printlogo


کد خبر: 251295تاریخ: 1401/5/5 00:00
اخبار

ترکیب تیم ‌ملی تکواندوی بانوان مشخص شد
ترکیب تیم ‌ملی تکواندوی بانوان ایران برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اعلام شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۲۲ به میزبانی ترکیه در شهر «قونیه» طی روزهای ۱۸ تا ۲۷ مردادماه برگزار خواهد شد. رقابت‌های تکواندو در این دوره از روز نخست بازی‌ها آغاز شده و ۴ روز به طول خواهد انجامید. به همین منظور با اعلام کادر فنی تیم ‌ملی بانوان، نفرات حاضر در این رقابت‌ها در بخش بانوان مشخص شدند که این ترکیب به شرح زیر است:
وزن ۴۹- کیلوگرم: غزل سلطانی
وزن ۵۳- کیلوگرم: ناهید کیانی
وزن ۵۷- کیلوگرم: نسترن ولی‌زاده
وزن ۶۲- کیلوگرم: سیده‌نرگس میرنوراللهی
وزن ۶۷- کیلوگرم: زینب اسماعیلی
وزن ۷۳- کیلوگرم: زهرا پوراسماعیل
وزن ۷۳+ کیلوگرم: اکرم خدابنده
هدایت تیم ‌ملی تکواندوی بانوان بر عهده مینو مداح است و ندا زارع به عنوان مربی او را یاری می‌کند. همچنین مهروز ساعی به عنوان سرپرست، تیم ‌ملی بانوان را همراهی خواهد کرد. 
***
تغییر کاربری سالن اختصاصی جودو
در آستانه حضور تیم ‌ملی جودو در بازی‌های کشورهای اسلامی، سالن اختصاصی این رشته در آکادمی ملی المپیک به کمیته ملی پاراالمپیک واگذار شد. به گزارش مهر، بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین ۲ کمیته ملی المپیک و پاراالمپیک به امضا رسیده، سالن اختصاصی جودو در محل آکادمی ملی المپیک به پاراالمپیک واگذار شد. قرار است این سالن با تغییر کاربری جهت یکی از رشته‌های تحت پوشش پاراالمپیک مورد استفاده قرار گیرد. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که مسؤولان فدراسیون جودو هیچ اطلاعی از موضوع نداشته‌اند. 
سالن اختصاصی جودو سال‌هاست به دلیل تجهیزات مناسب و امکاناتی که در محل آکادمی ملی المپیک وجود دارد، جهت تمرینات تیم‌های ملی مورد استفاده قرار می‌گرفته و در سال‌هایی که جودو تعلیق بوده نیز فدراسیون جودو از آن جهت برنامه‌های خود استفاده می‌کرده است. اینکه این تصمیم با چه هدفی آن هم بدون تصمیم مسؤولان فدراسیون جودو اتخاذ شده، مشخص نیست ولی پیام واضح و روشن آن اثبات ادعای رئیس فدراسیون جودو درباره عدم حمایت از سوی داخلی‌ها در بحث تعلیق است. آرش میراسماعیلی در طول سال‌های تعلیق بارها و بارها از لطمه خوردن جودو از داخلی‌ها و عدم حمایت از فدراسیون جودو سخن گفته است و این موضوع که سالن اختصاصی جودو را بدون اینکه رئیس آن خبر داشته باشد، به بخش دیگری از ورزش واگذار می‌کنند، گویای آن است که بخش‌هایی از ادعاهای رئیس فدراسیون بحق بوده است. تیم ملی جودو بعد از ۲ سال دوری از میادین رسمی، با موافقت فدراسیون جهانی راهی بازی‌های کشورهای اسلامی می‌شود و اینکه سالنی که سال‌هاست در اختیار جودو قرار دارد، در آستانه آغاز اردوهای این تیم، با تفاهمنامه‌ای به پاراالمپیک واگذار می‌شود، جای سوال دارد.
***
بازیکن سابق استقلال رباط پاره کرد
خرید تازه‌وارد فولاد با مصدومیت رباط صلیبی مواجه شده است. فرشید اسماعیلی در روز بیست‌و‌پنجم تیرماه به طور رسمی به این تیم پیوست اما در حین اردوی ترکیه برای او مصدومیت شدیدی رخ داد که مشکوک به پارگی رباط صلیبی بود. اسماعیلی حین بازی دوستانه این تیم مقابل الشحانیه با مصدومیت مواجه شد. در ابتدا میزان دقیق مصدومیت این بازیکن روشن نبود اما بعد از کاهش تورم پای این بازیکن و انجام MRI، مصدومیت او از ناحیه رباط صلیبی تایید شد. با این اوصاف احتمالا او تا 6 ماه آینده نمی‌تواند به میدان برود.  
***
ساعی نخستین کاندیدای کمیته ملی المپیک
هادی ساعی زودتر از موعد و به عنوان نخستین کاندیدا برای یکی از پست‌های ریاست یا نایب‌رئیسی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرد. 
به گزارش سایت کمیته ملی المپیک، نخستین نشست هماهنگی ستاد برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک صبح دیروز (سه‌شنبه) به ریاست کیکاوس سعیدی، دبیرکل کمیته برگزار شد. در این نشست که با حضور سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی مشاور رئیس و اعضای ستاد برگزار شد طراحی و تنظیم فرم‌های ثبت‌نام، چگونگی روند ثبت‌نام کاندیداها برای ریاست، نایب‌رئیسی و اعضای هیات اجرایی و همچنین بررسی مدارک لازم و زمان‌های مشخص برای انجام امور مربوطه توسط دبیرخانه مجمع مورد بررسی و هماهنگی نهایی قرار گرفت. در این نشست پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، اصغر فرخی مشاور رئیس و رئیس حراست، فرید فتاحیان مدیر امور بین‌الملل، محمود عبداللهی مدیر روابط عمومی و سپیده گلیجانی‌مقدم مدیر موزه ملی ورزش، المپیک و پاراالمپیک حضور داشتند. مجمع انتخابی کمیته ملی المپیک ششم شهریور برگزار و ثبت‌نام از داوطلبان در ساعات اداری از چهارشنبه ۵ مرداد آغاز خواهد شد و تا پایان وقت اداری پنجشنبه ۲۰ مرداد ادامه خواهد داشت. هادی ساعی که معاون کاروان ایران در کشورهای اسلامی قونیه است یک روز زودتر از موعد ثبت‌نام خود را انجام داده است.

Page Generated in 0/0059 sec