printlogo


کد خبر: 251134تاریخ: 1401/5/1 00:00
اخبار

وزیر امور خارجه: 
انتقام خون شهید سلیمانی را وظیفه قطعی خود می‌دانیم
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با برنامه «صف اول» که از شبکه خبر پخش شد، درباره رسیدگی به پرونده ترور شهید حاج‌قاسم سلیمانی، گفت: موضوع سردار سلیمانی مساله‌ای نیست که هیچ‌گاه به فراموشی سپرده شود، این مساله آنقدر عمق دارد که حتی «پوتین» در سفر به تهران در دیدار با مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور کشورمان به جایگاه و نقش مهم سردار سلیمانی اشاره کرد. 
وی با بیان اینکه در وزارت خارجه، کمیته پیگیری حقوق بین‌المللی را که وجود داشت کامل‌تر کرده و به کار سرعت داده‌ایم، گفت: قوه‌ قضائیه جدی کار می‌کند و امیدوارم اقدامات ما به نقطه مطلوب برسد. در این پرونده یکی از اقداماتی که انجام شد آمران و عاملان آن در لیست سیاه تروریستی قرار گرفتند و آنهایی که قرار گرفتند خواب راحت ندارند. 
امیرعبداللهیان تصریح کرد: از پیام‌هایی که از طریق واسطه‌ها از سوی آمریکا آورده شد، گفته شد ۲ میلیون دلار برای حفاظت «پمپئو» هزینه می‌شود که از طریق واسطه‌ها می‌خواستند این را در بده بستان حل کنند که دست رد به سینه آنها‌ زده شد. 
وی اظهار کرد: در دستگاه دیپلماسی انتقام خون شهید سلیمانی را وظیفه قطعی خود می‌دانیم. 
***
وزارت امور خارجه حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله موشکی وحشیانه بامداد روز گذشته رژیم صهیونیستی به برخی مناطق سوریه در حومه شهر دمشق را که به شهادت و زخمی شدن 10 نفر منجر شد شدیدا محکوم کرد. 
ناصر کنعانی ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حملات و ابراز همدردی با دولت و ملت سوریه، افزود: تجاوزات و حملات مستمر رژیم صهیونیستی به سوریه، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و نقض فاحش اصول و مقررات شناخته‌شده بین‌المللی است. 
وی با ابراز تعجب و تأسف از سکوت سوال‌برانگیز مجامع و سازمان‌های مسؤول بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال رفتارهای ضدقانونی رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: جامعه بین‌الملل بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد لازم است نسبت به مسؤولیت خود در قبال جنایات مستمر و رفتارهای پرخطر رژیم صهیونیستی عمل کنند. 
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان تاکید کرد: حملات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه، علاوه بر نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، کمک به تروریست‌های مسلح و تلاش برای حفظ و تقویت آنان در خاک سوریه است که در عمل امنیت کل منطقه را تهدید می‌کند. 
***
دیدار فرمانده نیروی دریایی سپاه با فرمانده نیروی دریایی عمان
دریابان سیف‌بن‌ناصر الحربی، فرمانده نیروی دریایی عمان در تهران با دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه دیدار و گفت‌وگو کرد. طرفین در این دیدار بر توسعه مناسبات و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف نظامی تاکید کردند. 
سردار تنگسیری در این دیدار گفت: عمان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج‌فارس محسوب می‌شود و در میان همسایگان ما از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است. 
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد حضور نیروهای بیگانه کمکی به امنیت منطقه نخواهد کرد و بیشتر فضای ناامنی را تقویت می‌کند و معتقدیم کشورهای منطقه خلیج‌فارس ظرفیت و توان لازم برای حفظ امنیت این منطقه حساس را دارند. 
فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک مسلمانان است و بر اساس ظلم و تجاوز به وجود آمده و برای بقای خود از هیچ گونه ظلمی دریغ نمی‌کند البته چون ظلم از بین رفتنی است اینها هم از بین خواهند رفت و ما معتقدیم باز شدن پای این رژیم به منطقه خلیج‌فارس نتیجه‌ای جز فتنه‌انگیزی و ایجاد ناامنی، به دنبال نخواهد داشت و سفر رئیس‌جمهور آمریکا به کشورهای منطقه، تحریک‌کننده و برای فتنه‌انگیزی بیشتر این رژیم مفلوک است. 
 
رئیس سازمان انرژی اتمی: 
اجرای پروژه واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر شتاب گرفته است
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: از چند ماه قبل پس از سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر، برنامه‌های اجرای پروژه واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر شتاب گرفته است. 
محمد اسلامی درباره برنامه این سازمان برای تولید برق هسته‌ای و توسعه نیروگاه‌های اتمی اظهار کرد: موضوع مهم، برق هسته‌ای است که بر اساس اراده‌ای که در کشور وجود دارد و به لطف الهی و آنچه در قانون بودجه پیش‌بینی شده، احداث ۱۰ هزار مگاوات برق جدید در سطح کشور برنامه‌ریزی شده است که این پروژه اکنون در دست اقدام بوده و به سمت تولید آن در حرکت هستیم؛ به‌طوری ‌که در شرایط فعلی یک نیروگاه هزار مگاواتی فعال در بوشهر داریم که به عنوان انرژی پاک و بدون آلایندگی و برق پایدار در طول شبانه‌روز و به‌ طور ثابت به شبکه تزریق می‌شود که برق هسته‌ای تولیدی در تنظیم بار شبکه بسیار موثر بوده است. 
وی اضافه کرد: از چند ماه قبل پس از سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر، برنامه‌های اجرای پروژه واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر شتاب گرفته است. 
اسلامی تصریح کرد: با تاکیدات رئیس جمهور، این پروژه وضعیت متفاوتی یافته و امیدواریم بتوانیم سرفصل‌های دیگر در همه جبهه‌هایی که متصور است را فعال کنیم و در نظر داریم واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر از این پس پیشرفت بیشتری را ثبت کنند.

Page Generated in 0/0057 sec