printlogo


کد خبر: 251401تاریخ: 1401/5/8 00:00
رئیس‌جمهور در جریان سفر استانی به همدان:
تعرض به ایران با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو می‌شود

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام رئیسی روز پنجشنبه هفته‌ای که گذشت به منظور انجام سی‌امین سفر استانی خود، در سفری یک‌روزه، به استان همدان سفر کرد. دیدار با اقشار مختلف مردم این استان، نشست با ایثارگران، نخبگان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری و نشست خبری در پایان سفر از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان همدان بود. رئیسی در بدو ورود به همدان، اولویت سفر خود را بررسی مسائل و مشکلات استان برشمرد و تاکید کرد که در شورای اداری تصمیمات و گام‌های موثری برای حل مشکلات مردم برخواهیم داشت. رئیس‌جمهور در ابتدای سفر با حضور در پایگاه شکاری شهید نوژه، ضمن سان دیدن از یگان‌های حاضر و خلبانان اف 4، از ۲ دستاورد دفاعی نیروی هوایی ارتش رونمایی کرد. رئیسی با اشاره به اقدامات فنی و تخصصی انجام شده در پایگاه شهید نوژه اظهار داشت: این اقدامات در جهت خودکفایی کشور است. با وجود اینکه بیشترین تحریم و تهدید در حوزه‌هایی چون صنعت دفاعی و انرژی اتمی است، بیشترین پیشرفت را نیز در این دو حوزه شاهد هستیم و معلوم می‌شود نیروهای مسلح نه فقط تحریم را دور زدند، بلکه تحریم‌ها را خنثی کردند. وی با بیان اینکه پیشرفت‌های نظامی باعث تولید قدرت در کشور شده است، خاطرنشان کرد: دشمن تحرکات و آمادگی نیروهای مسلح را رصد می‌کند و نه اینکه نخواهد علیه ما اقدامی انجام دهد، بلکه نمی‌تواند این کار را انجام دهد، زیرا در نیروهای مسلح ما توانایی، حضور بموقع و اراده وجود دارد. رئیسی تأکید کرد: فرمانده معظم کل قوا و ما به عنوان دولت بارها اعلام کرده‌ایم؛ هر کسی را که بخواهد تعرضی به کشور داشته باشد، شدیدا پشیمان خواهیم کرد. رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان همدان، در روستای کردآباد از توابع شهرستان کبودرآهنگ، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم این روستا، گفت: امروز مهم‌ترین راهکار رونق اقتصاد ملی و غلبه بر مشکلات اقتصادی تولید است؛ این یعنی هر کسی در جهت گسترش تولید در کشور تلاش کند، مردم را امیدوار و دشمن را ناامید کرده است. 
وی گفت: همه مشکلات و مسائل استان همدان را نمی‌توانیم در این سفر رفع کنیم اما اولویت‌ها و مسائل اصلی را پیگیری خواهیم کرد. با اراده شما مردم و حمایت‌های دولت بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. رئیس‌جمهور همچنین با حضور در تعدادی از واحدهای تولیدی این روستا از نزدیک در جریان مسائل و پیشنهادات تولیدکنندگان قرار گرفت. رئیسی سپس با حضور در اجتماع مردم شهرستان کبودرآهنگ، با بیان اینکه مهم‌ترین مؤلفه قدرت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، مردم متدین حاضر در صحنه هستند، اظهار داشت: به نیروهای نظامی، قدرت تسلیحاتی و نظامی کشور افتخار می‌کنیم اما باید بدانیم که آنچه دشمن را از تعرض به این کشور بازداشته مردم متدین و ولایتمدار حاضر در صحنه هستند. 
رئیس‌جمهور در بخشی از صحبت‌های خود در اجتماع مردم کبودرآهنگ اظهار داشت: دولت اعتبارات خوبی برای ایجاد اشتغال بویژه اشتغال روستایی در نظر گرفته که با پیگیری مجدانه مسؤولان مربوط در استان می‌تواند تا حد زیادی مشکل اشتغال را کاهش دهد. رئیسی در ادامه به شهر همدان رفت و با حضور در اجتماع مردم این شهر، مساله کم‌آبی را از جمله مشکلات استان همدان خواند و افزود: به مسؤولان استان از جمله آقای استاندار ماموریت داده شده هر چه سریع‌تر برای رفع مشکلات اولویت‌دار استان از جمله مساله کم‌آبی برنامه‌ریزی و اقدام کنند. وی رونق تولید، شکوفایی صنایع و توسعه دانش‌بنیان کشاورزی را از جمله اولویت‌های مهم کشور دانست و تاکید کرد: باید واحدهای صنعتی نیمه‌تعطیل یا تعطیل هر چه سریع‌تر به چرخه تولید بازگردند، چرا که فعال کردن صنایع استان و همچنین بخش‌های کشاورزی و دامداری موجب اشتغال بیشتر خواهد شد و نگرانی مردم در زمینه مشکل بیکاری را رفع خواهد کرد. رئیس‌جمهور با اشاره به هدف‌گذاری مسؤولان استان برای ایجاد ۲۷ هزار شغل در استان همدان تا پایان سال جاری افزود: با توجه به اینکه مساله بیکاری یکی از نگرانی‌های جدی ما و مردم در استان است، از مدیران استان می‌خواهم برای ایجاد ۴۰ هزار شغل در همدان برنامه‌ریزی و با فعال کردن واحدهای تولیدی و همچنین توسعه کشاورزی از طریق اصلاح الگوی کشت، در راستای تحقق این هدف تلاش کنند. رئیسی در پایان سفر خود در بخشی از نشست خبری خود با خبرنگاران، با بیان اینکه در این سفر ۱۷۹ طرح برای تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و نیز آبادانی استان همدان به تصویب رسید، اظهار داشت: با بررسی‌ها و اولویت‌سنجی‌های انجام شده، ۳۵ طرح در بخش زیربنایی، ۳ طرح در بخش خاک، آب و کشاورزی، ۲۵ طرح در حوزه درمان و بهداشت، ۷۵ طرح در عرصه‌های فرهنگی، گردشگری و ورزشی، ۳۳ طرح در حوزه اشتغال‌آفرینی و ۲ طرح در حوزه صنعت و معدن در این سفر به تصویب رسید.

Page Generated in 0/0064 sec