printlogo


کد خبر: 251440تاریخ: 1401/5/9 00:00
اخبار

رشد ۷۳ درصدی مالیات ابرازی عملکرد ۱۴۰۰ اشخاص حقوقی
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از رشد ۷۳ درصدی مالیات ابرازی عملکرد اشخاص حقوقی نسبت به سال قبل خبر داد.  داوود منظور اظهار داشت: مالیات ابرازی در تیرماه امسال به دلیل مشارکت و تمکین داوطلبانه اشخاص حقوقی در کشور نسبت به عملکرد سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه مالیات عامل شفافیت اقتصادی و رشد اقتصاد کشور است، افزود: امسال در مهلت تعیین‌شده برای ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی، بیش از ۳۳۰ هزار فقره اظهارنامه از سوی اشخاص حقوقی دریافت شد که ارائه اظهارنامه تسلیمی از سوی اشخاص حقوقی نیز در این پایه مالیاتی رشد قابل توجهی داشته است. 
رئیس کل امور مالیاتی کشور درباره اشخاص حقیقی نیز از رشد ۲۰۰ درصدی مالیات ابرازی در این بخش خبر داد. وی با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته در بخش اشخاص حقیقی مشارکت بسیار خوبی وجود داشته است، افزود: مؤدیان محترم مالیاتی به صورت داوطلبانه و بر اساس اعتماد متقابل بین سازمان و مودیان این سازمان و همچنین بر اساس اصل شفافیت فعالیت اقتصادی مالیات ابرازی خود را ۲۰۰ درصد برای عملکرد ۱۴۰۰ در مقایسه با عملکرد ۱۳۹۹ افزایش دادند. 
وی ضمن تشکر از مؤدیان محترم مالیاتی در ابراز صادقانه مالیات به سازمان مالیاتی تأکید کرد: رشد در اظهارنامه‌ها و درآمد ابرازی نشان از اعتماد فی‌مابین سازمان امور مالیاتی و مؤدی دارد که منجر به گسترش عدالت مالیاتی و توسعه اقتصادی در کشور می‌شود. 
***
 پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی در روستاها، سرانجام به دستور رئیس‌جمهور و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه افزایش یافت.  حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار موافقت این سازمان با پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی شد و سازمان برنامه و بودجه نیز در اجابت دستور رئیس‌جمهور، با وجود برنامه جدی دولت برای جلوگیری از هرگونه فشار بودجه‌ای تورم‌زا موافقت کرد که سقف تسهیلات مسکن روستایی افزایش یابد. 
از روز شنبه (هشتم مرداد) با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به همه بانک‌های عامل، سقف مبلغ وام نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی از ۱۲۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و فرآیند دریافت وام جدید در سراسر کشور برای متقاضیان آغاز می‌شود.  «اکبر نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از تسهیل ایجاد شده در طرح‌های توسعه روستایی، به نمایندگی از جامعه روستاییان کشور از زحمات دولت مردمی دکتر رئیسی و مساعدت‌های سازمان برنامه و بودجه در ابلاغ این قانون تشکر کرد. 
***
حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران از فروردین باید پرداخت شود
نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی گفت: رقم حق مسکن چشمگیر نیست و حتی هزینه کارمزد مشاور املاک را هم برای کارگر پوشش نمی‌دهد و به ‌عنوان یک کمک‌هزینه مطرح است. عمده تمرکز شورای‌ عالی کار روی حقوق و معیشت است.  هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره حق مسکن 650 هزار تومانی گفت: این مصوبه طبق شورای عالی کار باید از فروردین‌ماه اجرا شود. دولت بزودی باید مصوبه جدید را ابلاغ کند و پس از ابلاغ، کارفرمایان باید عقب‌ماندگی مزدی را به کارگران بپردازند. ابوی گفت: نامه رئیس مجلس تنها عمل به وظیفه قوه مقننه در زمینه نظارت بر اجرای قانون بود. دولت باید بزودی اجرای مصوبه 650 هزار تومانی را ابلاغ کند.  نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره طرح‌های حمایتی جهت خانه‌دار شدن کارگران، ادامه داد: عمده مشکلات در حوزه واگذاری زمین است. ایده دولت سیزدهم مبنی بر اینکه زمین‌هایی را که در اختیار سازمان‌‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌ها است برای ساخت مسکن استفاده کنیم و از سوی دیگر وام و تسهیلات کم‌بهره در اقساط بلند به کارگران بپردازیم ایده بسیار خوبی است و اگر آقای رئیسی آن را عملیاتی کند گام بزرگی در جهت خانه‌دار شدن کارگران است. 
***
پرداخت سود سهام ۳۹ شرکت بورسی از طریق سجام
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد سود سهام ۳۹ شرکت در تیرماه سال جاری از طریق اطلاعات سامانه سجام پرداخت شد. تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی این شرکت نشان می‌دهد در ادامه واریز سودهای سهام با استفاده از سامانه سجام که از ابتدای سال جاری پس از ابلاغ سازمان بورس و اوراق بهادار از سوی ناشران بورسی و فرابورسی تسریع شده است، در تیرماه امسال ۳۹ ناشر حاضر در بازار سهام، سود سهامداران خود را از طریق این سامانه واریز کرده‌اند. این گزارش می‌افزاید: در نخستین ماه تابستان ۱۴۰۱ شرکت‌های فرابورس، پتروشیمی بوعلی، ارتباطات سیار، برکت، بیمه البرز، سرمایه‌گذاری هامون صبا، پتروشیمی غدیر، توسعه مسیر برق گیلان، داده‌پردازی ایران، آهن و فولاد غدیر ایران، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، سرمایه‌گذاری بهمن، سرمایه‌گذاری مسکن، بیمه پاسارگاد، صنعتی بهپاک، بیمه پارسیان، پتروشیمی غدیر، لوله و ماشین‌سازی ایران، صنایع چوب خزر کاسپین، تامین سرمایه امین، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، پتروشیمی پارس‌، سرمایه‌گذاری پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس، لیزینگ کارآفرین، سپید ماکیان، نورد قطعات فولادی، سیمان فارس نو، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر، همکاران سیستم، پتروشیمی خراسان، نفت پارس، بانک تجارت، پتروشیمی تندگویان، بانک ملت، پاکسان، فرآورده‌های تزریقی ایران و تامین سرمایه خلیج‌فارس، سود سهامداران خود را با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سپرده از طریق سامانه سجام پرداخت کرده‌اند.

Page Generated in 0/0064 sec