printlogo


کد خبر: 251481تاریخ: 1401/5/10 00:00
اخبار

اجرای آزمایشی تصحیح الکترونیکی امتحانات در شهریور
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان الکترونیکی نمی‌شود، گفت: فرآیند برگزاری امتحانات به صورت الکترونیکی خواهد بود که یک بخش آن، تصحیح الکترونیکی امتحانات است. محسن زارعی در گفت‌وگو با فارس با تأکید بر اینکه امتحانات دانش‌آموزان الکترونیکی نمی‌شود، اظهار کرد: فرآیند برگزاری امتحانات به صورت الکترونیکی خواهد بود که به صورت قدم به قدم انجام می‌شود. وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید حضوری امتحان نهایی بدهند، ادامه داد: امسال تصحیح الکترونیکی را به صورت آزمایشی آغاز کردیم که خرداد ماه یک مرحله آزمایشی را پیش بردیم و قرار است در شهریور و دی‌ماه هم به صورت آزمایشی برگزار شود. زارعی با بیان اینکه اگر بازخورد خوبی از تصحیح الکترونیکی بگیریم، از سال آینده آن را اجرا می‌کنیم، افزود: در خرداد تصحیح الکترونیکی را برای مدارس خارج از کشور اجرا کردیم که طرح موفقیت‌آمیزی بود. وی اضافه کرد: قرار است تصحیح الکترونیکی را در چند استان اجرا کنیم که به استان‌ها اعلام کرده‌ایم و استان‌هایی که آمادگی دارند در یک حوزه اجرا در شهریور و دی‌ماه برای تصحیح الکترونیکی اقدام می‌کنند. 
***
پلیس: 
آوردن سگ به پارک و بوستان ممنوع است
فرمانده انتظامی پایتخت گفت: آوردن سگ به پارک‌ها و بوستان‌ها ممنوع بوده و هیچ فردی حق آوردن سگ به این اماکن را ندارد. «لزوم ممانعت از ورود سگ به پارک»، عنوان پویشی است که مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من ثبت کرده‌اند. پیگیری خبرنگار فارس از فرماندهان پلیس تهران حاکی از آن است که آوردن سگ به پارک‌ها و بوستان‌ها ممنوع شده است. فرمانده انتظامی پایتخت در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به مطالبه و درخواست‌های مردمی، بحث ورود سگ به پارک‌ها مطرح شد چرا که برخی افراد با سگ‌ها به پارک وارد شده و رعایت نیز نمی‌کنند، بویژه درباره سگ‌های بسیار بزرگ که رسیدگی به این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفته و اعلام می‌کنیم ورود سگ‌ها به پارک‌ها ممنوع است. سردار حسین رحیمی تصریح کرد: هیچ فردی حق وارد کردن سگ به داخل پارک‌ها و بوستان‌ها را ندارد و پاکسازی پارک‌ها تا پاسی از شب انجام می‌شود. 
 
اجرای «گشت‌های هدفمند پلیسی» در پایتخت
جانشین فرمانده انتظامی پایتخت از راه‌اندازی گشت‌های ضربت برای مقابله جدی با موضوع سرقت و همچنین انجام گشت‌های هدفمند با توجه به جغرافیای وقوع جرائم در سطح پایتخت خبر داد. سردار حمید هداوند در گفت‌وگو با فارس‌ با اشاره به اینکه تامین امنیت و آرامش شهروندان و برخورد و مقابله جدی با مخلان نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد، از راه‌اندازی «گشت‌های ضربت» در کلانتری‌ها برای مقابله جدی با موضوع سرقت و انجام «گشت‌های هدفمند» با توجه به جغرافیای وقوع جرائم در سطح پایتخت خبر داد. وی با بیان اینکه پلیس برای تسریع در خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان و شناسایی و دستگیری سریع‌تر مجرمان، بویژه سارقان گوشی قاپ از فناوری جدید بهره می‌گیرد، تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز مقابله با گوشی‌قاپی در پلیس آگاهی تهران بزرگ، در حوزه دستگیری گوشی‌قاپ‌ها و کشف تلفن‌های همراه سرقت شده توفیقات خوبی داشته‌ایم. هداوند خاطرنشان کرد: با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس تهران و اقدامات پیش‌دستانه و پیشگیرانه از جمله شناسایی سارقان و استفاده از منابع اطلاعاتی و همکاری مردم در مجموع در زمینه دستگیری سارقان ۳۳ درصد رشد داشته‌ایم. 
***
رئیس کل سازمان نظام پرستاری:
پرستارانی که تعدیل شدند به کار بازمی‌گردند
 رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اعلام اینکه در رابطه با پرستاران ۸۹ روزه، طرحی‌ها و تمدیدطرحی‌ها و پرستارانی که تعدیل شدند خبرهای خوبی داریم، گفت: در مجلس روی این مباحث کار شده و ان‌شاءالله این پرستاران مشمول قانون شده و به کار بازمی‌گردند که این علاوه بر ۵۲ هزار استخدامی است که در سال‌های پیش مجوز آن گرفته شد. محمد میرزابیگی تأکید کرد: اگر ما در سازمان نظام پرستاری مطلبی را بیان می‌کنیم و وعده می‌دهیم، تا حصول نتیجه آن را پیگیری می‌کنیم و هر آنچه از وزارت بهداشت عبور می‌کند و به دستگاه‌های دیگر می‌رود سقف زمانی‌اش بیش از یک ماه نیست و به سرعت نتیجه مطالبات حاصل می‌شود. 
وی درباره پیگیری فوق‌العاده خاص نیز گفت: آنچه وزارتخانه به سازمان برنامه منتقل کرده، تبدیل به سنگ بزرگی شده که نشانه نزدن است. یک لیست چند هزار نفری ارائه کرده‌اند که به هر نفر باید ۹ میلیون تومان حقوق اضافه شود که قطعا شدنی نیست اما ما همچنان پیگیریم و سعی می‌کنیم با روش‌های دیگر بتوانیم این مطالبه را محقق کنیم. 
میرزابیگی گفت: برای تبدیل وضعیت و استخدام شرکتی‌ها، فعالان در ایام کرونا، پرستاران ۸۹ روزه‌ و... در حال پیگیری هستیم و تا سال دیگر مشکلات پرستاران در زمینه استخدامی حل خواهد شد و ان‌شاءالله بحث بیکاری را در پرستاری نخواهیم داشت. 
بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، تعرفه خدمات پرستاری به ایستگاه آخر رسیده است و ۴ آیین‌نامه باید تدوین می‌شد که شامل دستورالعمل HIS، رسیدگی به اسناد، اجرای تعرفه‌ها و آیین‌نامه بازتوزیع بود. مبدأ پرداخت تعرفه از اول دی‌ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

Page Generated in 0/0056 sec