printlogo


کد خبر: 251209تاریخ: 1401/5/3 00:00
اخبار

گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور با استاندار فارس درباره سیل استهبان
رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با استاندار فارس، ضمن پیگیری حادثه سیل، در جریان آخرین جزئیات و اطلاعات عملیات جست‌وجوی ناپدیدشدگان قرار گرفت. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در تماس تلفنی با محمدهادی ایمانیه، ضمن تاکید بر رسیدگی سریع به قصورهای احتمالی، به استاندار فارس دستور داد از ظرفیت همه دستگاه‌های ملی و محلی برای جبران خسارات آسیب‌دیدگان و تسکین آلام داغدیدگان استفاده کند. 
رئیس‌جمهور در این تماس ضمن ابراز همدردی با قربانیان حادثه، بر بسیج همه ظرفیت‌های موجود برای یافتن ناپدیدشدگان سیل و رسیدگی به امور خانواده قربانیان تاکید کرد. در پی بارش شدید باران فصلی عصر روز جمعه در ارتفاعات بین نیریز و استهبان و طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در این منطقه، تاکنون ۲۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر نیز مفقود شده است. پزشکی قانونی استان فارس اسامی ۲۰ قربانی سیل استهبان را اعلام کرد.
***
دستگیری عاملان قتل مجید عبدالباقی در آبادان
فرمانده انتظامی آبادان از دستگیری 5 نفر از عاملان تیراندازی منجر به قتل مجید عبدالباقی، برادر مالک ساختمان متروپل خبر داد. سرهنگ حسین زلقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال وقوع یک‌فقره تیراندازی منجر به قتل با سلاح جنگی در منطقه امیری این شهرستان، بلافاصله دستورات ویژه جهت شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی صادر شد. 
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با رصد اطلاعاتی و اقدامات خاص پلیسی 5 نفر از عاملان طراحی و تیراندازی را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در عملیات‌های منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند. فرمانده انتظامی آبادان تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان یک قبضه سلاح کلت کمری به کار رفته در قتل و همچنین خودروی ساینا که به وسیله آن فرد مقتول را تعقیب می‌کردند، کشف شد. زلقی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات پلیس صراحتا به بزه ارتکابی اعتراف کردند، گفت: تحقیقات برای کشف ابعاد مختلف پرونده در دست بررسی است. همچنین متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند. 
***
اعلام وضعیت اضطراری جهانی برای «آبله میمون»
سازمان جهانی بهداشت (WHO) شیوع بیماری آبله میمون را وضعیت اضطراری بهداشت جهانی اعلام کرد. اعلام وضعیت اضطراری بهداشت جهانی بالاترین سطح هشداری است که سازمان جهانی بهداشت می‌تواند صادر کند و به دنبال افزایش موارد این بیماری در سراسر جهان است. «تدروس آدهانوم» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: اکنون بیش از ۱۶ هزار مورد ابتلا به بیماری آبله میمون در ۷۵ کشور جهان گزارش شده است. همچنین تاکنون ۵ مورد فوت ناشی از این بیماری گزارش شده است. دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه افزود: ارزیابی سازمان این است که خطر ابتلا به آبله میمون در سطح جهانی و در همه مناطق متوسط است به جز در منطقه اروپا که سطح خطر بالا ارزیابی می‌شود. آدهانوم اظهار داشت: شیوع این بیماری به‌سرعت در سراسر جهان گسترش یافته است و بر این اساس تصمیم گرفتم شیوع این بیماری در وضعیت اضطراری اعلام شود.
***
افزایش درآمد شهرداری با وصول مالیات خانه‌های خالی 
رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر خانه‌های خالی توسط شهرداری شناسایی و مالیات آن وصول شود، درآمد شهرداری افزایش خواهد یافت. مهدی چمران در هشتادمین جلسه شورای شهر تهران در واکنش به گزارش رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه شهرداری تا زمانی عوارض اراضی بایر را دریافت می‌کرد اما دولت این فرصت را از شهرداری گرفت، یادآور شد: اگر قانون در این زمینه اصلاح و خانه‌های خالی توسط شهرداری شناسایی و مالیات آن وصول شود، درآمد شهرداری افزایش خواهد یافت. شورای عالی استان‌ها نیز می‌تواند این اقدام را به صورت قانونی در دیگر شهرها انجام دهد. 
نرجس سلیمانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره پرسش‌های شهروندان در زمینه مالیات گفت: مالیات بر واحدهای مسکونی در حال استفاده به عنوان دفاتر پزشکان، اسناد رسمی، روزنامه و مواردی از این قبیل یکی از دغدغه‌هاست و با وجود اینکه فعالیت آنها به رسمیت شناخته شده، احتساب مالیات بر واحدهای مسکونی جای سوال است. همچنین حبیب کاشانی، عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه قانون مالیاتی در کشور ما عجیب و غریب است، خاطرنشان کرد: ما از کارمندان پیش از اینکه حقوق بگیرند و مشتریان فروشگاه‌ها مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کنیم و باید اتفاقی بیفتد که مالیات از تمام افراد بویژه کسانی که تمکن مالی دارند، دریافت شود. 
وی افزود: در کشورهای اروپایی ممکن است یک قاتل که مرتکب قتل غیرعمد شده با وکیل بتواند از بند رها شود اما فرار مالیاتی اتفاق نمی‌افتد. اگر وصول درآمد مالیاتی به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند مالیات پرداختی آنها منجر به خدمت می‌شود، همکاری بیشتری خواهند داشت.

Page Generated in 0/0050 sec