printlogo


کد خبر: 251291تاریخ: 1401/5/5 00:00
بهتاش فریبا از وضعیت استقلال و همچنین نخستین بازی این تیم مقابل سپاهان گفت
بازی آسان نداریم

روز سه‌شنبه قرعه‌کشی بیست‌و‌دومین دوره لیگ برتر فوتبال انجام شد که بر اساس آن استقلال و سپاهان باید در هفته اول به مصاف هم بروند؛ ۲ تیمی که هر دو از مربیان پرتغالی بهره می‌برند و با توجه به تغییرات سپاهان و همچنین ناشناخته بودن کادر فنی ۲ تیم، هیچ‌‌کس نمی‌داند باید منتظر چه شکلی از بازی از ۲ تیم مدعی قهرمانی باشد. به همین بهانه سراغ بهتاش فریبا، پیشکسوت استقلال رفتیم تا درباره این تیم و همچنین قرعه‌کشی با او صحبت کنیم. 
***
* نظرتان درباره قرعه استقلال و بازی با سپاهان در هفته نخست چیست؟ 
 قرعه استقلال مثل قرعه‌ تیم‌های دیگر است و فرقی نمی‌کند. همه تیم‌های لیگ برتری تا بن‌دندان مسلح شده‌اند. از تیم آخر جدولی تا قهرمان لیگ، همه خودشان را بخوبی آماده می‌کنند. روی کاغذ دیدار هفته اول برای استقلال سخت است، چون باید با سپاهان روبه‌رو شود اما در ادامه چند هفته بازی‌ها آسان می‌شود، البته اصلا بازی آسان نداریم. این موضوع، مشترک بین همه تیم‌هاست. استقلال، پرسپولیس، تراکتور، گل‌گهر، مس رفسنجان و... دنبال بازیکنان خارجی و باکیفیت رفته‌اند. امسال کار بسیار سخت است و اینکه فکر کنیم تیمی در حاشیه امنیت به سر می‌برد، تفکر درستی نیست. بازی‌های استقلال و سپاهان همیشه جذاب بوده است. هر ۲ تیم مربیان پرتغالی دارند و قطعاً یکدیگر را خوب می‌شناسند. شاید این به نوعی شرایط را سخت کند اما در هر صورت هیجان لیگ از روز اول شروع می‌شود و برای هواداران خوب است. امسال مسابقات با حضور هواداران برگزار می‌شود، مگر اینکه اوضاع ویروس کرونا بدتر شود که امیدوارم این اتفاق نیفتد.  
 
* استقلال کمبودی برای شروع لیگ ندارد؟ 
مهم‌ترین مساله برای استقلال این بود که بتواند نفراتش را حفظ کند که این اتفاق حدود 90 درصد افتاد و فقط 3-2 بازیکن جدا شدند که البته تاثیرگذار هم بودند. در کنار این مساله نفرات خوبی هم جذب شدند که ترکیبی از جوان و باتجربه هستند. هنوز برنامه خاصی از تیم ندیدیم، چون دور از دسترس است و از ترکیه هم اطلاعات زیادی نیامد. فقط مشخص است بازیکنان سخت تمرین می‌کنند و به نظر می‌رسد ساپینتو در کارهای بدنی سخت‌گیر است. ضمن اینکه او به نظم و انضباط خیلی اهمیت می‌دهد و این موضوع در کشور ما می‌تواند نخستین فاکتور برای قهرمانی باشد. بیشتر تیم‌هایی که توانستند به قهرمانی برسند، در وهله اول نظم تیمی را بخوبی حفظ کردند و بعد از آن از نظر اقتصادی هم شرایط خوبی داشتند. 
 
* نقش مدیریت را چگونه می‌بینید؟ 
مدیریت حامی کادر فنی بود. در استقلال سال گذشته اینطور بود و امسال باید بیشتر هم باشد، چون این کادر فنی را خودشان آورده‌اند. از نظر اقتصادی هم هر بار صحبت کردیم گفتند خوب است و مشکلی نداریم. به این ترتیب به نظر نمی‌رسد مانعی برای قهرمانی داشته باشیم و باید به سمت تکرار قهرمانی برویم. 
 
