printlogo


کد خبر: 251345تاریخ: 1401/5/6 00:00
اخبار

آمادگی کامل پلیس برای تأمین نظم و امنیت عزاداری‌های محرم
فرمانده انتظامی پایتخت از آماده‌باش پلیس برای عزاداری‌ها و مراسم‌های ماه محرم خبر داد. سردار حسین رحیمی در حاشیه پنجاه‌وهشتمین مرحله طرح رعد پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از روز شنبه ماه محرم آغاز می‌شود. در چند هفته گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم با تک‌تک هیات‌ها، مساجد و... انجام شده و تا به این لحظه بالغ بر ١٢ هزار تکیه، حسینیه و... از سوی پلیس شناسایی شده است. 
وی ادامه داد: با مدیران و مسؤولان این هیات‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و... جلساتی را برگزار کردیم و پلیس‌یاران و محرم‌یاران در تمامی این اماکن و بویژه هنگام بیرون رفتن دسته‌جات عزاداری پیش‌بینی شده است. توضیحات و آموزش‌های لازم برای ماموریت همیاران محرم به آنان ارائه شده است. رحیمی درباره نظارت بر اماکن پرتجمع برگزاری مراسم عزادارای‌های محرم نیز اظهار کرد: بالغ بر ٨٠ هیات بزرگ شناسایی شده‌اند که به صورت میانگین ۵٠ نفر از نیروهای همکار من در پلیس راهور، پلیس انتظامی و... به صورت محسوس و نامحسوس مسؤولیت برقراری نظم و امنیت چه در حوزه انتظامی و چه در حوزه ترافیکی را در این فضاها بر عهده دارند. وی افزود: انتظار پلیس از مسؤولان هیات‌ها، حسینیه‌ها و مساجد این است که پیش از شروع مراسم هماهنگی‌های لازم با را پلیس انجام دهند، تا بتوان بهترین تمهیدات را برای برگزاری آن پیش‌بینی کرد. پلیس با تمام توان و نیرو آماده خدمت‌گزاری به عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) است. 
***
اهتزاز ۱۰۰ ابرپرچم و نصب بیش از ۲۵۰ کُتل و علامت در پایتخت
تهران در عزای حسین سیاه‌پوش می‌شود
پایتخت ایران اسلامی در ایام محرم با نماد‌های حسینی و عاشورایی سیاه‌پوش می‌شود. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در تشریح اقدامات این سازمان برای ایام محرم از اتصال تابلوهای شهر تهران از طریق کیو آر کد به نغمه‌های عاشورایی خبر داد. صیادی در نشست خبری تشریح اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران ویژه محرم گفت: محرم امسال پس از چند سال که شرایط کشور به دلیل شیوع کرونا به شکلی متفاوت بود، از راه می‌رسد، هر چند باید پروتکل‌های بهداشتی همچنان جدی گرفته شود. هر ساله در ایام محرم با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی، شعار سال طراحی می‌شود که امسال هم این شعار «نجات اهل عالم با حسین(ع)» تعیین شده است که به عنوان شعار ما در موضوع محرم مدنظر قرار دارد. 
وی ادامه داد: اصلی‌ترین پروژه ما «سیاه‌پوشان شهر» است که در نقاط محلی همچون میادین و بزرگراه‌های اصلی شهر روی آن تمرکز کرده‌ایم. همچنین ۱۳ هزار پرچم در ابعاد 4 در یک نصب کردیم که این اقدام علاوه بر نصب پرچم روی پل‌ها بوده است. حدود ۱۰۰ هزار پرچم محلی هم بین مردم شامل مساجد و هیئات توزیع کردیم. بیش از ۱۵۰۰ مسجد نیز در تهران بسته‌های حمایتی فضاسازی محیطی را دریافت کردند. از سوی دیگر بیش از ۱۵۰ نماپرچم روی ساختمان‌های بلندمرتبه نصب خواهد شد که نصب این پرچم‌ها از پنجشنبه (امروز) آغاز خواهد شد. صیادی همچنین به اهتزاز ۱۰۰ ابرپرچم در شهر تهران اشاره کرد و افزود: پیش‌تر این پرچم‌ها توسط همکاران ما در عتبات عالیات متبرک شده‌اند که طرح آنها گنبد سیدالشهداست. این پرچم‌ها نیز از پنجشنبه در سطح شهر تهران به اهتزاز درخواهند آمد. به گفته وی، رویداد بزرگ «نشان عاشقی» اقدام دیگری است که در این ایام اجرایی خواهد شد. المان‌های حجمی در فضاسازی محیطی بسیار اهمیت دارد و امسال برای نخستین‌بار یک سوگواره هنری شامل ۵۰ تیغه علامت که از قبل طراحی شده و هم‌اکنون هنرمندان در حال نقاشی و خوشنویسی آن هستند در عمارت عین‌الدوله انجام می‌شود. از سوی دیگر بیش از ۲۰۰ کُتل نیز آماده شده که در سطح شهر تهران طی ۲ روز آینده نصب خواهند شد. صیادی ادامه داد: زمینه اتصال بیلبوردها از طریق کیو آر کد به یک نغمه عاشورایی فراهم شده و در حقیقت امسال برخی تابلوهای شهر تهران برای مردم نوحه پخش می‌کنند.
***
سقف ریالی داروخانه‌ها برداشته شد
 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از برداشته شدن سقف ریالی داروخانه‌ها در راستای اجرای کامل طرح دارویاری خبر داد. محمدمهدی ناصحی درباره پرداخت ریالی داروخانه‌ها در طرح دارویاری گفت: سازمان بیمه سلامت برای اجرای بهتر طرح دارویاری تغییر خوبی را انجام داده است. به این صورت که برای اینکه هزینه‌های پرداختی توسط مردم در داروخانه‌ها کاملا ثابت بماند، سقف ریالی داروخانه‌ها را برداشتیم که با افزایش سهم سازمان و افزایش مابه‌التفاوت ارزی یا همان یارانه دارو، نسخ با قیمت جدید مشکلی ایجاد نکنند. 
وی با بیان اینکه به طور کلی سقف ریالی داروخانه‌ها برداشته شده است، گفت: تمام نسخی که به داروخانه‌ها می‌رود، می‌تواند از سوی داروخانه‌ها پیچیده و به صورت الکترونیک به سازمان بیمه سلامت ارسال شود و ما هم بدون هیچ کسوری این نسخ را پرداخت می‌کنیم. ناصحی گفت: پیش از این با مقررات و قوانینی که وجود داشته یا به دلیل اعمال مدیریت برای برخی داروخانه‌هایی که مشکلاتی از نظر قانونی داشتند، سقفی برای برخی داروخانه‌های قرار دادیم اما در راستای اجرای کامل طرح دارویاری این سقف را برداشتیم تا مردم بتوانند از همه داروخانه‌ها در دریافت دارو استفاده کامل داشته باشند.

Page Generated in 0/0056 sec