printlogo


کد خبر: 251193تاریخ: 1401/5/3 00:00
چندین نفر از مجرمان جنسی و کودک‌آزار با ملیت انگلیسی با پوشش ارائه کمک‌های بشردوستانه در کمپ پناهجویان اوکراین در لهستان حضور یافتند
کود‌آزاری در لباس حقوق بشر

آژانس ملی جرم و جنایت انگلیس گفته است ۱۰ فرد کودک‌آزار که به کمپ پناهجویان اوکراین در لهستان رفته بودند، این اقدام را تحت پوشش ارائه کمک‌های بشردوستانه انجام داده‌اند. به نوشته روزنامه «دیلی میل»، این افراد در هفته‌های اول جنگ اوکراین با استفاده از هرج و مرج و شلوغی در کمپ‌های پناهجویان اوکراینی در لهستان اقدام به تعرض و آزار جنسی افراد زیر سن قانونی کرده بودند. دیلی‌میل به نقل از سخنگوی آژانس ملی جرم و جنایت انگلیس نوشت، این افراد توسط مقامات لهستانی تحت بازجویی قرار گرفته و سپس از این کشور اخراج شدند. در زمان سفر این 10 کودک‌آزار به لهستان، حدود ۵۰۰۰ کودک بدون همراه در کمپ‌های لهستان سکونت داده شده بودند. این نهاد اذعان کرد تصادفی نیست که این افراد در همان ۶ هفته اول شروع جنگ در اوکراین به لهستان سفر کرده بودند تا به گفته خودشان کمک‌های بشردوستانه برای پناهجویان فراهم کنند. با این حال توضیحی در این زمینه ارائه نشد که چرا به این 10 مجرم سابقه‌دار بابت آزار جنسی کودکان اجازه داده شده در چنین شرایطی به لهستان سفر کنند. بر اساس گزارش یونیسف، بیش از 65 درصد کودکان ساکن در اوکراین از خانه‌های خود رانده شده‌اند. علاوه بر کودکان پناهنده، زنانی که از اوکراین فرار می‌کنند نیز مورد تهدید آزارگران قرار گرفته‌اند. مقامات اوکراینی اوایل این ماه رهبر یک باند جنایتکار را دستگیر کردند و مدعی شدند گروه او به زنانی که قصد خروج از کشور را دارند، در خارج از کشور پیشنهاد شغل می‌دهد ولی فقط آنها را به فحشا در ترکیه می‌کشاند. والیانت ریچی، نماینده ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا و هماهنگ‌کننده مبارزه با قاچاق، در کنفرانسی در ایرلند در ماه مه‌ گفت افزایش علاقه به روسپی‌های اوکراینی «انگیزه قوی برای قاچاقچیان برای استخدام و استثمار زنان اوکراینی در مقیاس بزرگ ایجاد کرده است». قاچاق انسان برای مدت طولانی در اوکراین نیز یک مشکل بوده است. گزارش وزارت خارجه ایالات متحده در سال گذشته اشاره کرده در حالی که مقامات «تلاش‌های قابل توجهی» برای سرکوب قاچاق انجام داده‌اند، این کشور تعداد قربانیان را کم‌اهمیت جلوه داده است و مقامات دولتی در برخی موارد همدست هستند. در این گزارش، کودکان یتیم‌خانه‌های دولتی به ‌عنوان «در برابر قاچاق انسان آسیب‌پذیر هستند» و مراقبان در این مراکز در برخی موارد به ‌عنوان «همدست یا عمدا سهل‌انگیز در قاچاق جنسی و کار دختران و پسران تحت مراقبت هستند» توصیف شدند.

