printlogo


کد خبر: 251248تاریخ: 1401/5/4 00:00
اخبار

دلایل غیبت بنا و درستکار در بازی‌های کشورهای اسلامی
سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در بازی‌های کشورهای اسلامی حضور نخواهند داشت. محمدابراهیم امامی با بیان اینکه سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در بازی‌های کشورهای اسلامی حضور نخواهند داشت، اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار خوب فدراسیون کشتی که با نظر کادر فنی تیم‌های ملی انجام شد، توجه به مربیان سازنده و حضور آنها در رقابت‌های بین‌المللی است که بر همین اساس نیز در بازی‌های کشورهای اسلامی، همت مسلمی از مازندران و فرید دژم‌خو از آذربایجان شرقی به عنوان 2 مربی سازنده کشتی آزاد در کنار احسان امینی به عنوان سرمربی و مصطفی آقاجانی به عنوان مربی عازم ترکیه خواهند شد. سخنگوی فدراسیون کشتی افزود: در کشتی فرنگی نیز محمد بنا در کنار تیم اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی حضور نخواهد داشت و احتمالا بهروز حضرتی‌پور، طالب نعمت‌پور، عادل بالی‌تبار و علی قیطاسی به عنوان اعضای کادر فنی کشتی فرنگی عازم بازی‌های کشورهای اسلامی شوند که این موضوع بزودی اعلام خواهد شد. وی درباره دلایل غیبت درستکار و بنا در بازی‌های کشورهای اسلامی،گفت: مهم‌ترین موضوع در این باره که جزو سیاست‌های فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم‌های ملی است، توجه هر چه بیشتر به مربیان سازنده و اعزام آنها به رویداد مهم بازی‌های کشورهای اسلامی است که در گذشته شاهد چنین اتفاقی نبودیم و برای نخستین‌بار سرمربیان تیم‌های ملی این فرصت را در اختیار مربیان سازنده قرار می‌دهند و خود در کنار تیم حضور نخواهند داشت. امامی تصریح کرد: از سوی دیگر رقابت‌های قهرمانی جهان به عنوان اولویت اصلی فدراسیون کشتی و کادرهای فنی در پیش است و فرصت زیادی برای آماده‌سازی تیم وجود ندارد، به همین دلیل نیز سرمربیان تیم‌های ملی بر آماده‌سازی نفرات اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جهان نظارت خواهند داشت. البته بازی‌های کشورهای اسلامی نیز اهمیت زیادی برای فدراسیون دارد و هدف این بوده که فرصت خوبی در اختیار مربیان سازنده نیز قرار گیرد.
***
قهرمان المپیک، قهرمان لیگ ملت‌های والیبال شد
تیم ملی والیبال فرانسه با پیروزی مقابل آمریکا، فاتح لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ شد. تیم ملی والیبال فرانسه، یک سال پس از قهرمانی در المپیک توکیو، افتخار دیگری را به کارنامه خود اضافه کرد و فاتح لیگ ملت‌های 2022 شد. تیم ملی فرانسه که در مرحله نیمه‌نهایی به یک پیروزی آسان مقابل ایتالیا (میزبان) رسیده بود در بازی فینال به مصاف آمریکا رفت. شاگردان جیانی براحتی در ست‌های اول و دوم 25 بر 16 و 25 بر 19 برنده شدند ولی ست‌های سوم و چهارم را 25 بر 15 و 25 بر 21 واگذار کرد تا سرنوشت بازی را تای برک مشخص کند. فرانسه در این ست 15 بر 10 برنده و صاحب جام قهرمانی و جایزه یک میلیون دلاری شد. اروین انگاپت 22 امتیاز برای فرانسه و آرون راسل 20 امتیاز برای آمریکا در این دیدار کسب کردند. تیم ملی لهستان نیز در بازی رده‌بندی 3 بر صفر ایتالیا را شکست داد و سوم شد. 
***
یک بام و دو هوای میرشاد ماجدی در فدراسیون فوتبال!
میرشاد ماجدی در حالی برای ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شده که در حال حاضر سرپرست و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال است؛ موضوعی که ابهامات و پرسش‌هایی را مطرح کرده است. به گزارش ایسنا، میرشاد ماجدی، سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال و عضو کارشناس هیات‌رئیسه در انتخابات پیش‌‌روی این فدراسیون برای تصدی پست ریاست فدراسیون نام‌نویسی کرده است. ماجدی در حالی برای تصدی کرسی ریاست این فدراسیون پیشقدم شده که همچنان در هیات‌رئیسه دارای کرسی و سمت است و حاضر به کناره‌گیری از سمت کنونی‌اش نشده است. اگر در گذشته روسای فدراسیون و اعضای هیات‌رئیسه ایران و فدراسیون‌های جهانی برای دوره جدیدی ثبت‌نام می‌کردند، این اتفاق در حالی صورت می‌گرفت که در روز انتخابات، دوره قانونی‌ آنها خاتمه می‌یافت. مانند آنچه در انتخابات فدراسیون فوتبال در اسفند ۹۹ رخ داد یا در انتخابات فیفا که اینفانتینو بعد از اتمام یک دوره 4 ساله، مجددا برای ریاست فیفا داوطلب شد. اما در دوره حاضر، ماجدی تا 2 سال و نیم دیگر عضو کارشناس هیات‌رئیسه است و در صورت پیروزی در انتخابات، برای نخستین‌بار، فردی به طور همزمان، ولو برای یک ثانیه، دارای ۲ کرسی خواهد بود! این اتفاق به این معنی است که حتی اگر ماجدی یک ساعت هم به طور همزمان ۲ سمت هیات‌رئیسه را اشغال کند، مرتکب تخلف شده و اساسنامه فدراسیون فوتبال را زیر سوال برده است. حتی اگر بر فرض محال، او مایل به استعفا از یکی از 2 سمت احتمالی خود هم نشود، در این صورت فدراسیون فوتبال باز هم دچار چالش جدیدی خواهد شد. با توجه به اینکه انتخابات اخیر به صورت میان‌‌دوره‌ای و با توجه به عزل رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود، دوره مدیریتی سایر اعضای هیات‌رئیسه تا ۲ سال و نیم دیگر معتبر خواهد بود و قابل قیاس با شرایط عادی یعنی اتمام دوران ۴ ساله نیست. اگر چه اساسنامه فدراسیون فوتبال هیچ توضیحی برای شرایطی از این دست ارائه نکرده است اما بدیهی است که هیچ کس نمی‌تواند برای یک ثانیه هم به صورت همزمان ۲ سمت هیات‌رئیسه را اشغال کند؛ اتفاقی که بی‌سابقه است. به نظر می‌رسد برای رعایت قانون و زیر سوال نرفتن اساسنامه فدراسیون فوتبال، نخستین اقدام میرشاد ماجدی برای حضور در انتخابات و شرکت در رای‌گیری باید استعفا از سمت کارشناس هیات‌رئیسه باشد که تاکنون این اتفاق رخ نداده است. 

Page Generated in 0/0075 sec