printlogo


کد خبر: 251224تاریخ: 1401/5/3 00:00
اخبار

به‌ دنبال پیشرفته‌ترین سلاح‌ها هستیم اما تکیه‌مان به خداست
سرلشکر سلامی، فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جشنواره مالک اشتر سپاه اظهار داشت: چه افتخاری بالاتر از اینکه یک پاسدار هدف محوری آمریکاست و وقتی زمین می‌افتد، دشمن از شهادت این پاسدار احساس می‌کند جهان را تصرف کرده است، البته این عظمت دشمن نیست، بلکه عظمت آن پاسدار است. وی افزود: در جنگ، سلاح مؤثر است به همین جهت به‌ دنبال تولید و در اختیار گرفتن پیشرفته‌ترین سلاح‌ها هستیم اما به آنها تکیه نمی‌کنیم و از سلاح، معجزه نمی‌خواهیم، بلکه به خدا تکیه می‌کنیم، چون این رمز پیروزی ما است. 
سردار سلامی ادامه داد: وقتی به خدا نگاه می‌کنید، هیبت و هیکل هر قدرتی به ‌تعبیر قرآن کوچک‌تر از یک پشه است. وقتی از دشمن نمی‌ترسید، حرکت می‌کنید. ترس، توقف می‌آورد و در مقابل، ایمان، ترس را زایل می‌کند. انسان مؤمن از پا نمی‌نشیند، مؤمن هر چه به خطر نزدیک‌تر می‌شود، قدرتمندتر می‌شود و این خاصیت ایمان است. 
***
جزئیات جدید از عملیات دستگیری جاسوسان موساد در ایران
روز شنبه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با انتشار خبر کوتاهی اعلام کرد: شبکه‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که برای انجام عملیات تروریستی به کشور اعزام شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان ارواحنا فداه شناسایی و همه عناصر عملیاتی آن بازداشت شدند. اخبار رسیده به «نورنیوز» حاکی است ضربه به این شبکه در نتیجه یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های دستگاه اطلاعاتی ایران در داخل و خارج از کشور محقق شده است. بر اساس گزارش دریافتی، اعضای شبکه فوق از ماه‌ها قبل با هدایت سرپل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی از طریق اقلیم کردستان عراق وارد ایران شدند و ضمن شناسایی یکی از مراکز حساس کشور در استان اصفهان، قصد داشتند نسبت به انفجار آن اقدام کنند. 
این گزارش حاکی است که عناصر عملیاتی این شبکه، ماه‌ها برای اجرای این عملیات در یکی از کشورهای آفریقایی تحت آموزش بوده‌ و چندین نوبت نیز عملیات مورد نظر را به صورت شبیه‌سازی شده اجرا کرده بودند. این تیم عملیاتی پیش از ورود به ایران تحت نظارت و رصد دقیق سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات بودند و برای شناسایی تمام اعضا و مرتبطان داخلی و خارجی آنها ماه‌ها در تور اطلاعاتی وزارت اطلاعات قرار داشتند. دستگیری اعضای عملیاتی این شبکه پیچیده در حالی انجام شد که حتی مواد منفجره شدیدالانفجار نیز از سوی این گروه در محل مورد نظر کار گذاشته شده و تنها چند ساعت به اجرای مرحله نهایی عملیات تروریستی آنها زمان باقی بود. 
بزودی جزئیات بیشتری از انهدام این شبکه و دستگیری عوامل عملیاتی آن منتشر خواهد شد. 
***
تأیید کارهای خوب و تکمیل کارهای ناقص، کمک به دولت است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای کمک به دولت حتما لازم نیست مسؤولیتی داشت، یکی از کمک‌هایی که می‌توان به دولت کرد پیگیری سایه به سایه مسائل، تایید کارهای خوب، تصحیح کارهای غلط و تکمیل کارهای ناقص دولت است. 
سعید جلیلی در جمع بسیج اساتید دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت:‌ حداقل انتظار در مسائل اجتماعی این است مشکلاتی که راه‌حل‌های آن شناخته‌شده است ادامه پیدا نکند. رسیدن به نقطه‌ مطلوب انتظار بحق جامعه است. یکی از پرسش‌های حائز اهمیت و مطرح این روزها امید به آینده‌ کشور است. 
وی افزود: همان‌گونه که در پزشکی برای تجویز درست باید مبتنی بر فناوری‌های جدید و تجارب علمی- عملی یک تشخیص صحیح داشته باشید و سپس برای بهبود بیمار نیاز است این تجویز درست اجرا شود، در عرصه‌های اجتماعی نیز تا فهم درستی از مشکلات نداشته باشیم تجویز ما نمی‌تواند درست و دقیق باشد. 
جلیلی ادامه داد: همان‌گونه که در ‌پزشکی پیشگیری اهمیت دارد در عرصه‌ اجتماعی نیز می‌توان با پیشگیری و هزینه کم از ایجاد هزینه‌های سنگین جلوگیری کرد و همان‌گونه که در پزشکی ممکن است یک بیماری مثل کرونا هم علت و هم درمان آن ناشناخته باشد که البته باید برای آن راه‌حل پیدا کرد اما در خیلی موضوعات، مسائل و راه‌حل‌های‌شان شناخته‌شده است، حداقل انتظار در مسائل اجتماعی هم این است مشکلاتی که راه‌حل‌های آن شناخته‌شده است ادامه پیدا نکند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کار بزرگ و جدی جبهه‌ای با مسؤولیت مشترک همگانی، لازمه ‌حل مسائل مزمنی است که سال‌های طولانی ا‌ست ادامه دارد. 
***
آزادی ۳ بلوچ ایرانی از زندان در پاکستان
۳ بلوچ ایرانی که به جرم ورود غیرقانونی به قلمرو پاکستان توسط آژانس امنیت دریایی این کشور دستگیر و زندانی شده بودند، با تلاش و پیگیری وزارت امور خارجه و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی، از زندان آزاد و عازم کشور شدند.

Page Generated in 0/0056 sec