printlogo


کد خبر: 251402تاریخ: 1401/5/8 00:00
اخبار

دستور اژه‌ای برای تعیین تکلیف ماشین‌آلات موجود در گمرک بوشهر
پنجشنبه هفته گذشته حجت‌الاسلام اژه‌ای به بوشهر سفر کرد و در این سفر با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان بوشهر و فعالان اقتصادی دیدار و گفت‌وگو کرد. پس از بازدید ۴ ساعت و نیمه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و انبارهای بندر، گمرک و سازمان اموال تملیکی این استان، جلسه ویژه بررسی راهکارهای تعیین‌تکلیف و ساماندهی وضعیت انبارهای بندر، گمرک و سازمان اموال تملیکی بوشهر با حضور رئیس قوه‌ قضائیه و همه دستگاه‌های مسؤول برگزار شد. یکی از دستورکارهای این جلسه، بررسی وضعیت و تعیین تکلیف ۹۷۶ خودروی لوکس و ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین ویژه راه‌سازی بود که در انبارهای گمرک بوشهر نگهداری می‌شدند. 
رئیس قوه‌ قضائیه در این جلسه با اشاره به بازدید خود از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و انبارهای بندر، گمرک و سازمان اموال تملیکی این استان، تاکید کرد: تاکنون در راستای ساماندهی انبارهای بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی با همکاری هر ۳ قوه بویژه دولت و دستگاه قضایی اقدامات مثبت و رو به جلویی صورت گرفته است؛ این اقدامات باید استمرار یابد و من قطعا پیگیری‌های لازم را درباره رفع معضلات، مشکلات و موانع ساماندهی انبارهای بندر، گمرک و سازمان اموال تملیکی بوشهر از طرق مختلف از جمله در جلسه سران ۳ قوه صورت خواهم داد. رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: از حیث صیانت از بیت‌المال و حقوق مردم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که اموال و ارزهایی برای واردات کالای مورد نیاز به کشور صرف شود و این کالاها در زیر آفتاب و در هوای شرجی فاسد و متروکه شوند؛ باید برای حل این معضل همه مسؤولان بخش‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط را به خط کنیم. وی افزود: در قضیه ساماندهی انبارهای بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی، از این حیث که مقوله‌ای مرتبط با حقوق مردم و بیت‌المال است، هیچ عذر و بهانه‌ای برای عمل نکردن به مسؤولیت‌ها پذیرفته نیست؛ مسؤولان ذی‌ربط نباید به صرف تنظیم و ارسال یک نامه اکتفا کنند، بلکه باید موضوعات این حوزه را تا حصول نتیجه پیگیری کنند. 
***
وزیر اطلاعات: 
کشور‌هایی که به دشمنان ملت ایران کمک کنند منتظر تلافی باشند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب، وزیر اطلاعات در جلسه شورای تامین استان کردستان با بیان اینکه ایجاد امنیت مردم‌محور و اطلاعات مردم‌پایه از راهبرد‌های سند تحول وزارت اطلاعات به شمار می‌رود، اظهار داشت: همه تلاش‌ها بر رفع مشکلات و ارتقای معیشت مردم متمرکز شده است. وزیر اطلاعات با بیان اینکه اطلاعات مردم‌پایه و امنیت مردم‌محور راهبرد وزارت اطلاعات است، گفت: نگاه به کردستان امنیتی نیست و تلاش دولت افزایش رضایتمندی مردم و حل مشکلات معیشتی آنان است. خطیب با اشاره به تحرکات گروهک‌های ضدانقلاب، به کشور‌هایی که زمینه و بستر اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌کنند هشدار داد و افزود: کشور‌هایی که به دشمنان ملت ایران کمک کنند منتظر تلافی باشند. 
***
نیویورک‌تایمز: 
ایران به یک بازیگر جهانی در صادرات پهپاد تبدیل شده است
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز مدعی شد ایران فروش فناوری‌های پهپادی به کشورهایی در خارج از منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) را افزایش داده و در تلاش است به یک بازیگر بین‌‌المللی برای عرضه این محصولات تبدیل شود. این روزنامه آمریکایی نوشت: ایران در سال‌های گذشته «پیشرفت‌های مستمری» در زمینه طراحی و تولید پهپادهای نظامی داشته و انتقال این پهپادها به کشورهایی در فراسوی خاورمیانه را افزایش داده است. نیویورک‌تایمز نوشت: این موضوع به یک منبع مهم برای تأمین سرمایه و نفوذ سیاسی برای ایران تبدیل شده که در حال دست و پنجه نرم کردن با محدودیت‌های مالی وضع‌شده از سوی آمریکا است. 
***
سفیر جدید ایران به بیروت رفت
مجتبی امانی، سفیر جدید ایران در لبنان پنجشنبه هفته گذشته وارد بیروت شد. شخصیت‌های ملی و رسمی و برخی نمایندگان پارلمان و نمایندگان احزاب لبنانی در فرودگاه بیروت از سفیر ایران استقبال کردند. قبلان قبلان، نماینده رئیس پارلمان و محمود قماطی، نماینده حزب‌الله لبنان نیز در فرودگاه به استقبال سفیر کشورمان آمدند. 
مجتبی امانی در بدو ورود تاکید کرد که برای تقویت روابط دوجانبه میان ایران و لبنان بیشتر از هر زمان دیگری، تمام تلاش خود را انجام خواهد داد. بر اساس این گزارش، پس از پایان ماموریت دیپلماتیک محمدجلال فیروز‌نیا در لبنان، اخیرا مجتبی امانی به عنوان سفیر ایران در بیروت انتخاب شد. پیش از سفر امانی به بیروت، دیداری میان حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و مجتبی امانی، سفیر جدید ایران در لبنان انجام شد. امیر عبداللهیان در این دیدار، بر گسترش ابعاد همکاری کشورمان و لبنان تاکید کرد و ضرورت توجه به این روابط راهبردی را یادآور شد. مجتبی امانی نیز با تشریح برنامه‌های خود در لبنان، همکاری با دولت و همه گروه‌ها و سلایق سیاسی مختلف این کشور را از اهم برنامه‌های خود ذکر کرد. در این ملاقات بر اهمیت جمهوری لبنان به عنوان کشوری که در صف اول مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است تاکید شد. 

Page Generated in 0/0053 sec