printlogo


کد خبر: 251216تاریخ: 1401/5/3 00:00
اخبار

دستور رئیس‌جمهور برای رفع موانع پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داد. شورای‌عالی مسکن آبان‌ماه سال گذشته سقف این وام را به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داد. 
اکبر نیک‌زاد درباره وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی که آبان‌ماه گذشته به تصویب شورای‌عالی مسکن رسیده و هنوز اجرایی نشده است، اظهار کرد: با هر مسؤولی درباره وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی صحبت می‌کنم، می‌گویند این یک کار خوب برای بازسازی واحدهای روستایی است و باید اجرایی شود. 
وی ادامه داد: این وام باید پرداخت شود؛ در جلسه اخیر شورای جهاد سازندگی با رئیس‌جمهوری درباره ضرورت پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی صحبت کردم. آقای رئیس‌جمهور هم این را قبول دارد و به بنده گفت «این موضوع را پیگیری می‌کنم». 
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: این مشکل باید هرچه سریع‌تر حل شود تا بتوانیم واحدهای مسکن روستایی را نوسازی کنیم. 
***
حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران با نامه رئیس مجلس برمی‌گردد
نماینده کارگران در کمیته دستمزد با اشاره به اینکه با نامه رئیس مجلس حق مسکن ۶۵۰ هزار تومان می‌شود، گفت: منتظر ابلاغ مصوبه از سوی دولت هستیم. 
فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در کمیته دستمزد با اشاره به نامه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، گفت: منتظر ابلاغ دولت هستیم، دولت یک هفته فرصت دارد مصوبه قبلی خود را باطل و مصوبات قانونی را ابلاغ کند.  دولت باید مصوبه حق مسکن شورای عالی کار را تأیید می‌کرد اما با کسر 100 هزار تومان آن را مخدوش کرد. همچنین افزایش حقوق بازنشستگان را که باید 37 درصد می‌شد به 10درصد کاهش داد. 
وی با بیان اینکه «مجلس به وظیفه‌ ذاتی و قانونی خود عمل کرد و دستور ابطال را صادر کرد» گفت: مجلس به وظیفه خود عمل کرد. رئیس مجلس باید در مهلت قانونی، حکم کارشناسی مجلس را ابلاغ می‌کرد که این کار محقق شد. اما بهتر بود که مصوبات بدون استرس از سوی دولت برای کارگران اجرا می‌شد. 
***
جزئیات آمار مرحله دوم قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه
برندگان دومین قرعه‌کشی سامانه یکپارچه از صبح امروز دوشنبه (سوم مرداد) تا پایان پنجشنبه (ششم مردادماه) مهلت دارند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی خودروسازان، نسبت به واریز وجه اقدام کنند. 
دومین مرحله فروش خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به ‌مدت ۳ روز از 25 تیرماه تا سه‌شنبه 28 تیرماه انجام شد. در این مرحله 104 هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان عرضه شد و مراسم قرعه‌کشی نیز یکم مردادماه با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی و نمایندگان شرکت‌های خودروساز برگزار شد. 
در این مرحله از طرح فروش یکپارچه، 27 محصول خودروسازان کشور شامل ایران‌خودرو، سایپا، بهمن‌موتور، آرین‌پارس موتور، فرداموتور و خودروسازی ایلیا در قالب فروش‌های عادی، فوق‌العاده، پیش‌فروش، مشارکت در تولید و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت محصولات خود را عرضه کردند. اسامی برندگان دومین قرعه‌کشی سامانه یکپارچه از ساعت 17 دیروز (یکشنبه دوم مردادماه) از طریق سایت sale.iranecar.com اعلام شد. 
برندگان نهایی از صبح امروز دوشنبه (سوم مرداد) تا پایان پنجشنبه (ششم مردادماه) مهلت دارند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی خودروسازان مطابق با بخشنامه‌های فروش، نسبت به واریز وجه اقدام کنند و در صورت عدم پرداخت، نفرات فهرست ذخیره جایگزین خواهند شد. بنا بر اعلام سخنگوی وزارت صمت، جز ساینا s و کوئیک s، بقیه محصولات سایپا در دومین مرحله فروش خودرو در سامانه از قرعه‌کشی خارج شده است. 
بر همین اساس به همه ثبت‌نام‌کنندگان کوئیک و کوئیک R، بدون قرعه‌کشی خودرو داده خواهد شد. 
***
واکنش خاندوزی به عبور سود بین‌بانکی از ۲۱ درصد
وزیر امور اقتصادی و دارایی به افزایش سود بین بانکی به 21.31 درصد واکنش نشان داد. 
سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران درباره عبور سود بین‌بانکی از ۲۱ درصد و رسیدن آن به 21.31 درصد، اظهار کرد: سیاست تیم اقتصادی مبنی بر باقی ماندن سود بین‌بانکی در محدوده ۲۰ درصد تغییر نکرده و برای حل این مساله در جلسه شورای پول و اعتبار تصمیم‌گیری خواهد شد.  
وی افزود: یکی از برنامه‌های جدی در دولت سیزدهم رفع نیازهای خرد مردم با پرداخت تسهیلات قرص‌الحسنه است و وزارت اقتصاد سال گذشته با همکاری شبکه بانکی، سرمایه بانک مهر ایران را افزایش داد و برای بار دوم نیز قبل از پایان سال جاری سرمایه این بانک افزایش می‌یابد تا قدرت تسهیلات‌دهی برای رفع نیازهای خرد مردم افزایش یابد. 
وزیر اقتصاد ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پایین‌ترین تسهیلات معوق یا غیرجاری را دارد که در طول فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۸۰ درصد منابع بانک مهر افزایش پیدا کرده و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی این بانک داده شده است. 
خاندوزی بیان کرد: اخیرا نیز مذاکراتی با بانک مرکزی داشته‌ایم تا بیش از این، زمینه و فرصت برای تقویت قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌های قرض‌الحسنه فراهم شود.

Page Generated in 0/0053 sec