printlogo


کد خبر: 251282تاریخ: 1401/5/5 00:00
اخبار

«غریب» لطیفی مجوز ساخت گرفت
شورای صدور پروانه ساخت سینمایی در جلسه اخیر با ۲ فیلمنامه موافقت کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمنامه‌های «غریب» به تهیه‌کنندگی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج و حامد عنقا، کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی حامد عنقا و «آشیل» به تهیه‌کنندگی سعید شاهسواری و کارگردانی و نویسندگی فرهاد دلارام‌دیزجی موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند. 
زندگی شهید بروجردی با نام «غریب» تازه‌ترین پروژه استراتژیکی است که به همت سازمان اوج و به کارگردانی محمدحسین لطیفی در آستانه تصویربرداری قرار دارد. لطیفی پیش از این در ساخت سریال «سر دلبران» نیز با سازمان هنری- رسانه‌ای اوج همکاری داشته است. 
***
فارابی و فرابورس کارگروه تشکیل می‌دهند
مدیران‌عامل بنیاد سینمایی فارابی و فرابورس ایران برای بررسی موضوع جذب سرمایه در تولید آثار سینمایی دیدار و گفت‌وگو کردند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با میثم فدایی مدیرعامل فرابورس ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار موضوع سرمایه‌گذاری در سینما و استفاده از بورس برای جذب سرمایه در تولید آثار سینمایی و همچنین توسعه طرح فارابی در جمع‌سپاری مالی پروژه‌های سینمایی مورد بررسی قرار گرفت. 
همچنین مقرر شد کارگروهی متشکل از کارشناسان فرابورس و سینما برای کارشناسی و تسریع در امور ۲ طرف از جمله راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌پذیری و جمع‌سپاری مالی تشکیل شود. 
***
گلریزان 6 میلیاردی در کنسرت معتمدی
در جریان برگزاری تازه‌ترین کنسرت گلریزان محمد معتمدی که طی روزهای گذشته در شهر کاشان پیش روی مخاطبان قرار گرفت، رقمی بالغ بر ۶ میلیارد و ۳۷۶ میلیون تومان کمک جمع‌آوری شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، محمد معتمدی، خواننده موسیقی ایرانی که طی روزهای گذشته در تالار شهر کاشان کنسرتی را پیش روی مخاطبان قرار داد از جمع‌آوری رقمی بالغ بر ۶ میلیارد و ۳۷۶ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از خانواده‌های زندانیان خبر داد. 
این خواننده موسیقی ایرانی درباره این کنسرت گلریزان توضیح داد: به پیشنهاد جناب روح‌الله دهقانی، دادستان کاشان و حمایت حداکثری مسؤولان شهر کاشان کنسرتی را طی روزهای گذشته در تالار شهر کاشان همراه با سایر دوستان هنرمندم در قالب یک رویداد موسیقایی گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از خانواده‌های زندانیان برگزار کردم که طی آن رقمی بالغ بر ۶ میلیارد و ۳۷۶ میلیون تومان به واسطه حمایت ارزشمند خیران جمع‌آوری شد. 
وی گفت: خوشبختانه در خلال برگزاری کنسرت رقمی بیش از ۲ میلیارد تومان از مسیر خرید بلیت کنسرت و سیب‌های نمادینی که در ابتدای کنسرت برای فروش گذاشته شده بود، جمع‌آوری و رقمی بالغ بر ۴ میلیارد تومان هم به عنوان تعهد سرمایه‌گذاری و هزینه برای ساخت سوله جهت اشتغال‌زایی خانواده‌های زندانیان توسط خیران تعیین شد. 
***
فراخوان طراحی لباس هواداری تیم ملی؛ بزودی
قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی برای طراحی کاراکتر و محصولات مختلف فرهنگی و هنری مرتبط با جام‌جهانی ۲۰۲۲ دوحه فراخوان می‌دهد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سیدمجید امامی، رئیس کارگروه مد و لباس کشور درباره المان‌های فرهنگی و هنری هواداران تیم‌ ملی فوتبال در جام‌جهانی 2022 قطر به ایرنا گفته است: با توجه به مسؤولیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هماهنگی‌های جامعی که بین وزارت ورزش و جوانان، وزارت فرهنگ و همچنین فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران انجام شده، بزودی و پس از نهایی شدن شعار رسمی تیم‌ ملی جمهوری اسلامی در جام‌جهانی دوحه که توسط فدراسیون انجام می‌شود، طراحی کاراکتر برای محصولات فرهنگی و هنری طی فراخوان انجام خواهد شد. 
وی همچنین از همه طراحان و چرخه‌های شرکت‌های خلاق، مروجان فرهنگی، هنرمندان و افرادی که در زیست‌بوم صنایع فرهنگی ایران نقش موثری دارند، دعوت کرده است تا با نقش‌آفرینی جدی و شرکت در این فراخوان، در تعمیق هویت ملی و توسعه نشاط اجتماعی بر بستر جام‌جهانی نقش‌آفرینی شایسته و بایسته داشته باشند. 
***
برگزاری 126 کنسرت در بهار امسال
برخلاف بهار 2 سال گذشته که اجراهای صحنه‌ای به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و برخط برگزار شد، بهار امسال تنور کنسرت‌های حضوری داغ بود و در این مدت 126 کنسرت برگزار شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، طبق آمار مجوزهای صادره دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی ۳ ماه نخست امسال ۱۲۶ کنسرت مجوز دریافت کردند و تعداد دفعات اجرای این برنامه‌ها به ۳۲۸ نوبت اجرا رسید. از این تعداد ۹۶ اجرا در ژانر پاپ، ۱۳ اجرا در گونه ردیف دستگاهی، ۶ اجرا در گونه تلفیقی، ۸ اجرا محلی و ۳ اجرا موسیقی کلاسیک بوده است. 
با توجه به تفویض اختیار در بخش اجرای صحنه‌ای به اداره کل ارشاد استان‌ها، این آمار فقط مربوط به مجوزهایی است که توسط دفتر موسیقی صادر شده و مجوزهای صادره توسط ادارات کل استان‌ها را شامل نمی‌شود.

Page Generated in 0/0064 sec