printlogo


کد خبر: 251139تاریخ: 1401/5/2 00:00
انتشارات روایت فتح منتشر کرد
«زیباتر از نسرین» در بازار کتاب

کتاب «زیباتر از نسرین» زندگینامه شهیده رقیه رضایی‌لایه به قلم سهیلا علوی‌زاده، توسط انتشارات روایت فتح راهی بازار نشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «زیباتر از نسرین» زندگینامه شهیده رقیه رضایی‌لایه به قلم سهیلا علوی‌زاده توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده است. 
این کتاب در ۷ فصل، روند سراسر تلاش و انتخاب برای رسیدن به والاترین عشق و تکامل را در زندگی شهیدی روایت می‌کند که در اوج جوانی به آن دست یافت. این کتاب به مخاطبانش می‌آموزد که مقلد بدون فکر نباشند و هر آنچه را می‌شنوند مورد تحقیق و بررسی قرار دهند. رقیه رضایی‌لایه دختر جوانی بود که هنگام شرکت در راهپیمایی برائت از مشرکین در نهم مرداد ۱۳۶۶ توسط عوامل رژیم سعودی به شهادت رسید. 
نویسنده این کتاب درباره تحقیق و پژوهش آن می‌گوید: «مهم‌ترین ویژگی که در این شهید وجود داشت و من را ترغیب به نوشتن کرد، این بود که خیلی باهوش بوده و همه چیز را خود تجزیه و تحلیل می‌کرده است. او فقط اهل شنیدن، عمل کردن یا پیروی کردن نبود. هر چه را که می‌شنید درباره آن تحقیق می‌کرد و این برای من خیلی جالب بود. همین روحیه کاوش و کنکاش وی باعث شد تا این شهید سر از خیلی جاها درآورد. از نظر من شاید اگر این امتیاز را نداشت مثل دیگر آدم‌ها می‌شد».
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «با شروع سال تحصیلی، رقیه هم مثل قبل در سمت مربی امور تربیتی و دبیر معارف کارش را شروع کرد، این بار در دبیرستان کوثر. روز اول که سرکلاس رفت به شاگردانش گفت: «هدف از درس خواندن، گرفتن نمره نیست، بلکه درک و فهم عمیق درس است». کتاب «زیباتر از نسرین» در ۱۷۶ صفحه با شمارگان 2 هزار و ۲۰۰ نسخه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. 

Page Generated in 0/0046 sec