printlogo


کد خبر: 251442تاریخ: 1401/5/9 00:00
وزارت اطلاعات از بازداشت یک تبعه سوئد که برای جاسوسی به ایران آمده بود خبر داد
کارمای سوئدی
متهم مذکور دارای سابقه سفر به اراضی اشغالی توسط رژیم غاصب صهیونیستی پیش از عزیمت به ایران است

گروه سیاسی: در طول 4 دهه‌ای که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، بویژه طی سال‌های گذشته، رویارویی اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی و همچنین رژیم صهیونیستی همواره در بالاترین سطح خود بوده است. تنها در چند ماه اخیر نهادهای اطلاعاتی - امنیتی کشورمان بارها از دستگیری تیم‌های تروریستی و جاسوسی وابسته به بیگانگان خبر داده‌اند که همین موضوع مهر تأییدی است بر اینکه دشمنی غربی‌ها با مردم ایران نه‌تنها تمام نشده که در لایه‌های امنیتی ادامه دارد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در جدیدترین مورد از جاسوس‌گیری سربازان گمنام امام زمان(عج)، وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از شناسایی و بازداشت یک تبعه‌ کشور پادشاهی سوئد خبر داد. این نهاد امنیتی کشورمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سربازان گمنام امام زمان(عج) یک تبعه‌ کشور پادشاهی سوئد را به اتهام جاسوسی، شناسایی و بازداشت کردند. در این اطلاعیه آمده است: متهم سوئدی که در سفرهای چندگانه‌ پیشین به ایران، به ‌دلیل برخی رفتارها و ارتباطات مشکوک، در لیست مظنونین واحد ضدجاسوسی وزارت اطلاعات قرار گرفته بود، همیشه از لحظه ورود به کشور، کلیه تحرکات، ارتباطات، سفرهایش به شهرهای مختلف کشور (که کلا خارج از مقاصد و رویه‌های گردشگری انجام می‌شد) تا هنگام خروج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، دقیقا تحت نظر مأمورین زبده ضدجاسوسی این وزارتخانه قرار می‌گرفت. وزارت اطلاعات در بیانیه مورد اشاره اعلام کرده است: یافته‌های ساختار ضدجاسوسی وزارت این بود که متهم سوئدی در همه سفرهای قبلی، با رعایت اصول حرفه‌ای ارتباطی، حفاظتی و پنهان‌کاری، با تعدادی از عناصر مظنون اروپایی و غیراروپایی که در ایران تحت نظر قرار داشتند، ارتباط برقرار می‌کرد. در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: متهم مورد بحث، چند ماه پیش در پی دستگیری یک جاسوس دیگر اروپایی، با مأموریت کسب اطلاع از چگونگی افشای هویت آن جاسوس و نوع و میزان اطلاعاتی که به تور اطلاعاتی این وزارتخانه افتاده بود، مجدداً وارد کشور شد. این‌بار نیز در کل مدت مأموریت آخر، تماس‌های وی با مرتبطان اشاره شده، تحت کنترل مستمر سربازان گمنام امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف قرار داشت و بالاخره با تکمیل مستندات، هنگام خروج از کشور با حکم مرجع قضایی بازداشت شد. وزارت اطلاعات تصریح کرد: متهم مذکور دارای سابقه سفر به اراضی اشغالی توسط رژیم غاصب صهیونیستی پیش از عزیمت به ایران می‌باشد. این اطلاعیه افزوده است: وزارت اطلاعات همچنان‌که پیش از این به کرات اعلام کرده است، امنیت کشور و آرامش مردم را خط قرمز خود دانسته و کوچک‌ترین تعدی نسبت به مرزهای امنیتی کشور را قاطعانه و فارغ از هیاهوی آوازه‌گران حرفه‌ای و همخوان غربی- صهیونیستی پاسخ می‌گوید. بویژه به رژیم بدسابقه سوئد که تاکنون چندین جاسوس نیابتی برای رژیم اشغالگر قدس را پشتیبانی کرده است (همچون احمدرضا جلالی، جاسوس مسلم رژیم صهیونیستی و مجرم قطعی در شناسایی و ترور برخی دانشمندان هسته‌ای کشور) و مأمن تروریست‌های جنایتکاری همچون منافقین و قاتلان مردم و کودکان بی‌گناه در رژه خونبار اهواز بوده است، هشدار می‌دهد در صورت ادامه رویه جاسوسی نیابتی از سوی نهاد اطلاعاتی آن کشور و استمرار حمایت از قاتلان و جانیانِ سابقه‌دار، واکنش متناسب با آن را دریافت خواهد کرد. 
 
