printlogo


کد خبر: 251460تاریخ: 1401/5/10 00:00
ساندی‌تایمز: خانواده بن ‌لادن به ولیعهد انگلیس یک میلیون پوند پول داده است
اتهام مالی جدید شاه آینده انگلیس

روزنامه ساندی‌تایمز فاش کرد شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس یک میلیون پوند از خانواده «اسامه بن ‌لادن» سرکرده پیشین گروه تروریستی القاعده دریافت کرده است. 
در تارنمای روزنامه گاردین با اشاره به مطلب فوق از روزنامه ساندی‌تایمز آمده است: «گفته می‌شود پادشاه آینده انگلیس از اعضای خانواده سرکرده سابق القاعده برای موسسه خیریه خود این مقدار پول را دریافت کرده اما مقامات کلارنس هاوس، اقامتگاه سلطنتی در لندن، این ادعا را به چالش کشیده‌اند». روزنامه ساندی‌تایمز مدعی شده پرنس چارلز این مبلغ را از «بکر بن لادن» بزرگ خاندان بن لادن و «شفیق» ۲ برادر ناتنی اسامه بن لادن دریافت کرده است. مقامات کلارنس هاوس مدعی‌اند تصمیم پذیرش این کمک توسط موسسه خیریه وابسته به شاهزاده ولز اتخاذ شده است. شاهزاده ولز عنوانی است که به بزرگ‌ترین پسر پادشاه یا ملکه انگلیس که قرار است پس از شاه یا ملکه به پادشاهی برسد، اعطا می‌شود. ساندی‌تایمز نوشت: گفته می‌شود شاهزاده چارلز ۷۳ ساله ۳۰ اکتبر ۲۰۱۳ و ۲ سال پس از کشته شدن اسامه بن لادن توسط نیروهای ویژه آمریکایی در مجتمعی در نزدیکی اسلام‌‌آباد پاکستان، دیداری خصوصی با بکر ۷۶ ساله در لندن داشته است. رئیس صندوق خیریه پرنس چارلز که این مبلغ به حساب آن واریز شده است، در بیانیه‌ای مدعی شده مبلغ دریافتی از شیخ بکر بن لادن در سال ۲۰۱۳ در همان زمان به دقت از سوی هیات امنای این صندوق مورد بررسی قرار گرفته و پذیرش این کمک کاملا به تصمیم متولیان این صندوق بوده است. به نوشته گاردین، خبر دریافت کمک از اعضای خانواده بن لادن پس از آن منتشر شد که ماه گذشته فاش شد شاهزاده ولز میلیون‌ها یورو پول نقد در جریان نشست‌هایش با نخست‌وزیر سابق قطر دریافت کرده است. 
بر اساس این گزارش تقریبا یک ماه قبل در حالی که پسر ارشد ملکه الیزابت دوم به نمایندگی از او در نشست سران کشورهای «مشترک‌المنافع» به میزبانی روآندا حضور یافت، ادعای دریافت پول توسط او خبرساز شد. 
به نوشته شبکه «اسکای‌نیوز»، روزنامه «ساندی‌تایمز» در آن زمان در گزارش خود ادعا کرد شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس از «شیخ حمد بن جاسم آل‌ثانی» نخست‌وزیر پیشین قطر ۳ بسته نقدی دریافت کرده بود. طبق این گزارش، حمد بن جاسم در یکی از مناسبت‌ها یک میلیون یورو پول در پاکت‌های خرید فروشگاه «فورنتوم و میسون» به پسر ارشد ملکه انگلیس داد.  فورنتوم و میسون یک فروشگاه بزرگ کالاهای تجملاتی در لندن است. ساندی‌تایمز همچنین خبر داد ولیعهد انگلیس یک چمدان پر پول از نخست‌وزیر پیشین قطر به عنوان کمک مالی به یک خیریه دریافت کرده بود. به روایت این رسانه، این یکی از ۳ بسته پول نقدی بود که شاهزاده ولز به عنوان کمک‌های خیریه از شیخ حمد دریافت کرد. بنا بر این گزارش، این ۳ بسته پول نقد در مجموع ۳ میلیون یورو بوده و پسر ملکه طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ آنها را دریافت کرده است. 
 اسکای‌نیوز با انتشار خبر ساندی‌تایمز نوشت: سر آلیستر گراهام، رئیس سابق کمیته استانداردهای زندگی عمومی، به ساندی‌‌تایمز گفت: «این افشاگری‌ها واقعا تکان‌دهنده بوده و برای اکثر مردم غیرقابل تصور است. اگر دولت قطر می‌خواهد به بنیاد او هدیه بدهد، راه‌های مناسبی برای انجام این کارها وجود دارد، نه پرداخت مستقیم مبالغ هنگفت پول نقد». همچنین از فوریه 2022 پلیس بریتانیا تحقیقاتی را درباره تلاش برای اعطای شهروندی بریتانیا به یک شهروند سعودی مرتبط با بنیاد شاهزاده چارلز آغاز کرده است.

Page Generated in 0/0054 sec