printlogo


کد خبر: 251424تاریخ: 1401/5/9 00:00
اخبار

مشکل لژیونر شدن مهاجم تیم ‌ملی چیست؟
با وجود توافقات شفاهی ۲ باشگاه گیتی‌پسند و وینا آلبالی اسپانیا، سعید احمدعباسی هنوز نتوانسته با این تیم اسپانیایی قرارداد امضا کند. به گزارش ایسنا، بیش از یک ماه است باشگاه اسپانیایی وینا آلبالی به جذب مهاجم تیم‌ ملی فوتسال ایران علاقه نشان داده و پس از نامه‌نگاری‌های طولانی با باشگاه گیتی‌پسند اصفهان، به این باشگاه اصفهانی درخواست جذب احمدعباسی را داد که پس از کش و قوس‌ فراوان بالاخره ۲ باشگاه به توافق شفاهی رسیدند اما هنوز خبری از امضای قرارداد این بازیکن با وینا آلبالی اسپانیا نیست. ظاهرا احمدعباسی هنوز نتوانسته مدارک خروج خود از سفارت اسپانیا را بگیرد و سفارت این کشور هنوز به مهاجم تیم‌ ملی ایران ویزا نداده است. طبق پیش‌بینی‌ها قرار بود دیروز احمدعباسی ویزای خود را دریافت کند و برای امضای قرارداد راهی اسپانیا شود اما سفارت اسپانیا هنوز حتی زمان مصاحبه با احمدعباسی را هم تعیین نکرده است. با این روند مهاجم گیتی‌پسند در دیدار هفته چهارم تیمش در لیگ برتر فوتسال ایران برابر فرش‌آرا به میدان می‌رود. آقای گل ۲ فصل اخیر فوتبال ایران در حالی قرار است به تیم چهارم لالیگا در فصل گذشته بپیوندد که سال قبل موفق شد با گیتی‌پسند عنوان قهرمانی لیگ برتر را هم از آن خود کند. 
***
رد شدن دوباره ۳ داور مطرح لیگ برتری در تست آمادگی جسمانی
در تست آمادگی جسمانی پیش‌فصل داوران، بیش از ۶۰ داور و کمک داور نتوانستند این تست‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند. پس از برگزاری سمینار دانش‌افزایی داوران و کمک‌داوران لیگ برتری در روز جمعه، عصر همان روز تست‌های آمادگی جسمانی از داوران گرفته شد که دیروز با مشخص شدن جواب‌ها، بیش از ۶۰ داور و کمک‌داور دعوت شده به این سمینار نتوانستند تست‌های آمادگی جسمانی را با موفقیت پشت سر بگذارند و در این تست‌ها رد شدند. اشکان خورشیدی، محمدحسین زاهدی‌فر و مهدی سیدعلی از جمله داوران ملی و بین‌المللی بودند که در این تست‌ها رد شدند و حالا باید برای قضاوت دوباره در لیگ برتر تا نیم‌فصل صبر کنند. همچنین علی میرزابیگی‌، کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران نیز در جریان این تست‌ها دچار سرگیجه و مصدومیت شد و نتوانست با موفقیت از آن عبور کند و او هم مجبور است برای دوباره پرچم زدن تا نیم‌فصل صبر کند. در این سمینار بیش از ۱۴۰ داور و کمک‌داور حضور داشتند و از استان‌های مختلف به این دوره آموزشی که تحت نظر دیوید فرناندز اسپانیایی، مدرس فیفا برگزار شد، حضور به هم رساندند. 
***
درخواست استفاده نکردن از عقاب در بازی‌های خانگی بنفیکا
بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران استفاده نکردن باشگاه بنفیکا از عقاب در ورزشگاه خانگی خود را خواستار شد. به گزارش اسپورت استار، بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران نامه‌ای به باشگاه بنفیکا ارسال کرده و از سران این تیم خواسته است استفاده از عقاب‌های زنده در مسابقات را متوقف کنند و دیگر از عقاب که نماد این باشگاه است در ورزشگاه‌ها استفاده نکنند. عقاب ویتوریا نماد اصلی بنفیکاست و قبل از هر مسابقه در ورزشگاه دالوز در اطراف ورزشگاه پرواز می‌کند و سپس روی نشان باشگاه فرود می‌آید. گلوریوسو عقاب دیگری است که با حمل یک روبان قرمز و سفید در اطراف استادیوم پرواز می‌کند. از آنجایی که عقاب‌ها در محیط‌های پرتنش و پر سر و صدا اذیت می‌شوند، بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران با ارسال نامه‌ای از باشگاه فوتبال بنفیکا خواسته است دیگر از عقاب‌های زنده در ورزشگاه خود استفاده نکنند. در طبیعت، این پرندگان باشکوه در مناطق وسیع پرسه می‌زنند، بیشتر وقت خود را بالای درختان می‌گذرانند، آزادانه پرواز می‌کنند و در مناطق وسیعی به شکار می‌پردازند. جدا کردن عقاب‌ها از این محیط ناامیدی و استرس شدیدی در عقاب‌ها ایجاد می‌کند. در این بیانیه آمده است: لطفا به باشگاه‌های دیگری بپیوندید که نسبت به حیوانات ابراز همدردی می‌کنند و متعهد می‌شوند از حیوانات زنده به عنوان حیوان خانگی استفاده نکنند. 
***
انتقاد لواندوفسکی از سران بایرن
مهاجم لهستانی بارسلونا از مدیران بایرن انتقاد کرد. او از حضور در جمع آبی‌واناری‌ها خوشحال است. به گزارش ESPN، روبرت لواندوفسکی یک فصل دیگر با بایرن‌مونیخ قرارداد داشت اما تصمیم به جدایی از این تیم گرفت و با وجود مخالفت اولیه سران بایرن در نهایت به بارسلونا پیوست. 
او به انتقاد از بعضی مسؤولان بایرن پرداخت و گفت: من احساس می‌کنم در مکان مناسبی قرار دارم. بایرن تلاش کرد برای توجیه فروش من یک کارزار راه اندازد، چرا که سخت بود که انتقال من به بارسلونا را برای هواداران توضیح دهند. دروغ‌های زیادی به من نسبت داده شد با این حال هواداران بشدت از من حمایت کردند. مهاجم پیشین بایرن ادامه داد: زمان مناسب برای ترک بایرن فرا رسیده بود و باید تیم را ترک می‌کردم. من رابطه بسیار خوبی با هم‌تیمی‌های پیشین خود و کادر فنی تیم دارم و بشدت دلتنگ آنها هستم، با این حال از پیوستن به بارسلونا خوشحالم. لواندوفسکی با ۵۰ میلیون یورو راهی بارسلونا شده است. او در ۲ بازی دوستانه برای این تیم به میدان رفته است اما موفق به گلزنی نشده است. این مهاجم لهستانی روزهای درخشانی را با پیراهن بایرن‌مونیخ پشت سرگذاشت و توانست رکوردهای زیادی را به نام خود به ثبت رساند. بایرن برای جایگزینی این مهاجم گلزن با «ماتیس تل» پدیده ۱۷ ساله فرانسوی قرارداد امضا کرده است. 

Page Generated in 0/0054 sec