printlogo


کد خبر: 251370تاریخ: 1401/5/8 00:00
میزان مخاطبان سینمای ایران همچنان با روزهای اوج فاصله دارد
افت 56 درصدی گیشه در نخستین تیر پساکرونا

پس از آنکه گیشه سینما در بهار 1401 نسبت به آخرین بهار پیش از کرونا افت 60 درصدی را تجربه کرد، حالا میزان فروش بلیت در نخستین ماه تابستان خبر از ادامه‌دار بودن این روند کاهشی می‌دهد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، بعد از افت 60 درصدی مخاطبان اکران بهار نسبت به سال ۹۸ بسیاری امیدوار بودند با انتخاب یک ترکیب مناسب برای اکران تابستان جلوی سقوط مخاطبان سینمای ایران گرفته شود اما نتیجه مقایسه نخستین ماه تابستان نسبت به سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ بشدت ناامید‌کننده است. 
در تیرماه ۹۶ «نهنگ عنبر ۲» ۸۰۰ هزار مخاطب، «اکسیدان» ۵۰۰ هزار تماشاگر و فیلم غیرکمدی «رگ خواب» ۳۰۰ هزار تماشاگر داشتند و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر برای این ۳ فیلم و دیگر فیلم‌ها به سینماها رفتند. 
در تیرماه ۹۷ «هزارپا» یک میلیون و ۲۰۰ هزار مخاطب و «تگزاس» ۴۸۰ هزار مخاطب داشتند و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای این ۲ فیلم و دیگر فیلم‌ها به سینماها رفتند. 
در تیرماه ۹۸ «شبی که ماه کامل شد» ۸۷۰ هزار مخاطب، «سرخ‌پوست» ۶۱۰ هزار مخاطب، «ما همه با هم هستیم» ۵۰۰ هزار مخاطب و «تگزاس۲» ۴۵۰ هزار مخاطب داشتند تا آمار مخاطبان این ماه به رکورد ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار مخاطب برسد. 
حالا آمار امسال را ببینید؛ فیلم کمدی «انفرادی» که رضا عطاران را به عنوان نقش یک دارد ۵۰۰ هزار مخاطب داشته؛ کمتر از فیلم‌های غیرکمدی سال ۹۸ و بشدت کمتر از کمدی‌های رضا عطاران در سال‌های ۹۶ و ۹۷! «تی تی» و «علف‌زار» به عنوان دومین و سومین فیلم‌ها ۲۱۰ و ۱۹۰ هزار تماشاگر داشتند؛ یک‌چهارم «شبی که ماه کامل شد»، یک‌سوم «سرخ‌پوست» و حتی کمتر از «رگ خواب»!
به نظر می‌رسد تا زمانی که مدیران سینمایی بحران را نپذیرند، هر ماه این گزارش‌های افت فروش ادامه خواهد داشت؛ وضعیتی که بشدت برای آینده سینمای ایران نگران‌کننده است.

Page Generated in 0/0047 sec