printlogo


کد خبر: 251368تاریخ: 1401/5/8 00:00
اخبار

نقاشی روح‌الامین بر دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج)
جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) در آستانه ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با نقاشی حسن روح‌الامین رونمایی شد. 
دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) همزمان با آغاز ماه محرم، با نقاشی‌ای از حسن روح‌الامین و با شعار «ای آفتاب دین، مرا دریاب ارباب» بامداد ۷ مردادماه نصب و رونمایی شد. قرار بود این دیوارنگاره که محصول خانه طراحان انقلاب اسلامی است، در آستانه ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام با مراسم عزاداری و با نوای مداحان در میدان ولیعصر(عج) نصب شود اما به دلیل بارش باران این امر میسر نشد. 
***
پخش مسابقه «یک‌، دو، صدا» از امروز
فصل یازدهم مسابقه «یک، دو، صدا» با یادمان استاد کریمخانی پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، فصل یازدهم مسابقه «یک، دو، صدا» با عنوان یادمان استاد کریمخانی پخش می‌شود. ساجد قدوسیان، تهیه‌کننده مسابقه «یک، دو، صدا» ضمن اعلام این خبر گفت: هر چند هنوز فصل دهم مسابقه به پایان نرسیده است ولی با توجه به فرا رسیدن ماه محرم، فصل یازدهم این مسابقه با محوریت ایام شهادت سید و سالار شهیدان برگزار می‌شود. در این فصل به 4 رشته تعزیه‌خوانی، نقالی مذهبی، شعر عاشورایی و مداحی می‌پردازیم. داوران فصل یازدهم مسابقه «یک، دو، صدا» را محمد گلریز خواننده، مدرس آواز و کارشناس نغمه‌های عاشورایی؛ مرشد ابوالفضل ورمزیار نقال، پرده‌خوان و پژوهشگر؛ حسین متولیان شاعر، نویسنده و پژوهشگر و ساجد قدوسیان کارگردان، نویسنده، بازیگر و برنامه‌ساز رادیو تشکیل می‌دهند. ویژه‌برنامه «یک، دو، صدا» از شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ مصادف با اول محرم، به تهیه‌کنندگی ساجد قدوسیان ساعت ۱۷:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود. 
***
 «نسل عاشورایی» در قاب پویا و نهال
مرکز آوای انقلاب اسلامی (ماوا) مجموعه نماهنگ «نسل عاشورایی» را ویژه ایام محرم‌الحرام تولید کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، امین صافی‌زاده، مدیر تولیدات مرکز ماوای سازمان هنری- رسانه‌ای اوج اعلام کرد نماهنگ «نسل عاشورایی» به مناسبت دهه اول ماه محرم تولید شده است. به گفته وی، این مجموعه با هدف ارتباط نسل دهه 80 و دهه 90 با عزاداری سنتی و آشنایی کودکان و نوجوانان با نوحه‌های قدیمی‌ تولید شده و قرار است از اول محرم به مدت ۱۰ روز از شبکه پویا و نهال تلویزیون پخش شود. نماهنگ ۱۰ قسمتی «نسل عاشورایی» به تهیه‌کنندگی سجاد شیرافکن و کارگردانی رضا کشاورز تهیه و تولید شده است. علی رنجبر مدیریت فیلمبرداری، پیام حسین‌سوری طراحی صحنه، ابوالفضل کوچکیان مدیریت تولید و امید میرزایی تدوین این اثر را بر عهده خواهند داشت. شاعر این قطعات سیدجواد پرئی بوده و تنظیم آن بر عهده امیرسهیل سرافرازی است.
***
تعیین سهم فرهنگ از مجموعه اعتبارات دستگاه‌ها
طبق اظهارات وزیر ارشاد، بر اساس آیین‌نامه بند «ز» تبصره ۹ لایحه بودجه، تصویب شد 2 درصد از مجموعه اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی به حوزه فرهنگ اختصاص داده شود. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه گذشته در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: طبق آیین‌نامه بند «ز» تبصره ۹ لایحه بودجه، تصویب شد که دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی می‌توانند ۲ درصد از اعتبارات هزینه‌ای و سرمایه‌ای خودشان را در حوزه فرهنگی مصرف کنند. 
به گفته وی، این اتفاق گشایش مهمی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، گردشگری و فعالیت‌های قرآنی ایجاد خواهد کرد. طبق این بند، دستگاه‌های اجرایی مندرج در این قانون و پیوست‌های آن مجازند تا ۲ درصد از بودجه هزینه‌ای خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب و گردشگری اختصاص دهند. 
***
معرفی شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کوتاه
با حکم رئیس سازمان سینمایی اعضای شورای سیاست‌گذاری سی‌‌و‌‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری سی‌و‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، طی حکمی اعضای شورای سیاست‌گذاری این دوره جشنواره را معرفی کرد. بر اساس حکم رئیس سازمان سینمایی، آقایان محسن برمهانی معاون سیما؛ مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران؛ حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی؛ مهدی جعفری کارگردان و عضو هیات‌مدیره انجمن سینمای جوانان ایران؛ مسعود امینی‌تیرانی فیلمساز، فیلمبردار و رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران؛ غلامرضا منتظری نماینده و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری این دوره جشنواره معرفی کرد. سی‌و‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ در تهران برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0067 sec