printlogo


کد خبر: 251253تاریخ: 1401/5/4 00:00
اخبار

توقیف موتوسیکلت‌های پلاک مخدوش
طرح تشدید برخورد با تخلفات پنهان و مخدوش کردن پلاک در سطح معابر پایتخت در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرهنگ علی همه‌خانی از شروع طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و فقدان پلاک موتوسیکلت‌ها همانند خودروها توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در سطح معابر شهر تهران خبر داد. سرهنگ همه‌خانی درباره اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک در سطح معابر پایتخت گفت: تیم‌های مستقر در سطح معابر، تقاطع‌ها و میادین شهر تهران بزرگ طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و فقدان پلاک موتوسیکلت‌ها را اجرا خواهند کرد. 
وی ادامه داد: در طرح تشدید برخورد با تخلفات پلاک، ضمن توقیف موتوسیکلت، پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی می‌شود و پلیس راهور تهران بزرگ مأموریت دارد با استقرار در معابر، ضمن شناسایی متخلفان (مخدوشی پلاک) همانند خودروها نسبت به اعمال قانون و معرفی به مراجع قضایی اقدام کند. وی گفت: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرکس که در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند به حبس از 6 ماه تا یک سال محکوم خواهد شد. سرهنگ همه‌خانی گفت: راکبان موتوسیکلت توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه‌ آنها باید همواره همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفته‌اند بدون هیچگونه مخدوشی و دستکاری در عقب موتوسیکلت جهت رؤیت به صورت خوانا نصب شده‌ باشد.
***
اطلس جرائم در کشور اجرایی شد
رئیس پلیس آگاهی فراجا از اجرایی شدن سامانه اطلس جرائم در کشور خبر داد. پنجم تیرماه امسال بود که سردار حسین اشتری، فرمانده فراجا در همایش روسای پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور که در ستاد مرکزی فراجا برگزار شد، بر ضرورت مشخص شدن اطلس جرائم در کل کشور تاکید کرد. او گفته بود: «باید با برنامه‌ریزی دقیق، اصولی و هدف‌گذاری، ظرفیت‌های خود را روی جرائم استان‌ها و شهرستان‌های خاص متمرکز کنیم؛ بحمدالله این ظرفیت در مجموعه پلیس آگاهی کشورمان وجود دارد و می‌توانیم از وقوع بسیاری از جرائم پیشگیری کرده و اقدامات لازم را نیز انجام دهیم». حالا در تازه‌ترین اظهارات در این باره رئیس پلیس آگاهی فراجا از اجرایی شدن اطلس جرائم در کشور خبر داده است. 
سردار محمد قنبری در گفت‌وگو با ایسنا درباره سرانجام ایجاد و به‌روزرسانی اطلس جرائم در کشور گفت: «این طرح در حال حاضر در کشورمان اجرا شده و ما به‌روز و به لحظه آمار وقوع جرائم و فراوانی هر یک از جرائم را در نقاط مختلف کشور در اختیار داریم». وی با بیان اینکه «در این باره سامانه‌ای برخط را در اختیار داریم»، اظهار کرد: «از جمله امکانات این سامانه این است که ما گراف جرائم در سراسر کشور، گراف روزانه جرائم مختلف و ریز این آمار را در سطح کلانتری‌ها و استان‌های سراسر کشور در اختیار داریم و این آمار را می‌توانیم در لحظه استخراج کنیم».
***
رئیس سازمان ثبت اسناد:
نقل و انتقال و پیش‌فروش ساختمان باید در دفترخانه‌ها انجام شود
 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طبق نص صریح قانون، نقل و انتقال و پیش‌فروش ساختمان باید در دفترخانه‌ها انجام شود و انجام این روند در دفاتر اسناد رسمی در کاهش تعداد پرونده‌ها تاثیر دارد. حسن بابایی در جلسه شورای عالی قضایی ضمن انتقاد از شهرداری‌ها به دلیل عدم صدور شناسنامه فنی برای واحدهای پیش‌فروشی، از آمادگی دفاتر اسناد رسمی برای ورود به امور مربوط به پیش‌فروش ساختمان خبر داد و گفت: طبق نص صریح قانون، نقل و انتقال و پیش‌فروش ساختمان باید در دفترخانه‌ها انجام شود و یقینا انجام این روند در دفاتر اسناد رسمی تأثیر قابل توجهی در کاهش پرونده‌های مرتبط با حوزه املاک خواهد داشت. 
بابایی همچنین به ارائه گزارشی از حضور خود در نشست سالانه سازمان جهانی مالکیت معنوی پرداخت و در بخش دیگری از اظهاراتش، با اشاره به ثبت نشان تجاری احسان برای کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال گذشته که موجب افزایش ۷۰ درصدی صادرات فرش‌های تولید شده توسط مددجویان کمیته امداد شد، اظهار کرد: با هماهنگی اتاق‌های بازرگانی در تلاش هستیم طی سال جاری با ثبت نشان تجاری پسته کرمان و زعفران خراسان، زمینه فروش این محصولات را در بازارهای بین‌المللی فراهم کنیم. 
***
زمان صدور پروانه شهرسازی یک‌هفته‌ای شد
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران دیروز گفت: از امروز زمان صدور پروانه شهرسازی یک‌هفته‌ای شد. حمیدرضا صارمی اعلام کرد: از امروز سوم مرداد 1401 زمان صدور پروانه شهرسازی یک‌هفته‌ای شد. 
وی افزود: به طور کلی شهرداری تهران ۲ نوع پروانه شهرسازی و ساخت مسکن را صادر می‌کند. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: پروانه شهرسازی برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند پیش از ساخت اقدامات لازم را انجام دهند و نسبت به ساخت ساختمان خود اطلاعات کامل داشته باشند صادر می‌شود. 
صارمی افزود: این دسته از شهروندان می‌توانند از امروز با ورود به سامانه تهران من یا مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک درخواست صدور پروانه شهرسازی دهند تا در یک بازه یک‌هفته‌ای پروانه برای‌شان صادر شود. وی بیان داشت: برای ورود به سامانه تهران من فقط سند مالکیت احتیاج است و از آنجا که اطلاعات تمام پارسل‌ها در این سامانه موجود است، تنها باید هویت فرد احراز شود. باید تاکید کنم که تمام استعلام‌ها به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و همه اقدامات و مراحل قرار است در یک هفته انجام شود.

Page Generated in 0/0077 sec