printlogo


کد خبر: 251140تاریخ: 1401/5/2 00:00
برپایی غرفه‌های کتاب و شب شعر در یک رویداد فرهنگی ویژه محرم
حال و هوای عاشورایی با «عطر سیب»

رویداد فرهنگی «عطر سیب» با برگزاری برنامه‌های فرهنگی - هنری و برپایی غرفه‌های کتاب‌ عاشورایی، مشاوره کتاب و برپایی شب شعر عاشورایی از 2 تا 9 مرداد در میدان امام حسین(ع) برگزار خواهد شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نشست خبری رویداد فرهنگی «عطر سیب» صبح شنبه اول مردادماه با حضور علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و سخنگوی رویداد فرهنگی عطر سیب و مصطفی جامه‌دار، مدیر فرهنگی- هنری منطقه 12 و سخنگوی رویداد فرهنگی عطر سیب برگزار شد. در ابتدای این مراسم، علیرضا فاطمیان‌پور در سخنانی با اشاره به سابقه برگزاری رویداد فرهنگی عطر سیب، گفت: این رویداد از ۲ دهه قبل با هدف کمک به هیات‌ها و تامین نیازهای‌شان طراحی شده است و امسال پیش‌بینی می‌شود حدود 5 هزار هیات به دبیرخانه مراجعه کنند. وی با بیان اینکه امسال از 2 تا 9 مرداد این رویداد برگزار می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه مراسم سوگواری ماه محرم یک سوگواری ملی محسوب می‌شود، نمایشگاه «عطر سیب» خدمات خود را علاوه بر هیات‌های خرد و کلان و روضه‌های کوچک خانگی به عموم مخاطبان و شهروندان ارائه می‌دهد و به همین دلیل امسال برنامه‌هایی برای حضور خانواده‌ها پیش‌بینی شده است. 
جامه‌دار درباره جزئیات این رویداد تصریح کرد: در این زمینه قرار است در غرفه‌های مختلف فاخرترین آثار و کتاب‌های مرتبط با موضوع عاشورا، زندگی امام حسین‌(ع) و یاران‌شان همچنین رویدادهای مرتبط با آن عرضه شود. وی در پایان از برگزاری شب شعر عاشورایی در روزهای برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: قرار است جمعی از شاعران آیینی هر شب در ساعت‌های مشخصی مجموعه‌ای از اشعار فاخر عاشورایی را برای مخاطبان قرائت می‌کنند. در پایان این نشست از پوستر رویداد فرهنگی عطر سیب رونمایی شد. رویداد فرهنگی «عطر سیب» از 2 تا 9 مرداد هر روز از ساعت 16 تا 23 در میدان امام حسین‌(ع) برگزار خواهد شد. 

Page Generated in 0/0057 sec