***

استفاده از کودکان کار در شرکت هیوندای در آمریکا

رویترز نوشت پلیس محلی منطقه مونت‌گومری در ایالت آلابامای آمریکا اعلام کرد یک کارخانه زیرمجموعه شرکت خودروسازی هیوندای کره‌جنوبی در تولید قطعات خودرو از کودکان کار استفاده کرده است.
 این کودکان در برخی موارد حتی 12 ساله بودند و به گفته خانواده‌ها و برخی از همین کودکان، آنها در واحد فلزکاری کارخانه اسمارت آلاباما فعالیت می‌کردند. هیوندای یکی از سهامداران عمده اسمارت است و قطعات مهمی از خودروهای هیوندای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تولید می‌کند.
 هیوندای طی بیانیه‌ای اعلام کرد اقدامات مربوط به اشتغال غیرقانونی در هیچ یک از واحدهای تولیدی این شرکت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحمل نکرده و تمام زیرمجموعه‌های محلی باید از رویه‌ها و سیاست‌های تعیین‌شده از سوی این شرکت پیروی کنند. شرکت اسمارت هم در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد به قوانین محلی، ایالتی و فدرال پایبند بوده و هر گونه اتهام درباره به‌کارگیری افراد زیر سن قانونی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رد کرده است.
 اسمارت می‌گوید: برای تامین نیروهای موقت خود از آژانس‌های کاریابی محلی استفاده کرده و انتظار دارد این آژانس‌ها در استخدام کارگران به قوانین محلی پایبند باشند. زمانی موضوع استفاده از کودکان در کارخانه اسمارت هیوندای در آلاباما مورد توجه اذهان عمومی قرار گرفت که یکی از این کودکان در ماه فوریه ناپدید شد.
 این دختر که این ماه 14 ساله می‌شود، به همراه ۲ برادر 12 و 15 ساله خود امسال به مدرسه نرفته و در شرکت اسمارت کار کرده‌ است. پدرو تزی، پدر این کودکان هم این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تایید کرده است. 
***
پاپ برای عذرخواهی درباره کود‌کشی راهی کانادا شد
پاپ فرانسیس پس از مدت‌ها انتظار، دیروز یکشنبه برای عذرخواهی به دلیل نقش کلیسای کاتولیک در کشتار کودکان بومی کانادایی به این کشور سفر کرد. 
به گزارش وب‌سایت روزنامه واشنگتن‌پست، این واقعه یکی از سهمگین‌ترین تراژدی‌های تاریخ کاناداست، از این رو سفر پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک با سفر هر پاپ دیگری در ادوار گذشته متفاوت است، چراکه هدف اصلی آن ابراز ندامت و پشیمانی است.
 پاپ در طول دوره فعالیت خود بارها با فشار برای سفر به کانادا و عذرخواهی به دلیل نقش کلیسای کاتولیک در اداره مدارس شبانه‌روزی مواجه شده است؛ مدارسی که بیش از یک قرن فعالیت داشته و به عنوان بخشی از سیاست دولت کانادا برای همسان‌سازی کودکان بومی و از بین بردن تفاوت‌ها و فرهنگ آنها فعالیت می‌کردند. 
مدارس کاتولیک از سال ۱۸۴۰ تا دهه ۱۹۹۰ توسط کلیساها اداره می‌شدند. سال گذشته پس از آنکه چندین گروه بومی اعلام کردند رادارهای نفوذکننده به زمین، صدها گور بی‌نام ‌و نشان کودکان را در نزدیکی مدارس بودمی یافته‌اند، فشارها بر پاپ و کلیسای کاتولیک به مراتب شدیدتر شد.
 پاپ ابتدا با وجود فشارهای زیاد، تن به عذرخواهی نداد اما در نهایت ماه آوریل، پاپ بالاخره به هیاتی از بومیان کانادا در واتیکان گفت به دلیل رفتار «تعدادی از کاتولیک‌ها» متاسف بوده و قصد دارد به کانادا برود. 
این مدارس دست‌کم ۱۵۰ هزار کودک بومی کانادا را -گاه به زور- از خانواده‌های‌شان جدا کردند، به شکلی که برخی از آنان هرگز دوباره خانواده خود را ندیدند.

Page Generated in 0/0055 sec