printlogo


کد خبر: 251456تاریخ: 1401/5/10 00:00
اخبار

«راه شیری» در دستور کار فارابی
سیدمهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد که این بنیاد ساخت فیلم «راه شیری» با موضوع اربعین را در دستور کار دارد که بزودی کلید می‌خورد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نخستین روز از ویژه‌برنامه «سینما تکیه» عصر روز شنبه ۸ مردادماه در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی با نمایش فیلم سینمایی «روز واقعه» ساخته شهرام اسدی برگزار شد. در این مراسم سیدمهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن تجلیل از فیلم‌هایی که درباره وقایع عاشورا و ساحت امام حسین(ع) ساخته شده است، اظهار کرد: باید از دوستانی که در این راه قدم گذاشته‌اند، تشکر کرد اما در برپایی این برنامه افسوس بسیاری خوردیم که چرا آثار بیشتری درباره حماسه عاشورا نداریم و در برخی اوقات به ورطه تکرار افتاده‌ایم. 
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن اعلام ساخت فیلم «راه شیری» با موضوع اربعین گفت: بنیاد سینمایی فارابی وظیفه خود می‌داند از تولید آثار عاشورایی حمایت کند و در این راه هم اقداماتی انجام دادیم که نخستین خروجی آن فیلمی با موضوعی اربعین حسینی است که ان‌شاءالله بزودی کلید خواهد خورد. 
***
۳ انتصاب جدید در شبکه 5
مدیر شبکه ۵ سیما طی احکامی جداگانه مدیران جدید گروه‌های تهران و شهروندی، فیلم و سریال و اجتماعی را منصوب کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سعید اشناب، مدیر شبکه 5 سیما طی احکامی مهدی کریمی‌زارچی را با حفظ سمت قائم‌مقامی شبکه به عنوان مدیر گروه تهران و شهروندی منصوب کرد. مسعود ملاثانی و مرتضی جاسبی نیز به ترتیب به عنوان سرپرست گروه‌های فیلم و سریال و اجتماعی منصوب شدند. 
پیش از این مرتضی عمادی مسؤولیت گروه تهران شهروندی را عهده‌دار بود، مجید خادمی‌زاده در گروه فیلم و سریال فعالیت می‌کرد و مهدی کریمی‌زارچی نیز مسؤولیت گروه اجتماعی را بر عهده داشت. اشناب همچنین با اهدای لوح تقدیر از زحمات مدیران قبلی این گروه‌ها قدردانی کرد. 
***
«کوی محبت» خراسانی میهمان کربلایی آنتن سیما
«کوی محبت» با اجرای صابر خراسانی به طور مستقیم از کربلای معلی هر شب حوالی ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه ۲ سیما روانه آنتن می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، برنامه معارفی «کوی محبت» با شعار امت واحده تحت لوای پرچم حسین‌بن‌علی(ع) تا شب دوازدهم محرم از بین‌الحرمین همراه با بخش‌های مختلف روانه آنتن می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایی‌نژاد، حجت‌الاسلام سرلک و... به عنوان کارشناس مذهبی و محمدصادق باقی‌زاده و حاج‌علی مهدوی‌نژاد مداح و شاعر اهل‌بیت(ع) در این برنامه حضور خواهند داشت. 
گزارش‌های مستند و زنده از کربلای معلی، گفت‌وگو با میهمانان ویژه، نوحه‌خوانی توسط ذاکران اهل‌بیت(ع)، حضور در منازل خانواده‌های شهدا، حضور ملیت‌های مختلف در عزاداری سید و سالار شهیدان و... از جمله بخش‌های این برنامه است. «کوی محبت» کاری است از گروه معارف شبکه ۲ به تهیه‌کنندگی سیدمهدی تحویلدار و اجرای صابر خراسانی که در مناسبت‌های ویژه مذهبی روانه آنتن می‌شود. 
***
«فتح خون» آوینی از رادیو شنیده می‌شود
کتاب «فتح خون» اثر شهید مرتضی آوینی در ایام ماه محرم از رادیو تهران روایت خواهد شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پادکست رادیویی کتاب «فتح خون» شهید آوینی در ۱۴ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای برای ۲ هفته اول ماه محرم در استودیو ۷ معاونت صدا ضبط شده و در کنداکتور پخش رادیو تهران قرار گرفته است. 
به گفته سردبیر برنامه، «فتح خون» اثری شاخص در میان آثار شهید آوینی است که نویسنده در آن به واقعه کربلا از منظری متفاوت نگریسته و دلنوشته توصیفی- تحلیلی زیبایی از خود به یادگار گذاشته است. منتقدان، «فتح خون» را یکی از درخشان‌ترین آثار نوشته شده درباره واقعه کربلا می‌دانند. 
در متن تنظیم شده این اثر برای خوانش در برنامه «کتاب شب»، اشعاری عاشورایی از شاعران معاصر ضمیمه شده تا تنوعی برای شنونده‌های رادیو ایجاد شود. پخش این ویژه‌برنامه از شنبه ۸ مردادماه برابر با یکم محرم آغاز شده است و تا جمعه ۲۱ مرداد برابر با چهاردهم محرم ادامه دارد و هر شب ساعت ۲۱ از رادیو تهران پخش خواهد شد. 
این اثر به سردبیری و نویسندگی محمدباقر رضایی، تهیه‌کنندگی رضا قربانی و صدابرداری اصغر زعماری تهیه شده است. راوی اثر، رضا خضرایی و گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران متولی تولید این برنامه است. 
***
پهنه رودکی میزبان مجالس تعزیه
در دهه اول ماه محرم پس از اذان مغرب و عشاء، پهنه رودکی مقابل تالار وحدت میزبان مجالس تعزیه است. به گزارش «وطن‌امروز»، 10 مجلس تعزیه با عنوان «شبیه‌خوانی در پهنه» به همت بنیاد رودکی برگزار می‌شود. رویداد شبیه‌خوانی در پهنه توسط «گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)» به سرپرستی احمد عزیزی برگزار می‌شود. در شب اول این رویداد تعزیه «شاهچراغ (ع)» اجرا شد.
««وهب نصرانی»، «طفلان زینب(س)»، «حضرت مسلم(ع)»، «دو طفلان مسلم(ع)»، «حر ریاحی»، «حضرت علی اکبر(ع)»، «حضرت قاسم(ع)»، «حضرت ابوالفضل(ع)»، «شهادت امام حسین(ع)» و «بازار شام» دیگر مجالسی هستند که طی این 10 شب در پهنه رودکی اجرا خواهند شد.

Page Generated in 0/0055 sec