printlogo


کد خبر: 251382تاریخ: 1401/5/8 00:00
تاج: حیا کردم و چیزی نگفتم
سلطانی‌فر ویلموتس را معرفی کرد!

مهدی تاج، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال به دفاع از عملکرد خود در این فدراسیون پرداخت و توضیحاتی درباره پروند مارک ویلموتس ارائه کرد. مهدی تاج، نامزد ریاست فدراسیون فوتبال که در برنامه «ورزشگاه» حضور یافته بود، در ابتدای صحبت‌هایش اعلام کرد نمی‌خواهد درباره انتخابات صحبت کند و صرفاً درباره قرارداد و پرونده مارک ویلموتس به اظهارنظر خواهد پرداخت. از همین رو در ابتدای صحبت‌های خود اظهار داشت: حق عمومی مردم است که همه چیز را در پرونده مارک ویلموتس بدانند. ما نزدیک به ۳ سال سکوت کردیم و تا روز چهارشنبه که رأی رسید، باید سکوت می‌کردیم تا مورد بهره‌برداری وکلای ویلموتس قرار نگیرد. وی افزود: می‌خواهیم بگوییم اصلا ویلموتس از کجا آمد، چطور آمد، قرارداد او چگونه بود و چه شد. افرادی هستند که در رسانه‌ها 373 بار درباره مارک ویلموتس صحبت کرده‌اند و گفته‌اند قرارداد ترکمانچای بوده است! رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با دفاع از دوره کاری خود خاطرنشان کرد: یکی از درخشان‌ترین دوره‌های فدراسیون فوتبال بودیم. به جام‌جهانی رفتیم، ۵ تیم ما به جام‌جهانی رفت، ساختمان پِک را ساختیم که اکنون اسکوچیچ مصاحبه‌ای کرده و گفته است اگر بارسلونا و رئال‌مادرید هم بیایند، به این ساختمان پِک افتخار می‌کند. تاج سپس اظهار داشت: قبل از اینکه ویلموتس بیاید، کی‌روش سرمربی ما بود که نظرات متفاوتی درباره او وجود داشت و البته خودش هم می‌خواست برود. آن زمان برنامه 90 نظرسنجی گذاشت که 93 درصد مردم گفتند مربی خارجی و وقتی بنا به مربی خارجی شد، با آقای لوپتگی صحبت کردیم که عکس آن هم موجود است و آقای قشقاوی، سفیر ما هم بود که توافق کردیم اما به یک باره بیماری پدرش را به میان کشید و گفت نمی‌تواند بیاید. لوپتگی بیش از ۳ میلیون یورو درخواست کرد و توافق کرده بودیم این پول را هم بدهیم که نشد. وقتی توافق منتفی شد، با آقای رنار صحبت کردیم و آقای ترابیان با این مربی مذاکره کرد و رنار حاضر شد با ما قرارداد ببندد اما از شهریور و بعد از بازی‌های جام ملت‌های آفریقا. با توجه به اینکه ما بازی داشتیم، نمی‌توانستیم صبر کنیم. 
تاج درباره ارجاع پرونده مارک ویلموتس به دادسرای فرهنگ و رسانه از سوی معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان گفت: من برای معاون وزیر متأسفم و اگر کسی نامه ‌زده است که من محاکمه شوم، این نامه را باید برای کسی بزند که ویلموتس را به من معرفی کرده است. آن زمان که ما ویلموتس را انتخاب کردیم، او مربی نهم دنیا بود و کی‌روش مربی هجدهم دنیا و ما در ۸ سال با کی‌روش به ۲ جام‌جهانی رفتیم که 22 میلیون سود کردیم. حالا جالب است که پول مارک ویلموتس را تقسیم بر نان مردم، لاستیک ماشین و... می‌کنند. معاون محترم وزیر که نامه ‌زده است، کاش قبل از نامه زدن به سوابق مراجعه می‌کرد که اصلا چرا ویلموتس آمد و آن موقع به نامه‌ای می‌رسیدند که وزیر سابق ورزش (سلطانی‌فر) او را معرفی کرده بود. من حیا داشتم و 3-2 سال سکوت کردم و چیزی نگفتم. وی همچنین یادآور شد: همان زمان که ما به دادسرا معرفی شدیم، فیفا نامه زد که شنیده‌ایم ۸ عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در ماجرای مارک ویلموتس به دادسرا معرفی شده‌اند و اگر این درست باشد، مایلیم فوتبال ایران را تعلیق کنیم. این نامه با امضای فیفا و AFC بوده که طبیعتا ما باید از این نامه استقبال می‌کردیم اما هیات‌رئیسه ما همان روز به فیفا پاسخ داد که احتمال دخالت در پی قطع همکاری مارک ویلموتس نیست و تحقیقاتی شده اما دخالتی نبوده است. 
تاج با اشاره به اینکه مطالبات ویلموتس باید از محل پول‌های ایران در فیفا پرداخت شود، گفت: 22 میلیون دلار از فیفا طلبکاریم و زمانی که من رئیس فدراسیون بودم 10 میلیون دلار طلبکار بودیم. ما از فیفا طلبکاریم و باید پول ویلموتس را هم از این محل پرداخت کنیم. پول آقای کی‌روش را در 8 سال چگونه دادیم؟

Page Generated in 0/0058 sec