printlogo


کد خبر: 251340تاریخ: 1401/5/6 00:00
اخبار

پایان روز نخست ثبت‌نام از کاندیداهای کمیته ملی المپیک
در نخستین روز ثبت‌نام از کاندیداهای کمیته ملی‌ المپیک ۶ نفر برای پست‌های ریاست و هیات اجرایی نام‌نویسی کردند. به گزارش ایسنا، ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک دیروز آغاز شد که در پایان این روز 6 نفر در پست‌های مختلف ثبت‌نام کردند. آرش میراسماعیلی، محمدرضا پوریا، مهدی علی‌نژاد، محمود خسروی‌وفا، غلامرضا شعبانی‌بهار و هادی ساعی نفراتی بودند که دیروز برای نام‌نویسی به کمیته ملی المپیک رفتند.  
داوطلبان پست ریاست کمیته ملی‌ المپیک
محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پاراالمپیک
هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو
آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو
مهدی علی‌نژاد، معاون پیشین قهرمانی وزارت ورزش و جوانان
داوطلبان پست هیأت اجرایی
هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو
محمدرضا پوریا، رئیس فدراسیون بدمینتون
آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو
غلامرضا شعبانی‌بهار، رئیس فدراسیون تیروکمان
ثبت‌نام از کاندیدهای کمیته ملی المپیک تا بیستم مرداد ادامه خواهد داشت. 
***
پرونده انتقال طارمی به فنرباغچه دوباره باز شد
با اعلام یک رسانه ترکیه‌ای، باشگاه فنرباغچه دوباره سراغ پروژه جذب مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم پورتو رفته است. وب‌سایت ajansspor ترکیه دیروز در خبری مدعی شد باشگاه فنرباغچه بعد از جذب «هنریکه» برای پست دفاع، دکمه جذب یک مهاجم را فشار داده است. به نوشته این رسانه، هدف فنرباغچه مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو است و باشگاه ترکیه‌ای تلاش‌هایش را برای خرید طارمی سرعت بخشیده است. بحث علاقه فنرباغچه به طارمی بیش از یک ماه پیش در رسانه‌های ترکیه مطرح شد. گفته می‌شد با حضور «ژسوس» سرمربی سابق بنفیکا در تیم فنرباغچه و شناخت کافی او از توانایی‌های طارمی، فنرباغچه اقدامات ابتدایی را برای جذب این مهاجم آغاز کرده است. این خبرها در آن مقطع واکنش «پینتو داکوستا» رئیس باشگاه پورتو را در پی داشت. او در مصاحبه‌ای عنوان کرد برای هیچ‌کدام از بازیکنان تیمش از جمله طارمی پیشنهادی نرسیده است. همان موقع گزارش شد پورتو برای صدور رضایتنامه طارمی مبلغ ۲۰ میلیون یورو را مدنظر دارد اما در روزهای گذشته بعضی رسانه‌های پرتغالی مدعی شدند خرید طارمی که تا سال ۲۰۲۴ تحت قرارداد با پورتو است، ۳۵ میلیون یورو هزینه دارد. طارمی در مصاحبه اخیر خود تمایلش برای جدایی از پورتو را پنهان نکرد و به مدیر باشگاه توصیه کرد او را که هنوز در ۳۰ سالگی می‌تواند برای پورتو آورده مالی داشته باشد، بفروشد. 
***
تساوی پرگل بارسلونا برابر یوونتوس
بارسلونا در دیداری دوستانه به مصاف یوونتوس رفت که این بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید. به گزارش ایسنا، بارسلونا که برای برگزاری یک اردوی تابستانی راهی آمریکا شده است در دیداری دوستانه به مصاف یوونتوس رفت که این بازی برنده نداشت و با تساوی 2-2 به پایان رسید. هر دو گل بارسلونا را عثمان دمبله به ثمر رساند و برای یوونتوس هم مویزه کین ۲ بار گلزنی کرد. شاگردان ژاوی ۲ بار در دقایق ۳۴ و ۴۰ پیش افتادند اما یوونتوس هر دو بار در دقایق ۳۹ و ۵۲ بازی را به تساوی کشاند. 
***
تاریخ‌سازی مربی بانوی ایرانی اروپایی‌ها را به تکاپو انداخت
تاریخ‌سازی مربی بانوی ایرانی باعث شد از تیم‌های اروپایی دعوتنامه دریافت کند. تیم ملی فوتسال بانوان عراق با هدایت شهناز یاری، سرمربی ایرانی خود در ماه گذشته تاریخ‌سازی کرد و موفق شد جام قهرمانی غرب آسیا را فتح کند. این تاریخ‌سازی بانوی ایرانی برای فوتسال عراق باعث شد اروپایی‌ها به تکاپو بیفتند و خواهان بازی دوستانه با تیم‌ ملی فوتسال عراق شوند. در همین زمینه رنا عبدالرحمن، رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال عراق خبر داد تیم‌ملی فوتسال بانوان این کشور دعوتنامه رسمی برای حضور در مسابقات بین‌المللی کرواسی دریافت کرده است. تیم شهناز یاری در این مسابقات بین‌المللی قرار است با تیم‌های ملی بلژیک، اسلواکی، مجارستان، بوسنی و گرینلند رقابت کند. 
***
رد صلاحیت ۳ نامزد اصلی ریاست فدراسیون فوتبال تأیید شد
با نظر نهایی کمیته بدوی 3 نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال رد صلاحیت شدند. به گزارش فارس، کمیته بدوی فدراسیون فوتبال با صدور نامه‌ای به نامزدهای انتخابات این فدراسیون، تایید یا رد صلاحیت آنها را اعلام کرد. بر این اساس با نظر کمیته بدوی صلاحیت امیررضا واعظی‌آشتیانی، علیرضا اسدی و محمد آخوندی به دلیل نداشتن ۵ امضا با نظر کمیته بدوی رد شد. آشتیانی با تایید این موضوع اظهار داشت: آقایان اجتهاد کرده بودند ما امضای ۵ نفر از اعضای مجمع را نداریم، به استناد همان اجتهاد و در شرایطی که خودشان سایت را بسته بودند، گفتند شرایط حضور در انتخابات را نداریم اما این حق برای ما محفوظ است که به کمیته استیناف اعتراض کنیم. 

Page Generated in 0/0069 sec