printlogo


کد خبر: 251315تاریخ: 1401/5/5 00:00
اخبار

در جلسه شورای عالی قوه ‌قضائیه بررسی شد
بررسی تکالیف کارگروه پیشگیری از سرقت
نشست شورای ‌عالی پیشگیری از وقوع جرم به ریاست حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا و با ۳ دستور جلسه «مرور مصوبات قبلی شورای ‌عالی پیشگیری از وقوع جرم»، «بررسی سیمای جرائم و آسیب‌های اجتماعی» و «بررسی و تصویب تقسیم کار ملی در چارچوب وظایف و ماموریت‌های قوای سه‌گانه در امر پیشگیری از سرقت» برگزار شد. رئیس قوه ‌قضائیه طی سخنانی در این نشست با اشاره به آثار سوء روحی و روانی که جرم سرقت در جامعه و برای افراد جامعه ایجاد می‌کند، گفت: باید تمهیداتی همه‌جانبه اندیشیده شود که آرامش روانی جامعه و مردم از بعد اطمینان نسبت به رسیدگی به جرم سرقت و مجازات قانونی سارقان تحکیم شود و هیچگونه نگرانی‌ای از این ناحیه برای مردم وجود نداشته باشد. اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌ قضائیه نیز در این جلسه به ارائه آماری از میزان و نوع آسیب‌های اجتماعی در استان‌های مختلف کشور پرداخت. همچنین سایر اعضای شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم نیز به تناسب موضوعات مطرح‌شده و دستور کار جلسه، پیشنهادات و ‌نظرات خود را ارائه کردند. در جریان جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، مصوب شد کارگروه پیشگیری از سرقت دبیرخانه شورای مزبور، نسبت به تدوین سازوکاری جهت هماهنگی، هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای پیشگیری از سرقت، اقدامات مقتضی را ترتیب دهد. همچنین در جریان نشست فوق‌الذکر، کارگروه پیشگیری از سرقت دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم مکلف شد اجرای مصوبات این شورای‌ عالی از ناحیه دستگاه‌های مسؤول و ذی‌ربط را پیگیری کند و بر نحوه اجرای این مصوبات توسط آن دستگاه‌ها نظارت داشته باشد. در پایان این جلسه، رئیس قوه ‌قضائیه با اشاره به اهمیت و ضرورت پیش‌بینی، شناسایی و ارزیابی خطر وقوع جرم و اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای از بین بردن یا کاهش آن، بر کم کردن فاصله زمانی برگزاری جلسات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و برگزاری منظم و مستمر جلسات این شورا وفق قانون تاکید کرد. 
***
موضوع محیط‌زیست و دریاچه ارومیه بسیار حیاتی است
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب بررسی تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه، اظهار داشت: موضوع محیط‌زیست و دریاچه ارومیه بسیار مهم و حیاتی است. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره دریاچه ارومیه عنوان کرد: هفته گذشته در صحن علنی موضوع تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه را که بحثی بسیار مهم و حیاتی بود، بررسی کردیم که تصویب شد. در آنجا بنده و سایر نمایندگان بر اهمیت موضوع تاکید کردیم و هیچ یک از نمایندگان نسبت به این موضوع بی‌توجه نیستند. وی همچنین تاکید کرد: موضوع محیط‌زیست و دریاچه ارومیه بسیار مهم و حیاتی بوده اما امروز تصویب یک لایحه که کنوانسیون بین‌المللی است در دستور کار قرار دارد و باید در این باره صحبت کنیم. مطرح شدن این لایحه به معنای بی‌توجهی مجلس به دریاچه ارومیه نیست. 
***
۳ عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شدند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته از میان 6 حقو‌قدان معرفی شده توسط رئیس قوه قضائیه، ۳ عضو حقوقدان جدید شورای نگهبان را انتخاب کردند. در این جلسه، از مجموع ۲۵۴ رای مأخوذه به ترتیب عباسعلی کدخدایی با ۱۸۲ رای، خیرالله پروین با ۱۴۹ رای و سیامک ره‌‌پیک با ۱۱۶ رای برای یک دوره ۶ ساله، به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شدند که در این میان خیرالله پروین سابقه عضویت در این شورا را نداشته است. 
***
وزیر اطلاعات:
شرایط امنیتی کشور مطلوب است
وزیر اطلاعات تصریح کرد: با هم‌افزایی و هماهنگی و همکاری مناسب و همه‌جانبه که بین دستگاه‌های نظامی، انتظامی، قضایی و اطلاعاتی به وجود آمده است، شاهد اقتدار امنیتی مطلوبی در کشور هستیم. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداسماعیل خطیب در بیست‌و‌پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی تصمیم جدی دارد که فرامین، بیانات و رهنمودهای رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی را عملیاتی کند که این امر با یاری امامان جمعه و جماعات و صبر و استقامت مردم امکان‌پذیر است. وزیر اطلاعات گفت: به‌رغم سرمایه‌گذاری دشمن و کارزار جنگ‌های همه‌جانبه علیه امنیت کشور، شرایط امنیتی کشور مطلوب است و در این دولت مردمی و انقلابی با هم‌افزایی و هماهنگی و همکاری مناسب و همه‌جانبه که بین دستگاه‌های نظامی، انتظامی، قضایی و اطلاعاتی به وجود آمده است، شاهد اقتدار امنیتی مطلوبی در کشور هستیم. خطیب همچنین حرکت‌ها و اقداماتی که رژیم صهیونیستی در راستای ایجاد ناامنی و خرابکاری در کشور دنبال می‌کند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان‌(عج) موفق شدند یکی از تیم‌های عملیاتی رژیم صهیونیستی را، برخلاف اعلام یکی از رسانه‌های داخلی، قبل از اینکه موفق به بمب‌گذاری شوند دستگیر و توطئه آنها را خنثی کنند.

Page Generated in 0/0051 sec