printlogo


کد خبر: 251166تاریخ: 1401/5/2 00:00
اخبار

صبح دیروز در محل جنایت 
قاتل شهید رنجبر قصاص شد
رئیس کل دادگستری فارس از اجرای حکم قصاص نفس قاتل شهید رنجبر خبر داد. حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی دیروز بیان کرد: مجازات قصاص نفس قاتل شهید علی‌اکبر رنجبر جانشین وقت پاسگاه بید زرد شیراز با حضور خانواده اولیای دم اجرا شد. او گفت: پس از وقوع قتل فجیع سرهنگ علی‌اکبر رنجبر و دستگیری قاتل، رسیدگی سریع به پرونده در دستور کار قرار گرفت و رأی اولیه مبنی بر قصاص قاتل از شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس صادر شد. 
وی با بیان اینکه طبق قرائن قاتل در زمان ارتکاب بزه دارای قوه تمیز و اراده بوده است، تصریح کرد: پس از اظهارنظر کمیسیون پزشکی قانونی متهم در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان محاکمه و با نظر قضات شعبه مجددا به قصاص نفس در ملأعام محکوم شد. 
موسوی با اشاره به اینکه رأی دوم دادگاه کیفری یک استان فارس توسط شعبه نهم دیوان عالی کشور تأیید و ابرام شد، گفت: روند استیذان از ریاست قوه‌ قضائیه نیز انجام و مجوز اجرای حکم به دادگستری استان فارس ابلاغ شد که بلافاصله در دستور اجرای احکام کیفری شیراز قرار گرفت. 
موسوی در پایان اظهار کرد با توجه به اصرار اولیای دم مرحوم رنجبر بر اجرای حکم قصاص و عدم تمایل آنان بر بخشش محکوم، با فراهم شدن مقدمات اجرا مجازات قصاص قاتل شهید رنجبر با حضور اولیای دم رأس ساعت ۵:۴۰ صبح روز شنبه اول مرداد در محل وقوع جنایت به اجرا درآمد. 
***
بازگشایی متفاوت مدارس در مهر امسال
معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: امسال به‌ دلیل پشت سرگذاشتن کرونا بازگشایی متفاوتی در مهرماه خواهیم داشت، بنابراین باید سعی شود با تدبیر و برنامه‌ریزی لازم این بازگشایی با کمترین چالش و مانع انجام شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی لطیفی با اشاره به آغاز کار برنامه‌ریزی پروژه مهر در سطح وزارتخانه گفت: از مهم‌ترین مسائلی که در پروژه مهر باید به آن پرداخته شود موضوعاتی چون ثبت‌نام دانش‌آموزان، هدایت تحصیلی، ثبت سفارش کتب درسی و توزیع مناسب آن است. 
وی ادامه داد: برآورد و سازماندهی نیروی انسانی از مهم‌ترین اقدامات پروژه مهر است و باید به‌ طور جدی پیگیری شود. 
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان قزوین نیز ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده در چند ماه گذشته، انقلابی‌گری و جوانگرایی را از مهم‌ترین شاخص‌های به‌کارگیری نیروها در سطوح مختلف آموزش‌وپرورش استان عنوان کرد و از رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معاون معین استان قزوین در وزارت متبوع خواستار پیگیری رفع مشکلاتی چون کسری نیروها، پرداخت معوقات آموزش‌دهندگان سوادآموزی، توجه ویژه به هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و روزآمد کردن تجهیزات آن در سطح وزارتخانه شد. 
***
مجید عبدالباقی برادر مالک متروپل آبادان کشته شد
رئیس بیمارستان نفت آبادان گفت: مجید عبدالباقی، برادر مالک متروپل آبادان که مورد سوء قصد قرار گرفته بود، به علت شدت جراحت وارده درگذشت. 
دکتر نصرالله حسونی‌بحرینی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: پیکر بی‌جان مجید عبدالباقی که دیروز مورد حمله مسلحانه قرار گرفت، به بیمارستان نفت منتقل شد. 
وی افزود: پیکر بی‌جان او به اتاق عمل منتقل و اقدامات مقتضی برای احیا انجام شد اما اقدامات پزشکی برای نجات جان وی به علت شدت جراحت نتیجه‌بخش نبود.
***
«فروش فوری یا خارج از نوبت خودرو» ترفند جدید کلاهبرداران
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ درباره کلاهبرداری در پوشش «فروش فوری یا خارج از نوبت خودرو» هشدار داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی با اشاره به انتشار اخباری درباره تصمیم جدید وزارت صمت در رابطه با فعالیت سامانه یکپارچه فروش خودرو و تصمیم به حذف قرعه‌کشی برای فروش برخی از محصولات شرکت‌های خودروسازی گفت: اخیرا در مواردی مشاهده شده افراد سودجو و فرصت‌طلب فضای مجازی که با هر بهانه‌ای نسبت به سوءاستفاده و کلاهبرداری از مردم اقدام می‌کنند، تحرکاتی را در این زمینه انجام داده‌اند که گزارش‌های آن به پلیس فتا واصل و به سرعت نیز با آن برخورد شده است اما لازم است شهروندان نیز نسبت به این اقدامات هوشیار باشند. 
وی با بیان اینکه مجرمان سایبری در این روش ادعا‌های مختلفی را مطرح می‌کنند که تمام آنها کذب است، تصریح کرد: از جمله این موارد می‌توان به ادعاهایی نظیر ثبت‌نام کاربران با تضمین برنده شدن در قرعه‌کشی، ثبت‌نام و دریافت فوری خودرو، ثبت‌نام در سایت بدون قطعی و اختلال و... اشاره کرد. 
رئیس پلیس فتای پایتخت افزود: در تمام این روش‌ها هدف این افراد کلاهبرداری و سودجویی است؛ از این رو لازم است اگر شهروندان با چنین تبلیغات یا پیام‌هایی مواجه شدند که به آنان چنین وعده‌هایی داده شده بود توجهی نکنند، چرا که در نهایت این موارد منجر به تخلیه موجودی حساب بانکی یا سوءاستفاده از اطلاعات آنان خواهد شد.

Page Generated in 0/0055 sec