printlogo


کد خبر: 251326تاریخ: 1401/5/6 00:00
خبری که حاضران مراسم رونمایی از «مینوچهر» را شوکه کرد
درگذشت منوچهر دوایی در روز رونمایی از زندگینامه‌اش

مراسم رونمایی از کتاب «مینوچهر» خاطرات دکتر منوچهر دوایی در حالی برگزار شد که انتشار خبر درگذشت این چهره ماندگار در پایان این مراسم بهت و حیرت حاضران را به همراه داشت. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مراسم رونمایی از کتاب «مینوچهر» زندگینامه روایی دکتر منوچهر دوایی در حالی دیروز در بنیاد نخبگان برگزار شد که در کمال ناباوری انتشار خبر درگذشت این نخبه معاصر در پایان مراسم در رسانه‌ها منتشر شد. زنده‌یاد دوایی که قرار بود از سخنرانان این مراسم باشد، به دلیل درگیری با بیماری در بیمارستان بستری بود. همین موضوع و بیان فداکاری‌ها و خاطراتی از وی، واکنش و اشک خانواده او را که به نمایندگی از این چهره ماندگار علمی در مراسم حضور داشتند، به همراه داشت و مخاطبان را کاملاً تحت تأثیر قرار داد. 
دکتر منوچهر دوایی پزشک، عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران، از اعضای تیم پزشکی حضرت امام خمینی و فردی بود که شهید چمران را بدون بی‌هوشی عمل کرده بود. 
زنده‌یاد دوایی از جراحان دوران دفاع‌مقدس بود که سال‌ها به عنوان یکی از برجسته‌ترین اساتید و فعالان علوم‌پزشکی در کشور فعالیت می‌کرد. تخصص زنده‌یاد دوایی جراحی با گرایش جراحی اطفال، جراحی سرطان و جراحی دستگاه گوارش بود. این پزشک برجسته همچنین مؤلف و مترجم چندین کتاب مهم پزشکی و دارنده چندین نشان و جایزه افتخارآفرین ملی است. 
کتاب «مینوچهر» که توسط بنیاد ملی نخبگان منتشر و مراسم رونمایی آن دیروز برگزار شد، شرحی است از فعالیت‌های این چهره ماندگار از سال‌ها فعالیت و ایثار در طول ۸ سال دفاع‌مقدس و سنگر دانشگاه. جواد کامور بخشایش که کار نگارش کتاب را برعهده داشته است، در این مراسم با اشاره به سال‌ها مجاهدت و ایثار زنده‌یاد دوایی گفت: در درمان مجروحانی که بلافاصله از منطقه جنگی به اهواز اعزام می‌شدند، دکتر دوایی واقعا ایثار کردند. در این عرصه یکی از دستاوردهای علمی ایشان بحث تریاژ در بیمارستان‌هاست. دوایی مرد روزهای سخت بود و یک نخبه علمی با قابلیت معرفی به تمام دنیاست.

Page Generated in 0/0099 sec