printlogo


کد خبر: 251520تاریخ: 1401/5/11 00:00
اخبار

بازتاب مضحکه هالک ایرانی
واکنش‌های توئیتری به مبارزه سجاد غریبی با فایتر قزاق مثل خود مبارزه بامزه است. از این به بعد بهتر است عادت کنیم به جای «هالک ایرانی» همان سجاد غریبی صدایش کنیم. این پدیده عجیب که تا حالا حتی یک مبارزه رسمی هم نداشت، طی سال‌های اخیر با اعتماد به نفس بالا و تصاویری که بعدها مشخص شد اکثر آنها فتوشاپ بوده، حسابی مشهور شد. با این اوصاف می‌شد انتظار داشت او از نظر فنی چیز زیادی در چنته ندارد؛ موضوعی که در مبارزه با فایتری که خود را «گوریل قزاق» می‌نامید نمایان شد؛ جایی که سجاد حتی توان زدن یک مشت به حریف سبک‌تر از خود را نداشت و مفتضحانه باخت! هشتگ‌های هالک ایرانی و هالک فتوشاپی بعد از شکست غریبی مقابل مبارز قزاق در عرض کمتر از یک دقیقه بسیار زیاد بود و همچنان ادامه دارد، کافی است ۲ هشتگ یاد شده را در توئیتر دنبال کنید تا با واکنش‌هایی روبه‌رو شوید که خیلی از آنها مثل خود مبارزه، بامزه است. کاش مسؤولان وزارت ورزش یک بار برای همیشه، جلوی آبرو‌ریزی این آدم را بگیرند. 
***
درخواست فیفا برای حضور زنان در رقابت‌های لیگ برتر
فدراسیون جهانی فوتبال در نامه اخیر خود به فدراسیون فوتبال، حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال هنگام برگزاری رقابت‌های لیگ برتر را خواستار شده است. به گزارش ایسنا، در آستانه شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران، نامه‌ای از سوی فیفا در ارتباط با شرایط و امکان حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال به فدراسیون فوتبال رسیده است. فدراسیون جهانی فوتبال 3 روز قبل در قالب نامه‌ای با استناد به نامه‌نگاری اخیر خود با این فدراسیون در زمینه فراهم کردن شرایط حضور زنان، خواستار ارائه توضیحاتی درباره امکان ورود زنان به ورزشگاه شده و به این فدراسیون توصیه کرده با شروع فصل جدید، زنان همانند مردان تماشاگر بازی‌های لیگ برتر باشند. بر اساس منابع خبری در فدراسیون فوتبال، ظاهرا در این نامه هیچ اشاره‌ای به ضرورت ورود زنان به ورزشگاه‌ها نشده اما خواستار تعامل این فدراسیون با نهادهای بین‌المللی برای فراهم کردن شرایط به منظور حضور زنان در ورزشگاه‌ها شده است. همچنین در این نامه به ارائه گزارشی از اقدامات اخیر فدراسیون فوتبال با توجه به نامه‌نگاری‌های گذشته بعد از بازی ایران و لبنان در مشهد اشاره شده است. فدراسیون فوتبال بعد از دریافت نامه مذکور، هنوز پاسخی به آن نداده اما در حال بررسی این نامه و ارائه گزارشی از وضعیت کنونی درباره امکان ورود زنان به ورزشگاه‌ها در رقابت‌های لیگ برتر است. پیش از این وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اکثر اماکن ورزشی کشور اعلام کرده بود در حال بررسی و اعمال شرایطی است که زنان بتوانند در ورزشگاه‌ها تماشاگر مسابقات فوتبال باشند، با این حال به نظر می‌رسد هنوز اقدام عملیاتی موثری در ارتباط با حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال نشده است. از طرفی طبق آخرین مصوبه ستاد مقابله با کرونا، تماشاگران می‌توانند به اندازه ۳۰ درصد از گنجایش ورزشگاه‌ها روی سکوها حضور داشته باشند و فعلا خبری از حضور صددرصدی تماشاگران هم نیست. 
***
استقلال با مطالبات میلیچ چه می‌کند؟
باشگاه استقلال برای به تعویق انداختن پرداخت مطالبات «هرویه میلیچ» این فرصت را دارد که پرونده را به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ببرد. با حکم فدراسیون جهانی فوتبال، پرونده شکایت میلیچ از باشگاه استقلال به سرانجام رسید و این باشگاه باید ۱۴۰ هزار دلار به این بازیکن کروات پرداخت کند. پیش از این حکم، میلیچ از بندهای وجه التزام موجود در قراردادش بابت تاخیر در پرداخت مطالباتش استفاده و علیه استقلال به فیفا شکایت کرده بود. این بازیکن در شکایتی که تنظیم و به فیفا ارسال کرده بود، بندهای ماهانه و سالانه خسارت‌های تاخیر مطالباتش را قید کرده بود تا بتواند رقم مطالبات خود را بیشتر کند. رقم دادخواست این بازیکن حدود ۶۰۰ هزار دلار بود. باشگاه استقلال پس از دریافت حکم اولیه میلیچ، گراندز رأی این حکم را از فیفا دریافت کرد و تا این ‌جای کار در مهلت ۲۱ روزه گراندز پرونده این بازیکن قرار دارد. طبق پیگیری‌های انجام شده، مدیران باشگاه استقلال مدنظر دارند روی این پرونده درخواست تجدید نظر بدهند تا پرونده میلیچ به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) برود. همان‌طور که مشخص است، اگر باشگاه استقلال در فرصت ۲۱ روزه گراندز رأی میلیچ، درخواستی را ارائه ندهد، حکم این بازیکن کروات پیشین استقلال قطعی می‌شود و باشگاه استقلال موظف است مبلغ قطعی شده را به میلیچ بپردازد. 
***
درگیری فیزیکی بازیکن سپاهان با خبرنگار ترکیه‌ای!
یک خبرنگار ترکیه‌ای از ضرب‌وجرح توسط مانوئل فرناندز و مدیربرنامه‌هایش به پلیس شکایت کرده است. به گزارش «ان‌تی‌وی» ترکیه، مانوئل فرناندز، ستاره پرتغالی که در سال‌های گذشته برای بشیکتاش بازی می‌کرد، به خبرنگاری که در کوروچشمه استانبول از او عکاسی می‌کرده، حمله‌ور شده است. مصطفی آغداغ، گزارشگر تلویزیونی علیه فرناندز و مدیربرنامه‌اش طرح شکایت رسمی کرده است. مانوئل فرناندز، ستاره سابق بشیکتاش که در تیم سپاهان ایران بازی می‌کند، متوجه شد مصطفی آغداغ، گزارشگر تلویزیونی در حال عکس گرفتن از او در محل تفریحی در کوروچشمه است؛ جایی که روز قبل با نامزدش به آنجا رفته بود. فرناندز که چند روز پیش با تیم سپاهان برای اردو با تیمش به ترکیه رفته، ظاهرا اردوی تیم را ترک کرده و به همراه نامزدش به محل تفریحی در کوروچشمه رفته است. فرناندز که با تعدادی زن در حال ترک محل بوده، وقتی متوجه می‌شود با دوربین‌ از او عکس می‌گیرند، به خبرنگار ترکیه‌ای حمله می‌کند. در جریان این درگیری، مانوئل فرناندز با مشت به خبرنگار ترکیه‌ای ضربه می‌زند که ثانیه به ثانیه این درگیری با دوربین تلفن همراه ثبت شده است. این خبرنگار که مورد حمله قرار گرفته، بلافاصله وضعیت را به پلیس گزارش و طرح شکایت کرده است. 

Page Generated in 0/0070 sec