* در خط حمله بازیکنان زیادی جذب شده‌اند اما در خط دفاع بویژه در پست مدافعان کناری نفرات کمی در تیم حضور دارند؛ این مشکل ایحاد نمی‌کند؟
 این مساله‌ای است که از بیرون دیده می‌شود اما شاید نظر ساپینتو این باشد که از برخی بازیکنان در دفاع کناری استفاده کند. به عنوان مثال از میرزایی در دفاع راست استفاده کند. باید ببینیم کادر فنی چه تصمیمی برای استفاده از نفرات جذب شده و نوع استفاده از آنها دارد. این شکل و شمایلی که ما در ذهن داریم، مربوط به سال گذشته است ولی ممکن است امسال تیم تغییرات داشته باشد. 
البته این شرایط در پست مدافعان کناری، سال گذشته هم وجود داشت و نفرات زیادی نبودند. تنها وریا غفوری جدا شده که من شنیدم قرار است از میرزایی در آن پست استفاده شود. با این حال باید ببینیم سرمربی از چه سیستمی استفاده خواهد کرد؛ آیا می‌خواهد با 3 مدافع بازی کند یا خط دفاع او ۴ نفره است؟ 
 
* آیا تعداد زیاد مهاجمان نویدبخش بازی‌های پرگل در فصل جدید است؟
به هر حال هر مربی با تفکرات خودش یارگیری می‌کند. اینطور که شنیدم ساپینتو به نفوذ و حمله علاقه دارد. وقتی در تیم مهاجمان زیادی دارید، بنا بر سیستم حریف می‌توانید انتخاب‌های زیادی داشته باشید. اگر دفاع حریف کند باشد، می‌توانید از مهاجم سرعتی استفاده کنید، اگر در سرزنی ضعیف باشند، می‌توانید از مهاجم سرزن استفاده کنید و... در واقع راه‌های زیادی برای رسیدن به گل دارید و دست‌تان باز است اما در کل باید ببینیم در بازی‌ها چه اتفاقی می‌افتد و تیم چه شرایطی خواهد داشت. 
 
* استقلال در ترکیه ۲ بازی تدارکاتی انجام داد و بدون گل خورده و پیروزی مقابل تیم پیرلو به ایران بازگشت؛ در این باره چه نظری دارید؟
تمام اتفاقاتی که در پیش‌فصل می‌افتد می‌تواند برای ادامه راه تیم‌ها مهم باشد. برد در بازی‌های پیش‌فصل از نظر روحی خیلی به بازیکنان کمک می‌کند. بدنسازی در این دوران سخت‌ترین زمان برای بازیکن است. حفظ سلامت بازیکنان و همچنین تدارک بازی‌های خوب در این زمان می‌تواند به آینده تیم کمک کند. بردن چنین تیمی می‌تواند خیلی مهم باشد. هر چند باید ببینیم آنها الان از نظر بدنسازی در چه شرایطی هستند اما در هر صورت برای ما جای خوشبینی دارد. حتی در بازی با یک تیم محلی هم دوست داریم استقلال برنده شود. پیروزی در این دیدار اتفاق خوبی بود و ما را خوشبین می‌کند. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و امسال هم بازی‌های خوب از استقلال ببینیم و لذت ببریم. 
 
* جز استقلال و پرسپولیس، تیم‌های دیگر مانند سپاهان، تراکتور، گل‌گهر و فولاد هم با تقویت کادر فنی یا جذب بازیکنان جدید شرایط تازه‌ای پیدا کرده‌اند؛ رقابت را چطور می‌بینید؟

 

با این شرایط به نظر می‌رسد امسال باید لیگ خوب و پویایی داشته باشیم. البته زمان همه چیز را مشخص می‌کند. از الان نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم. باید ببینیم در کوران مسابقات چه شرایطی به وجود می‌آید اما می‌توان گفت به نظر می‌رسد لیگ خوبی در پیش خواهیم داشت. هر چند در سال جام‌جهانی هستیم و ممکن است شرایط برای کل لیگ سخت شود اما امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی باشیم. 

Page Generated in 0/0055 sec