printlogo


کد خبر: 251269تاریخ: 1401/5/4 00:00
رئیس مجلس شورای اسلامی:
حاج‌قاسم امنیت را با نگاه فرهنگی اداره کرد

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز هر کسی کارآمدی دین را در جامعه به اثبات برساند انقلابی است، گفت: چنین رفتاری بیانگر انقلابی بودن است و هر کسی غیر از این رفتار کند، ضدانقلاب بوده و در مسیر انقلاب حرکت نکرده است. 
محمدباقر قالیباف در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز برخی تصور می‌کنند کار فرهنگی، کار رانتی است و دولت باید مرتبا بودجه بدهد تا این نوع اقدامات ادامه یابد، گفت: بنده البته خلاف این نظر را دارم و معتقدم امروز انجام فعالیت فرهنگی در کشور، از جهت اقتصادی جزو مجموعه‌هایی است که می‌توان روی آن مانند همه فعالیت‌های اقتصادی دیگر سرمایه‌گذاری کرد و حتی از آن انتفاع اقتصادی داشت. رئیس قوه مقننه با اشاره به اظهارات یکی از رایزنان فرهنگی درباره شهید سلیمانی مبنی بر اینکه او شهید جبهه فرهنگ بود، گفت: اتفاقا شهید سلیمانی مرد میدان بود که می‌جنگید و در حقیقت رزمنده بود و کار امنیتی می‌کرد و با گلوله سر وکار داشت و به حد ضرورت کار سیاسی انجام می‌داد اما نکته مهم اینجاست که اندیشه وی برخاسته از اندیشه امامین انقلاب بود و اعتقاد داشت اگر قرار باشد به مقوله کار نظامی خود با رویکرد امنیت‌محور نگاه کند، انقلاب اسلامی پیش نخواهد رفت، بنابراین برای مقابله با جنگی که تحمیل شده و ظلمی که برای مسلمین و انسان‌ها رخ داده است باید به جای رویکرد تهدیدمحور، به مردم نگاه کند و رویکرد جامعه‌محور داشته باشد. وی تأکید کرد: در واقع شهید سلیمانی از جمهوری اسلامی درخواست تیپ و لشکر نکرد، زیرا وی نگاهش به کسانی بود که طبق فرموده امام(ره) تا آخر پای انقلاب خواهند ایستاد و آن افراد کسانی جز مستضعفان و محرومان نبودند و نیستند که طعم فقر را چشیده‌اند. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امروز اگر در اطراف تهران سری به رزمندگان زینبیون و فاطمیون بزنید مشاهده می‌کنید افرادی جانباز هستند که حتی برای معیشت‌شان مشکل دارند اما در جبهه مقاومت حضور داشتند؛ در واقع بر اساس این مهم باید اذعان کرد شهید سلیمانی بحث امنیت و دفاع را با نگاه فرهنگی اداره کرد و پای آمریکا را از منطقه برید و داعش را از بین برد، بنابراین با نگاه فرهنگی می‌توان به مقوله اقتصاد نیز نگاه کرد و به کار فرهنگی نیز باید با این رویکرد توجه کرد. 
 
* انقلابی، کارآمدی دین را به اثبات می‌رساند
قالیباف با بیان اینکه امروز همه ما شکل هم شده‌ایم اما هیچ کدام شکل انقلاب نیستیم، اظهار کرد: انقلابی با حرف‌های مفت و تند و به تعبیر رهبر انقلاب با حرف‌های سوپرانقلابی‌ها، انقلابی نمی‌شود؛ امروز هر کسی کارآمدی دین را در جامعه به اثبات برساند، انقلابی است؛ یعنی به جوان امروز نشان دهد نظریه اسلام سیاسی امام می‌تواند زندگی مردم را هم در بعد معنوی و هم مادی اداره کند. چنین رفتاری بیانگر انقلابی بودن است و هرکسی غیر از این رفتار کند، ضدانقلاب بوده و در مسیر انقلاب حرکت نکرده است. 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقدم واژه «سازمان» در عنوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هیچ نسبتی با انقلاب ندارد، اظهار کرد: یک سازمان با 2 مولفه انسان‌های سازمانی و سازمان‌های انسانی مواجه است، بنابراین اگر یک سازمان انسانی باشد حتما یک نهاد محسوب می‌شود؛ لذا فرهنگ و ارتباطات اسلامی یک «قرارگاه» است که خصلت سازمانی به معنای نظام بروکراتیک در آن وجود ندارد. قالیباف در این راستا با اشاره به برخی ضوابط که مانع اقدامات کارآمد می‌شود، اظهار کرد: اگر برای ایجاد چنین قرارگاهی که بخواهد فرهنگ قرآنی و انقلابی صادر کند، شما به عنوان مجاهد الی‌الله پای کار باشید، ما هم در مجلس تلاش می‌کنیم این ضوابط بی‌ربط را اصلاح کنیم. رئیس قوه مقننه تصریح کرد: اگر غیر از رویه مذکور فعالیتی انجام دهیم عمر خود را تلف کرده و مدیون شهدا و امام راحل می‌شویم؛ خدا هم با هیچ کدام از ما عقد اخوت نبسته است و اگر این قوم دین خدا را یاری نکند، خدا قوم دیگری را انتخاب می‌کند.

Page Generated in 0/0060 sec