* این نخستین جاسوس سوئدی نبود
همان‌طور که وزارت اطلاعات نیز در اطلاعیه خود آورده است، این نخستین‌ باری نیست که نهادهای امنیتی ایران یک جاسوس سوئدی را شناسایی و بازداشت می‌کنند. اردیبهشت‌ماه سال 1395 بود که یک فرد دوتابعیتی (ایرانی- سوئدی) به نام احمدرضا جلالی به جرم جاسوسی برای موساد توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات بازداشت شد. از جمله مأموریت‌های جاسوسی جلالی این بود که اطلاعات برخی دانشمندان نخبه کشور چون شهیدان شهریاری و علیمحمدی را به دست آورده و در اختیار موساد قرار داده بود. اطلاعاتی که این جاسوس رژیم صهیونیستی از برنامه هسته‌ای کشور و دانشمندان ایران به موساد ارائه کرد، منجر به ترور و شهادت ۲ دانشمند بزرگ شهریاری و علیمحمدی شد. 
 
* گروگان‌گیری سوئدی‌ها
سال 98 دولت سوئد در اقدامی غیرقانونی و طبق طرحی که گروهک تروریستی منافقین پی‌ریزی کرده بود، اقدام به بازداشت یک شهروند ایرانی به نام حمید نوری کرد و پس از برگزاری 92 جلسه دادگاه، از سوی دادگاه سوئد به حبس ابد محکوم شد. سوئدی‌ها به دنبال آن بودند که با دستگیری حمید نوری به اتهامات واهی مطرح شده از سوی منافقین، جمهوری اسلامی ایران را وادار کنند تا به تبادل جاسوس سوئدی رژیم صهیونیستی در ایران (احمدرضا جلالی) که به اعدام محکوم شده، تن دهد. رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین در حالی سعی داشته و دارند دستگیری جلالی را واکنش ایران به بازداشت غیرقانونی حمید نوری در استکهلم سوئد نشان دهند که جلالی سال 95 دستگیر شده و سوئدی‌ها سال 98 اقدام به بازداشت نوری کرده‌اند. در همین رابطه سخنگوی وقت وزارت امور خارجه کشورمان در اردیبهشت‌ماه سال جاری گفت: جلالی به جرم جاسوسی مدت‌هاست دستگیر و حکمش صادر و بازنگری شده و دوباره درخواست بازنگری خورده و سال‌هاست این موضوع پیگیری می‌شود و خسارات عمده‌ای هم ‌زده است. گزارش‌های دوستان ما در مراکز اطلاعاتی و امنیتی حاکی از این است که برخی کشورهای غربی و رژیم اشغالگر قدس درباره این عملیات به او کمک کردند. خطیب‌زاده اظهار داشت: اینکه درباره آقای نوری طراحی می‌شود و گروهک شکست‌خورده منافقین دامی را پهن می‌کند و بعد هم شاهد می‌آورد و دادگاه را سیاسی می‌کند و همه را به بازی می‌گیرد و دولت سوئد اجازه می‌دهد و بعد هم سیاسی می‌کند، شک ما را برمی‌انگیزد که چگونه این اتفاقات بعد از آن رخ می‌دهد. وی تصریح کرد: یک سیاستی در برخی از این مراکز رسانه‌ای وجود دارد که اتفاقاتی که می‌افتد با فراموش کردن تقدم و تأخر آن تلاش می‌کنند آنها را به هم مرتبط کنند. اینها هیچ ارتباطی به هم ندارند و اگر ارتباطی هست حتما طرف سوئدی می‌خواهد این ارتباط را برقرار کند و بیشتر ما را به شک می‌اندازد که تا چه حد دادگاه را نمایشی و سیاسی کرده‌اند. ‌‎
 
