printlogo


کد خبر: 251465تاریخ: 1401/5/10 00:00
گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با صادق ورمزیار درباره نقل و انتقالات استقلال
مهاجمان زیاد دردسرساز است

زهره فلاح‌زاده: لیگ بیست‌و‌دوم با دیدار استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی افتتاح خواهد شد؛ دیداری که در همان ابتدای لیگ ۲ تیم مدعی به هم خواهند رسید و به احتمال قوی بازی جذابی را شاهد خواهیم بود. سرمربیان هر ۲ تیم از کشور پرتغال هستند که برای نخستین‌بار در لیگ ایران مشغول کار شده‌اند. تیم استقلال هنوز کارش را در نقل و انتقالات به پایان نرسانده و برخلاف تعدد بازیکن در پست‌های هجومی و دفاعی، در پست‌های وینگر و هافبک تهاجمی ضعف دارد. طبق خبرهای دریافت شده آبی‌ها همزمان با ۳ گزینه در پست وینگر در حال مذاکره هستند؛ محمد محبی، مهدی قائدی و یک بازیکن خارجی. هر چند بازگشت قائدی کمی سخت‌تر از ۲ گزینه دیگر به نظر می‌رسد اما مسؤولان استقلال همچنان به دنبال راهی برای این انتقال هستند. البته باید دید قائدی قصد بازگشت به ایران را دارد یا همچنان می‌خواهد به فوتبالش در خارج از کشور ادامه دهد. «وطن‌امروز» برای بررسی وضعیت تیم فوتبال استقلال با صادق ورمزیار، پیشکسوت این تیم گفت‌وگو کرد.
*** 
* عملکرد استقلال در نقل و انتقالات چطور بوده است؟
عملکرد تیم بد نبوده است اما در برخی پست‌ها بازیکنان زیادی خریداری شده، در برخی پست‌ها اصلا بازیکنی خریداری نشده و در برخی دیگر بازیکن خوبی جایگزین نشده است‌. 
 
* اگر بخواهیم جزئی‌تر نگاه کنیم، استقلال در کدام پست‌ها ضعف دارد؟
فکر می‌کنم برای هافبک‌های دفاعی تیم جایگزینی نداریم. بازیکن تخصصی در وینگرهای چپ و راست‌مان نداریم. در پست هافبک هجومی هم که مثل سال‌های اخیر با کمبود بازیکن مواجه هستیم. برعکس، در خط حمله مهاجم زیاد داریم. مگر یک تیم چند مهاجم نیاز دارد؟ به هر حال امیدوارم همین بازیکنانی که حضور دارند بخوبی جواب بدهند. به نظرم این شکل تیم بستن، شکل خوبی نیست. 
 
* با وجود مهاجمان زیاد، در بازی‌های تدارکاتی گلی توسط آنها به ثمر نرسیده است. این مشکل در لیگ خطرساز نمی‌شود؟
امیدوارم مشکل گلزنی تیم حل شود. البته این مشکل می‌تواند به دلیل نبود یک هافبک تهاجمی باشد. به هر حال نمی‌توان از حالا در رابطه با این موضوع صحبت کرد؛ باید زمان بگذرد و باشگاه رو به جلو حرکت کند. قطعا بعد از گذشت چند هفته از لیگ، می‌توان در این رابطه اظهارنظر کرد. 
 
* تیم در خط دفاع با تمدید بازیکنان فصل گذشته و جذب بازیکنان جدید کامل شده است اما این روزها برخی پیشکسوتان به باشگاه فشار می‌آورند که محمد نادری، مدافع سابق تیم باید جذب شود. شما با توجه به شرایط تیم، موافق جذب نادری هستید؟
من به شخصه سبک بازی محمد نادری را خیلی دوست دارم اما در پست او سید ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی را داریم و تیم در این پست کامل است. مگر اینکه او به عنوان وینگر چپ جذب شود. استقلال به هر حال باید در پست‌هایی که ضعف دارد به فکر خرید بازیکن باشد. در واقع اولویت ما باید پر کردن جاهای خالی باشد. 
 
* کدام تیم بهترین عملکرد را در نقل و انتقالات داشته است؟
به نظر من سپاهان عاقلانه تیم بسته و خریدهای خوبی داشته است. 
 
* عملکرد مصطفی آجورلو را در نقل و انتقالات چطور دیدید؟
باید زمان بدهیم تا عملکرد مدیرعامل را در ادامه ببینیم. اما خرید تعداد زیادی مهاجم دردسرساز است و نمی‌توان نمره بالا داد. 
 
* انتخاب خسرو حیدری به عنوان دستیار ریکاردو ساپینتو درست بود؟
خسرو پسر خوبی است. امیدوارم با توجه به اینکه تجربه مربیگری ندارد، در استقلال موفق شود و بتواند انتظارات را برآورده کند. 
 
* استقلال در نخستین دیدار به مصاف سپاهان می‌رود؛ دیداری که قرار است خیلی زود بین ۲ مدعی برگزار شود. 
بازی آسانی نخواهد بود. به هر حال سپاهان تیم بهتری بسته و می‌تواند برای استقلال دردسر درست کند.

Page Generated in 0/0055 sec