور رئیس‌جمهور باید نیازمندی‌های مردم را تامین کنیم. 
***
جزئیات شیوه جدید قیمت‌گذاری کالاها اعلام شد
طبق اعلام سرپرست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از این به بعد باید درخواست افزایش قیمت کالاها در دفاتر تخصصی وزارت صمت و جهاد کشاورزی، سازمان حمایت، کمیسیون اقتصادی دولت و ستاد تنظیم بازار بررسی و تایید شود و در نهایت به تایید رئیس‌جمهور برسد.  حسین فرهیدزاده، سرپرست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در نامه‌ای به معاونان وزیر صمت، فرآیند جدید قیمت‌گذاری کالاها را اعلام کرد.  فرهیدزاده در این نامه گفت بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار درباره روند درخواست افزایش قیمت کالاها از طریق دفاتر تخصصی مرتبط در وزارت صمت، مقرر شده در فرآیند قیمت‌گذاری پیشنهادات صنوف و کارخانه‌داران از سوی دفاتر تخصصی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان منتقل شود.  این پیشنهادات بعد از بررسی در سازمان حمایت به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع می‌شود و بعد از بررسی و تایید، در ستاد تنظیم بازار تصویب شده و سپس به استحضار ریاست‌جمهوری می‌رسد. بعد از تایید رئیس‌جمهور نیز قیمت جدید اعلان رسمی  می‌شود. 

Page Generated in 0/0060 sec