* جاسوس‌ها و تروریست‌هایی که اخیراً به تور اطلاعاتی ایران افتاده‌اند
طی چند ماه گذشته، چندین تیم تروریستی و جاسوسی که وابسته به دشمنان ایران بودند، از سوی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و بازداشت شده‌اند. در نخستین روز ماه جاری، وزارت اطلاعات طی بیانیه‌ای اعلام کرد شبکه‌‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و همه عناصر عملیاتی آن بازداشت شده‌اند. در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده بود: «شبکه‌‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که برای انجام عملیات تروریستی به کشور اعزام شده بودند، پیش از هر اقدام خرابکارانه‌ای توسط سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) شناسایی و کلیه عناصر عملیاتی بازداشت شدند. اعضای این شبکه که از طریق یکی از کشورهای همسایه با عوامل سازمان جاسوسی - تروریستی موساد در ارتباط بوده و از اقلیم کردستان وارد کشور شده بودند، با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزات عملیاتی و ارتباطی و قوی‌ترین مواد انفجاری، قصد انجام اقدامات خرابکارانه و عملیات تروریستی بی‌سابقه‌ای در برخی نقاط حساس و اهداف از پیش تعیین شده را داشتند که با عنایات الهی و عملیات چند مرحله‌ای و پیش‌دستانه مجاهدان گمنام ایران اسلامی جملگی آنها به دام افتاده، تسلیحات، مواد انفجاری، تجهیزات فنّی و ارتباطی آنها نیز به طور کامل کشف و ضبط شد». به فاصله چند روز از انتشار این خبر، وزارت اطلاعات با صدور یک اطلاعیه دیگر، به تشریح جزئیات دستگیری تیم تروریستی وابسته به اسرائیل پرداخت و نوشت: هدف تروریست‌های وابسته به رژیم صهیونیستی، انفجار یک مرکز صنایع حساس دفاعی کشور بود. عناصر عملیاتی تیم عمل‌کننده از اعضای گروهک تروریستی و مزدور کومله هستند که مستقیما توسط عبدالله مهتدی، سرکرده آن گروهک برای این مأموریت انتخاب و به افسران موساد معرفی شده بودند. اواخر اردیبهشت‌ماه امسال نیز وزارت اطلاعات از بازداشت ۲ فرد اروپایی که برای سازماندهی آشوب و بی‌نظمی به ایران آمده بودند خبر داد. بنا بر اعلام وزارت اطلاعات، 2 فرد بازداشت شده تابعیت فرانسوی داشتند که با هدف سوءاستفاده از مطالبات بحق برخی صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات‌سازی جامعه وارد کشور شده بودند و زمانی که می‌خواستند کشور را ترک کنند، از سوی این وزارتخانه دستگیر شدند. 2 جاسوس فرانسوی از لحظه ورود به ایران تا حضور در جلسات سازماندهی اعتراضات صنفی معلمان تحت رصد نیروهای امنیتی کشورمان بودند و در همین راستا حضورشان در تجمع اعتراضی روز 12 اردیبهشت معلمان نیز از چشم وزارت اطلاعات دور نمانده بود. اما فقط جاسوس‌های فرانسوی و تروریست‌های وابسته به رژیم صهیونیستی نبودند که از سوی نهادهای امنیتی کشور شناسایی و دستگیر شدند. تیرماه 1401 سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرد چند دیپلمات‌ را که «به ‌جای رایزنی، جاسوسی می‌کردند»، شناسایی و دستگیر کرده است. 
بر اساس اعلام این سازمان، دیپلمات‌ها در حال جاسوسی و نمونه‌برداری از خاک کشورمان در یک منطقه ممنوعه - که رزمایش نیروی هوا فضای سپاه در آن انجام شده - شناسایی و دستگیر شدند. نکته جالب توجه این است که با توجه به فیلم‌ها و تصاویری که سازمان اطلاعات سپاه منتشر کرد، معاون سفیر انگلیس نیز جزو جاسوس‌ها بوده است. 
 
* نهادهای امنیتی مرعوب فضاسازی غربی‌ها نشوند
هر زمانی که یکی از نهادهای امنیتی کشور تیم یا افراد جاسوس و خرابکار وابسته به بیگانگان را شناسایی و دستگیر می‌کند، رسانه‌های ضدانقلاب خارج‌نشین سعی می‌کنند با فضاسازی‌، جاسوس‌های بازداشتی را تطهیر کنند. امنیت هر کشوری، نسبت به هر موضوعی از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است و کوتاهی در برخورد با جاسوس‌هایی که وابسته به کشورهای بیگانه هستند، امنیت مردم یک کشور را به خطر خواهد انداخت. در جمهوری اسلامی ایران نیز این امر صدق می‌کند و چه بسا به دلیل شرایطی که ایران در مقابله با دشمنان دارد، نهادهای امنیتی کشور باید بیش از سرویس‌های اطلاعاتی دیگر کشورها، در شناسایی و انهدام تیم‌های جاسوسی و خرابکار اهتمام بورزند. 

Page Generated in 0/0059 sec