printlogo


کد خبر: 251433تاریخ: 1401/5/9 00:00
اخبار

تسهیل مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو
معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از امکان دریافت خدمات معاینه فنی در مراکز شهر تهران در کمترین زمان ممکن در مقایسه با ماه‌های گذشته در سال جاری خبر داد. مجید سلمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عدم تغییر تعرفه معاینه فنی در ۳ سال اخیر، گفت: شهروندان می‌توانند خدمات خودرویی مورد نیاز در مراکز معاینه فنی شهر تهران که متضمن سلامت شهر و شهروندان است را بر مبنای قیمت ۳ سال گذشته در کمترین زمان با دقت و صحت بالا دریافت کنند که البته با توجه به افزایش نرخ تورم و افزایش هزینه‌ها در مراکز معاینه فنی، به تبع آن تعرفه خدمات معاینه فنی باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود. وی در توضیح اهداف معاینه فنی و تاثیرات مثبت آن برای شهر و شهروندان گفت: معاینه فنی به صورت مشخص از ۲ منظر کاهش آلودگی هوا و ارتقای ایمنی تردد حائز اهمیت است، چراکه سهم بزرگی از آلودگی هوا ناشی از آلایندگی منابع متحرک است که بی‌شک معاینه فنی بهنگام وسایل نقلیه، می‌تواند در پایش مستمر وضعیت آلایندگی این منابع و در نهایت پاکیزگی هوای شهر موثر باشد. سلمانی در ادامه درباره وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران افزود: در حال حاضر مراکز در شرایط عادی و فاقد صف هستند و مراجعان در کمترین زمان می‌توانند از خدمات مراکز استفاده کنند. 
***
کشف بیش از ۶۰۰ کیلو حشیش
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از درگیری مسلحانه مرزبانان با قاچاقچیان و کشف ۶۴۶ کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به حریم مرزهای کشورمان، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک ایران از مسیر ارتفاعات منطقه مرز مک‌سوخته دست پیدا کردند که با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: دلاورمردان هنگ مرزی سراوان با زمینگیر کردن سوداگران مرگ که قصد داشتند در فرصتی مناسب مواد مخدر را به وسیله یک دستگاه خودرو به عمق کشور انتقال دهند، آنها را در این امر ناکام گذاشتند و موفق شدند در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان، ۶۴۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش را کشف و ضبط کنند. 
***
رشد ۹ درصدی شاخص اهدای خون در کشور
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به وضعیت شاخص اهدای خون، شاخص اهدای خون مستمر و وضعیت اهدای خون بانوان در کشور گفت: شاخص اهدای خون در ۴ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ حدود ۹ درصد رشد داشته است. دکتر عباس صداقت در گفت‌وگو با ایسنا، در آستانه روز اهدای خون، درباره وضعیت ذخایر خون و فرآورده‌های خون در کشور گفت: طی 4 ماهه اول سال جاری حدود ۹۱۶۰۰۰ نفر به مراکز و کلینیک‌های اهدای خون سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد حدود ۷۳۰۰۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند. وی افزود: خوشبختانه با احساس مسؤولیت هموطنان نوع‌دوست و اهداکنندگان همیشه همراه سازمان انتقال خون ایران، شاخص اهدای خون در 4 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ حدود ۹ درصد رشد داشته است. استان‌های کردستان، خراسان شمالی، همدان و البرز به ترتیب با ۲۸ درصد، 27.5 درصد، ۲۶ درصد و 24.5 درصد بیشترین رشد شاخص اهدای خون را نسبت به سایر استان‌های کشور در ۴ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند. 
***
سقوط از پله‌برقی ۷ مصدوم برجا گذاشت
مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اعلام کرد: براثر عدم تعادل و افتادن یکی از مسافران بر روی سایر مسافران هنگام حرکت پله‌برقی در ایستگاه دروازه دولت، ۷ مسافر مصدوم شدند. به گزارش تسنیم، ساعت 8:02 صبح دیروز بر اثر عدم تعادل و افتادن یکی از مسافران روی سایر مسافرانی که روی پله‌برقی ایستگاه دروازه دولت بودند، 7 نفر مصدوم شدند. پس از اعلام این حادثه به اورژانس، بلافاصله چند دستگاه آمبولانس جهت اقدامات درمانی به محل اعزام و 7 نفر از مصدومان برای تکمیل مراحل درمان به بیمارستان منتقل شدند. گفتنی است، این حادثه فوتی نداشته و حال عمومی مسافران مساعد گزارش شده است. 
***
۱۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد آموزش‌های مهارتی کسب می‌کنند
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت: با هدف افزایش مهارت‌های شغلی، امسال ۱۵۰ هزار نفر از جامعه هدف، آموزش‌های مهارتی کسب‌و‌کار را فرا می‌گیرند. مرتضی فیروزآبادی با اعلام این خبر افزود: کمیته امداد در راستای فراهم‌سازی زمینه اشتغال‌یابی و مهارت‌های شغلی مددجویان به مهارت‌آموزی در ۳ بخش آموزش‌های مقدماتی کسب‌‌و‌کار، آموزش‌های مهارتی کسب‌و‌کار و آموزش‌های پایدارسازی کسب‌و‌کار برای جامعه هدف اقدام کرده است. وی در تشریح آموزش‌های مقدماتی کسب‌و‌کار برای مددجویان تصریح کرد: این آموزش‌ها متناسب با گروه‌های مختلف جامعه مددجویی تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی مددجویان در حوزه کسب‌و‌کار می‌شود. فیروزآبادی افزود: در 4 ماهه سال جاری ۵۳۹۶ مددجو این آموزش‌ها را فرا گرفتند؛ برنامه کمیته امداد ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۵۰ هزار نفر تا پایان سال است.

Page Generated in 0/0051 sec