printlogo


کد خبر: 251201تاریخ: 1401/5/3 00:00
اخبار

حاج‌صفی و محمدی به سرنوشت کریم انصاری‌فرد دچار می‌شوند؟
رسانه یونانی پیش‌بینی کرد یکی دیگر از بازیکنان ایرانی باشگاه آ.اک در لیست مازاد قرار بگیرد. به گزارش مهر، تیم فوتبال آ.اک در حالی اردوی پیش‌فصل خود را در کشور هلند برپا کرده است که احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی ۲ بازیکن ایرانی هم همراه این تیم در تمرینات حضور دارند. 
«آلمیدا» سرمربی آ.اک پیش از این اردو، کریم انصاری‌فرد، مهاجم ایرانی تیمش را در لیست مازاد قرار داده بود و حالا یک رسانه یونانی احتمال می‌دهد از بین حاج‌صفی و محمدی یک بازیکن دیگر هم در لیست خروجی آ.اک باشد، چرا که اولویت در این بخش با هافبک سوییسی است. سایت sportday با اشاره به درخشش «استیون زوبر» هافبک سوییسی آ.اک و حضورش در ترکیب اصلی این تیم در بازی دوستانه، پیش‌بینی کرد این بازیکن یکی از ۲ بازیکن ایرانی را به سمت در خروج باشگاه هل بدهد. در بخشی از گزارش با اشاره به ابهامات خط دفاعی آ.اک آمده است: «با اطلاعات فعلی تعهد سرمربی آرژانتینی به استیون زوبر برای پست هافبک چپ می‌تواند زمینه را برای تحولات فراهم کند. پیش از این حتی قبل از آنکه تیم برای مرحله اصلی آماده‌سازی به هلند سفر کند، صحبت‌هایی درباره حاج‌صفی و محمدی مطرح شده بود؛ از یک طرف به خاطر فصل گذشته و از طرف دیگر به دلیل مشکلاتی که داشتن ۲ بازیکن ایرانی هم‌پست برای تیم ایجاد می‌کند». در ادامه این مطلب آمده است: «آلمیدا از ابتدای آماده‌سازی، زوبر را برای جناح چپ ترجیح داده است. این انتخابی است که برای او کارساز است، زیرا بازیکن سوییسی کیفیت زیادی دارد. در بازی دوستانه مقابل ولندام باز هم زوبر در ترکیب بود، حاج‌صفی در پست دفاع چپ بازی کرد و محمدی هم نیمکت‌نشین بود. شاید این موضوع نشان‌دهنده چیز زیادی نباشد اما مطمئنا ثابت می‌کند آلمیدا گزینه‌ای متفاوت از محمدی را ترجیح می‌دهد. آنچه مسلم است با کارهایی که در حال حاضر در هلند انجام می‌شود و با انتخاب‌هایی که آلمیدا برای جناح چپ انجام می‌دهد، بحث مدیریت این دو بازیکن ایرانی همچنان باز است اما همه چیز با بازگشت تیم به آتن و تصمیمات نهایی سرمربی آرژانتینی درباره ترکیب تیم قطعی خواهد شد».
***
کفش‌های مارادونا در فضا
کفش‌های دیگو مارادونا قرار است به فضا فرستاده شود. به گزارش تلگراف، کفش‌های دیگو مارادونا، بازیکن افسانه‌ای فوتبال آرژانتین به فضا فرستاده می‌شود. این ایده متعلق به یک شرکت خصوصی است که ضبط درخواست‌های طرفداران را سازماندهی کرده است. مارادونا نوامبر ۲۰۲۰ در یک مجتمع مسکونی خصوصی در شمال بوئنوس‌آیرس در ۶۰ سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت. او چند هفته قبل از آن تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته بود. به گفته محققان، اشتباهات بزرگی در مراقبت از مارادونا که بشدت بیمار بود، رخ داده بود. پیش‌تر فروش پیراهنی که دیگو مارادونا هنگام به ثمر رساندن گل جنجالی «دست خدا» به انگلیس در جام‌جهانی ۱۹۸۶ بر تن کرده بود، رکورد گران‌ترین پیراهن تاریخ را شکست. مارادونا در بازی یک‌چهارم نهایی در مکزیکوسیتی در ۲۲ ژوئن ۱۹۸۶ دو گل به ثمر رساند، آن هم تنها ۴ سال پس از جنگ بریتانیا و آرژانتین بر سر جزایر فالکلند. گل اول بازیکن آرژانتینی با ضربه سر اعلام شد اما توپ دور از چشم داور با دست مارادونا وارد دروازه انگلیس شده بود. او بعد از این دیدار گفت آن دست، دست خدا بود که توپ را وارد دروازه انگلیس کرد. گل دوم مارادونا نیز بسیار زیبا بود. او در این صحنه تقریبا تمام تیم ‌ملی انگلیسی را دریبل کرد و سپس «پیتر شیلتون» را نیز پشت سر گذاشت و توانست توپ را وارد دروازه کند. سال ۲۰۰۲ در نظرسنجی فیفا این گل به عنوان «گل قرن» انتخاب شد. 
***
مصدومان پرسپولیس تعیین تکلیف شدند
پزشک تیم فوتبال پرسپولیس آخرین وضعیت وحدت هنانوف، مهدی ترابی، حامد پاکدل و کمال کامیابی‌نیا را تشریح کرد. به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، علیرضا حقیقت، پزشک تیم فوتبال پرسپولیس درباره مصدومیت وحدت هنانوف گفت: این بازیکن در بازی دوستانه برابر نساجی مازندران از ناحیه زانو دچار کشیدگی رباط داخلی MCL شد و طی بررسی‌های به عمل آمده، ۳ تا ۴ هفته از تمرینات تیمی دور خواهد بود و کادر پزشکی تلاش می‌کند این بازیکن را هر چه سریع‌تر به تمرینات گروهی بازگرداند. علیرضا حقیقت درباره مصدومیت مهدی ترابی هم گفت: مهدی دچار کشیدگی عضله چهارسر شده بود که با اقدامات پزشکی و تمرینات اختصاصی، هفته پیش رو به تمرینات گروهی باز خواهد گشت. همچنین پزشک پرسپولیس درباره مصدومیت حامد پاکدل خاطرنشان کرد: این بازیکن دچار کشیدگی عضله کشاله ران شده بود و تحت نظر کادر پزشکی تیم قرار گرفت و سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به تمرینات تیمی بازگردد. حقیقت درباره مصدومیت کمال کامیابی‌نیا نیز عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش و فعالیت کادر پزشکی، کمال به تمرینات گروهی بازگشت و در اکثر برنامه‌های تیمی شرکت داشت و از هفته آینده به طور کامل در اختیار کادر فنی قرار خواهد گرفت. او درباره مصدومیت مهدی عبدی هم گفت: عبدی بعد از مصدومیتی که در تمرین به آن دچار شد برای «ام‌آرآی» اعزام شد که مشخص شد از ناحیه عضله چهارسر ران دچار کشیدگی شده و باید ۲ تا ۳ هفته زیر نظر کادر پزشکی باشد.

Page Generated in 0/0057 sec