printlogo


کد خبر: 251447تاریخ: 1401/5/9 00:00
اخبار

شهادت ۲ سرباز مرزبانی در شمال غرب کشور
۲ تن از سربازان هنگ مرزی شهرستان سلماس در آذربایجان ‌غربی به شهادت رسیدند. 
به گزارش روابط عمومی مرزبانی آذربایجان‌غربی، ۲ تن از سربازان هنگ مرزی شهرستان سلماس در آذربایجان ‌غربی به نام‌های «نیما حاجی‌پور» اهل ارومیه و «امیر آقاوردی‌زاده» اهل نقده آذربایجان ‌غربی حین گشت‌زنی و پایش نوار مرزی به شهادت رسیدند. 
***
سخنگوی دولت:
درباره دستاورد سفرهای استانی روشنگری می‌شود
سخنگوی دولت گفت: نهضت تبیین و روشنگری دستاورد سفرهای استانی و پیگیری سایر مصوبات به طور جدی‌تر شروع شده تا با کمک مسؤولان روابط عمومی در استان‌ها نتایج اقدامات جمعی یکدیگر را ببینیم. 
علی بهادری‌جهرمی در حاشیه برگزاری نشست مسؤولان روابط عمومی استانداری‌های سراسر کشور با بیان اینکه استانداری‌ها محور هماهنگی اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها هستند، خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها باید با اهمیت دادن مضاعف از ظرفیت خوب رسانه‌های محلی و دستاوردهای خوب دولت در یک سال اخیر استفاده کنند. به گفته بهادری‌جهرمی، دولت در یک سال گذشته بویژه در بحث تجارت خارجی، دیپلماسی همسایگی و مدیریت کرونا دستاوردهای خوبی داشته است اما در موضوع مدیریت کرونا تقدیر و تشکر شایسته‌ای از این جهادگران و کادر سلامت انجام نشده و از این رو لازم است همه کمک کنیم تا مردم شیرینی این دستاوردها را بچشند. 
وی ادامه داد: دستاوردهایی در شروع رشد اقتصادی داریم که از میانگین صفر در دهه گذشته به 4.5 تا ۵ رسیده است و اقدامات ملی و پرتاب ماهواره دستاوردهایی است که همه باید شیرینی آن را بچشند و تلخی برخی مشکلات مانع چشیدن شیرینی دستاوردها نشود. بهادری‌جهرمی گفت: باید رقابت و مسابقه‌ای برای انتشار و دیده شدن خبرهای خوب داشته باشیم و برای انتشار دستاوردها و اقتدار خود در حوزه‌های مختلف باید جهادی عمل کرده و همزمان رفع مشکلات را پیگیری کنیم. 
***
دستاوردهای هسته‌ای برگ‌برنده وزارت امورخارجه در مذاکرات است
معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تصویب قانون اقدام راهبردی موجب تولید سوخت ۶۰درصدی و راه‌اندازی سانتریفیوژهای IR6 شد، گفت: دستاوردهای سازمان انرژی اتمی برگ برنده تیم مذاکره‌کننده است، بیشترین ترس طرف مذاکره‌کننده غربی، علم و دانش بومی موجود در کشور است. 
پژمان شیرمردی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به میزان تأثیرگذاری تصویب قانون اقدام راهبردی از سوی مجلس شورای اسلامی بر صنعت هسته‌ای، توضیح داد: این اقدام و تصویب آن به درستی صورت گرفت؛ این قانون تکالیفی برای سازمان انرژی اتمی ایجاد کرد که با قاطعیت و دستور رئیس سازمان انرژی اتمی اجرایی شد. از جمله نتایج تصویب این قانون می‌توان به تولید سوخت ۶۰ درصد و راه‌اندازی سانتریفیوژهای IR6 اشاره کرد و جبهه مقابل باید بداند هر گونه عمل ناپخته از سوی طرف غربی با جوابی پخته از سوی جمهوری اسلامی ایران پاسخ داده خواهد شد. معاون سازمان انرژی اتمی در ادامه با ابراز امیدواری از ورود و سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی در بخش کاربرد پرتوها، بیان کرد: سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت و تولید برق پایدار و پاک که آثار ملموسی در زندگی مردم دارد، تلاش فراوانی خواهد داشت و همانند کشورهای پیشرفته در جهان به دنبال دستیابی به بالاترین سطح از این فناوری هستیم. 
***
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد
آمادگی پکن برای پیشرفت در مشارکت راهبردی ایران و چین
هوآ چوینینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به مکالمه تلفنی ‏ شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین با رئیس‌جمهور کشورمان در توئیتی نوشت: «‏چین و ایران ضمن تقویت همدلی و همکاری، از حقوق و منافع عادلانه کشور‌های در حال توسعه دفاع کردند. چین آمادگی دارد با تشریک مساعی با طرف ایرانی بی‌وقفه پیشرفت جدیدی را در مشارکت راهبردی چین و ایران به دست بیاورند و از انصاف و عدالت بین‌المللی صیانت کنند». 
***
حضور ناوهای جنگی ایران در رژه نیروی دریایی روسیه
نیروی دریایی ایران قصد دارد برای نخستین‌بار در رژه دریایی ویژه «روز نیروی دریایی روسیه» که روز جمعه در منطقه «کاسپیسک» «داغستان» برگزار می‌شود، شرکت کند. به گزارش وبگاه «بیگ اژیا»، امسال ناوهای نیروی دریایی ایران و جمهوری آذربایجان برای نخستین بار در این رژه شرکت خواهند کرد. 
ناخدا یکم «سرگئی راکاوسکاس» معاون فرماندهی ناو گروه خزر روسیه گفت نکته مهم امسال، مشارکت ناوهای نیروی دریایی جمهوری آذربایجان و ایران خواهد بود که برای نخستین‌بار پس از سالیان متمادی با عنوان بخشی از جشن مشترک روز نیروی دریایی در این رژه حاضرند. 
خبرگزاری «نیوز آرمنیا» نیز به نقل از سرویس مطبوعاتی منطقه نظامی جنوب نیروهای مسلح روسیه نوشت ناوهای جنگی ایران و جمهوری آذربایجان برای نخستین‌بار در رژه دریایی در دریای خزر شرکت می‌کنند. شرکت ناوهای خارجی در این رژه با هدف تقویت درک متقابل بین کشورها و نیروی دریایی آنها انجام می‌شود. علاوه بر رژه، نمایشی پویا از قابلیت‌های کشتی‌های جنگی برنامه‌ریزی شده که طی آن حدود ۱۰ سناریو رزمی به نمایش گذاشته خواهد شد. 

Page Generated in 0/0057 sec