printlogo


کد خبر: 251156تاریخ: 1401/5/2 00:00
اخبار

داور آفریقایی برای نخستین ال‌کلاسیکوی فصل
اولین رویارویی ۲ قدرت برتر فوتبال باشگاهی اسپانیا توسط داوری از کشور گامبیا قضاوت می‌شود. تیم‌های رئال‌مادرید و بارسلونا بامداد یکشنبه از ساعت 7:30 به وقت تهران در ورزشگاه آلجاینت شهر لاس‌وگاس آمریکا به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا نخستین ال‌کلاسیکوی فصل را در قالب یک بازی دوستانه برگزار کنند. قضاوت این بازی به «بابوکار جالو» داور گامبیایی که چند سال است در لیگ حرفه‌ای آمریکا (MLS) سوت می‌زند، سپرده شده است. بابوکار جالوی 47 ساله، حرفه داوری را سال 1996 در گامبیا آغاز کرد و سال 2011 در فهرست داوران مورد تایید فیفا قرار گرفت. بوباکار در واکنش به انتخابش به عنوان داور ال‌کلاسیکو گفت: «این را به مرحوم «عمو بادو جاسه» و «پا سواره فی» تقدیم می‌کنم؛ ۲ مردی که مرا از زمین‌های خاکی پیدا کردند، به من ایمان آوردند و نشان دادند می‌توانم یک داور موفق باشم. از حمایت همسرم، خانواده‌ام، دوستانم، فدراسیون جهانی فوتبال، فدراسیون فوتبال آمریکا و سازمان داوران حرفه‌ای آمریکا سپاسگزارم». تیم‌‌های بارسلونا و رئال‌مادرید در حالی نخستین مصاف خود در فصل جدید را در آمریکا برگزار خواهند کرد که مصاف قبلی آنها در سانتیاگو برنابئو با برتری 4 گله تیم کاتالان به پایان رسید. بارسلونا پیش از این ۲ بازی دوستانه برابر اولوت و اینتر میامی انجام داده ولی این نخستین بازی پیش‌فصل رئال‌مادرید است. 
***
الویس کامسوبا: قرارداد سپاهان زندگی‌ام را عوض می‌کند!
وینگر جدید تیم سپاهان درباره جدایی‌اش از اف‌سی سیدنی اظهارنظر کرد. باشگاه سپاهان از نخستین خرید خارجی‌اش رونمایی کرد تا به این ترتیب «الویس کامسوبا» وینگر 27 ساله اهل بروندی از اف‌سی سیدنی راهی سپاهان شود. او که سابقه عضویت در ملبورن ویکتوری را هم دارد، فصل گذشته عملکرد درخشانی در اف‌سی سیدنی داشت و حالا جدایی‌اش با پیام‌های مثبت هواداران این تیم همراه شده است. باشگاه اف‌سی سیدنی نیز در بیانیه رسمی از جدایی او با مبلغ رضایتنامه «۶ رقمی» خبر داده که البته بازه بین 100 هزار تا 999 هزار دلار را شامل می‌شود و کد دقیقی برای اطلاع از هزینه سپاهان برای جدایی وی به دست نمی‌دهد. این بازیکن بر اساس آنچه در بیانیه اف‌سی سیدنی آمده «اعتراف کرده» پیشنهاد سپاهان را نمی‌توانست رد کند: «این یک انتقال متحول‌کننده برای زندگی من و خانواده‌ام است و من از اف‌سی سیدنی برای موافقت با این قرارداد سپاسگزارم». در ادامه اظهارات کامسوبا آمده است: «من از حمایت بزرگی در این باشگاه برخوردار بوده‌ام و پیشرفت حرفه‌ای من به لطف حمایتی است که از طرف همه، از جمله هم‌تیمی‌ها داشته‌ام. می‌خواهم از استیو و کادر مربیگری‌اش برای باور به من، همچنین از هیات‌مدیره و مدیرعامل اف‌سی سیدنی که اجازه استفاده از این فرصت را به من دادند و از هواداران که پشتیبان من بودند، تشکر کنم».
***
۳ بازیکن جدید به تمرین پرسپولیس اضافه می‌شوند
۳ بازیکن جدید از امروز در تمرینات تیم پرسپولیس حضور پیدا خواهند کرد. به گزارش فارس، با نظر یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ۳ بازیکن جدید از امروز در تمرینات سرخپوشان حاضر می‌شوند. با هماهنگی گل‌محمدی با تیم‌های پایه قرار است ۳ بازیکن از تیم امیدهای سرخپوشان در تمرینات تیم بزرگسالان حضور پیدا کنند. یک مهاجم، یک وینگر و یک هافبک دفاعی ۳ بازیکن امیدهای پرسپولیس هستند که قرار است از امروز در تمرینات تیم بزرگسالان حضور پیدا کنند تا در صورت تأیید کادر فنی، حضورشان در تمرینات تیم بزرگسالان ادامه داشته باشد. 
***
بدهی باشگاه برزیلی به سرمربی استقلال پرداخت شد
باشگاه واسکو دوگامای برزیل بدهی خود را به «ریکاردو ساپینتو» سرمربی فعلی استقلال پرداخت کرد و انتظار می‌رود پنجره نقل و انتقالات این باشگاه بزودی باز شود. 
ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال سابقه حضور در تیم واسکو دوگامای برزیل را هم دارد. این مربی بعد از جدایی از واسکو، برای دریافت مطالباتش به فیفا شکایت کرد و برنده پرونده ۲۶۰ هزار یورویی شد. 
فیفا علاوه بر محکومیت باشگاه واسکو دوگاما، پنجره نقل و انتقالات این باشگاه را به خاطر شکایت ساپینتو بست. 
طبق اعلام «فلاویو دیاس» خبرنگار برزیلی، واسکو بدهی ساپینتو را پرداخت کرده است و انتظار می‌رود تا روز دوشنبه این پرداخت از سوی فیفا تایید شود. بعد از تایید، پنجره نقل و انتقالات باشگاه برزیلی باز خواهد شد. 
***
چرا سرمربی تیم ملی بسکتبال به ایران نیامد؟
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران پس از حذف تیم ملی از مسابقات کاپ آسیا، همراه بازیکنان به ایران بازنگشت. 
به گزارش ایسنا، پس از اتمام کار تیم ملی بسکتبال ایران در رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی که با حذف در مرحله یک‌چهارم نهایی و شکست مقابل اردن همراه شد، سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی با ملی‌پوشان به ایران نیامد و از اندونزی مستقیما راهی مجارستان، محل زندگی خود شد. 
او در حال حاضر برای مرخصی و رسیدگی به برخی مسائل شخصی عازم مجارستان شده است و به نظر می‌رسد ۱۰ روزی را در این کشور ماندگار باشد. فعلا زمان بازگشت ارمغانی به ایران به صورت دقیق مشخص نیست. 
با بازگشت ارمغانی به ایران، تیم ملی بسکتبال تمرینات خود را برای حضور در پنجره چهارم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0073 sec