printlogo


کد خبر: 251389تاریخ: 1401/5/8 00:00
اخبار

اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه ماه محرم در پایتخت
رئیس پلیس راهور پایتخت از اجرای تمهیدات ترافیکی خاص در ایام محرم با توجه به حضور هیئات و دسته‌های عزاداری و ارادتمندان سرور و سالار شهیدان در سطح معابر و میادین شهر تهران خبر داد. سردار محمدحسین حمیدی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش با اعلام تمهیدات و محدودیت‌های ویژه ترافیکی ایام عزاداری گفت: با توجه به فرا رسیدن دهه اول محرم، شرایط ترافیکی و محدودیت‌های متفاوتی در سطح معابر شهر تهران برقرار خواهد شد که این طرح‌ها متناسب با شرایط هیات‌های عزاداری انجام می‌شود، چرا که با اجرای مراسم در فضای باز و شبکه معابر، بخشی از خطوط ویژه، معابر، میادین و سطح معابر به مراسم عزاداری تعلق خواهد گرفت. 
وی افزود: دیدن و دیده شدن در این ایام بسیار حائز اهمیت است، چرا که با توجه به رنگ و لباس تیره عزاداران حسینی و تاریکی هوا و محدودیت دید رانندگان در شب‌ها، ممکن است برخی رانندگان متوجه حضور عابران پیاده نشوند و باعث بروز حوادث ناخواسته‌ای شود. رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به اثر جانمایی مناسب موکب‌ها در کاهش ترافیک محدوده و آرامش عزاداران، از رؤسای هیئات عزاداری و اجرا‌کنندگان مراسم خواست با جانمایی و چینش درست موکب‌ها، تخصیص جای پارک مناسب برای خودروها و تأمین روشنایی مناسب در ارتقای ایمنی عزاداران اهتمام ورزند. وی بیان داشت: همچنین با توجه به تردد عزاداران حسینی و ادامه مراسم آیینی محرم، از تردد کامیون‌ها در ساعات برگزاری مراسم و محل‌ها و محدوده‌های آن در شهر تهران جلوگیری به عمل می‌آید. سردار حمیدی گفت: همچنین برخی افراد در این ایام اقدام به پوشش پلاک به طرق مختلف می‌کنند که این اقدام برخلاف قانون بوده و تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ به محض رؤیت ضمن اعمال قانون، در صورت نیاز خودرو را متوقف و توقیف و به مراجع قضایی جهت سیر مراحل اداری و قانونی معرفی می‌کنند. 
***
برخورد بهزیستی با تخلفات مراکز نگهداری معلولان
رئیس سازمان بهزیستی درباره رفتار نامناسب با معلولان در برخی مراکز نگهداری که اخبار آن بعضا منتشر می‌شود، گفت: با تخلفات صورت‌گرفته در مراکز نگهداری معلولان برخورد می‌کنیم. علی‌محمد قادری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتشار اخباری مبنی برخورد نامناسب با معلولان در برخی مراکز نگهداری از آنها اظهار کرد:‌ سازمان بهزیستی بر خدماتی که ارائه می‌کند نظارت دارد. بعضا می‌بینیم که موضوعاتی مبنی بر تخلف مراکز نگهداری از معلولان مطرح می‌شود؛ سازمان بهزیستی تلاش می‌کند با تخلفات صورت گرفته در بخش خدمات مراکز نگهداری از معلولان برخورد کند. 
وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا مشکلات افراد معلول را در این مراکز پیگیری کنیم. همچنین از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم در این امر کنار ما باشند تا بتوانیم با شفافیت چنین موضوعاتی را منعکس کنیم. بهزیستی همواره تلاش می‌کند پشت مردم و حامی افراد تحت پوشش خود باشد. 
***
طی 24 ساعت 54 نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند
شیب ملایم کرونا 
موج هفتم کرونا در حال گسترش است و کارشناسان علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز یاد‌آور تاکید دارند. به گزارش «وطن‌امروز»، آمار فوتی‌ها، بستری‌شدگان و مبتلایان ناشی از بیماری «کووید-19» همچنان بالاست به طوری که وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۷۸۴۹ بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی شدند. بر این اساس از ظهر روز پنجشنبه تا ظهر جمعه ۷ مرداد ۷۸۴۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۱۲۶۳ نفر از آنها بستری شدند. همچنین طی این مدت ۵۴ بیمار مبتلا به «کووید-19» در کشور جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۸۹۱ نفر برسد. 
از سویی ۱۱۶۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. این در حالی است که تاکنون ۵۳ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۶۴ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. بر اساس گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۱۵۳ میلیون و ۱۱۱ هزار 234 دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده، به این ترتیب که ۶۴ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۳۵۶ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۲۶۱ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۶۱۷ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. این در حالی است که در شبانه‌روز منتهی به ۷ مرداد ۲۸ هزار و ۸۳ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد .
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز به تشریح تمهیدات بهداشتی ویژه ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری در کشور پرداخت. عباس شیراوژن گفت: پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم شامل تصمیماتی هستند که برای مناسبت‌های قبلی گرفته شده و همان روند را ادامه می‌دهیم. وی افزود: یکی از موارد درباره ظرفیت اماکن و برنامه‌هایی است که در ماه محرم برگزار می‌شود. اگر این برنامه‌ها در فضای باز باشد، مشکلی از نظر ظرفیت ندارد. در عین حال توصیه می‌شود مراسم‌ها در فضای باز برگزار شوند تا هوا براحتی در گردش باشد. شیراوژن با بیان اینکه رنگ‌بندی شهرها در ظرفیت برگزاری مراسم‌ها اثرگذار است، ادامه داد: در شهرهای قرمز ۳۰ درصد از فضا برای برگزاری مراسم استفاده می‌شود. این میزان در مناطق نارنجی ۴۰ درصد است و در شهرهای زرد رنگ هم مراسم با ۷۰ درصد ظرفیت می‌تواند برگزار شود. در شهرهای آبی نیز محدودیتی وجود ندارد. وی ضمن تکذیب ممنوعیت برگزاری مراسم محرم در مکان‌های مسقف گفت: اگر مراسم در یک مکان مسقف برگزار شود، حتما باید تهویه مناسب داشته باشد.

Page Generated in 0/0062 sec