printlogo


کد خبر: 251524تاریخ: 1401/5/11 00:00
شرط سفر به عتبات در ایام اربعین اعلام شد
ثبت‌نام 900 هزار نفر برای پیاده‌روی اربعین

با آنکه پیش‌ثبت‌نام سفر به عتبات برای ایام اربعین تا 10 محرم انجام می‌شود و پس از آن ثبت‌نام قطعی شروع می‌شود اما تاکنون حدود 900 هزار نفر در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند. 
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت شرط اعزام به عتبات عالیات در ایام اربعین را اعلام کرد. حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه متقاضیانی که قصد سفر به عتبات در ایام اربعین را دارند باید حتما در سامانه سماح Samah.haj.ir ثبت‌نام کنند، گفت: در حال حاضر در هفته ۷ هزار نفر از مرزهای زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و با توجه به ایام محرم، تعداد زائران بیشتر شده است. 
وی درباره هزینه سفر عتبات از طریق مرزهای زمینی گفت: بسته‌های مختلفی برای سفر به عتبات در نظر گرفته شده که بر اساس خدماتی که به زائران ارائه می‌شود، هزینه آن متفاوت است. در مجموع سفر زمینی از حداقل ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آغاز و به حداکثر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. معاون عتبات سازمان حج و زیارت درباره سفرهای هوایی نیز گفت: با توجه به هزینه بالای هوایی، در حال حاضر اکثر سفرها به عتبات از طریق مرزهای زمینی انجام می‌شود و حداقل هزینه ۱۰ میلیون تومان و حداکثر ۱۲ میلیون تومان است. 
وی درباره پیش‌ثبت‌نام‌ها برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین گفت: پیش‌ثبت‌نام‌ها تا ۱۰ محرم انجام می‌شود و پس از آن ثبت‌نام قطعی اربعین شروع خواهد شد. تاکنون نیز حدود ۹۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند. 
رحمانی افزود: شرط خروج از مرز ثبت‌نام در سامانه سماح و بیمه است که ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور اعلام کرده است. به همین دلیل زائران نمی‌توانند بدون ثبت‌نام از مرز خارج شوند. 
 
* عملیات حج با مشکلات کم به پایان رسید
سرپرست حجاج ایرانی در نشست مسؤولان حوزه حج و زیارت با تقدیر از تلاش‌های انجام‌شده درباره حج امسال اظهار داشت: به لطف خدا عملیات حج با مشکلات کم پایان یافت. حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب بررسی دقیق موضوع سرانه کارگزاری حج را ضروری خواند و از مسؤولان حوزه حج و زیارت خواست با ارائه راهکارهای مناسب این سرانه در حج آینده حداقل ۲ درصد کاهش یابد. وی تصریح کرد: کارسنجی و ارائه تدابیر و راهکار مناسب برای انجام وظایف محوله ضرورت دارد و در ماه‌های محرم و صفر این اقدام انجام و نتیجه آن به جلسه این شورا ارائه شود. 
همچنین سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت به تفاوت‌های حج امسال با گذشته و افزایش رضایتمندی زائران بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده اشاره کرد و آن را برای مدیران و کارگزاران مجموعه حج و زیارت یک موفقیت توصیف کرد. 
وی با اشاره به اینکه تلاش شبانه‌روزی و روحیه جهادی مدیران و عوامل و تعامل بسیار عالی بعثه و سازمان حج موجب شد مشکلات سخت در روند عملیات حج پشت سر گذاشته شود، افزود: طبیعی است که در این روند اشتباهات و کاستی‌هایی هم وجود داشته که آسیب‌شناسی می‌شود و برای رفع آنها در آینده اقدام خواهد شد.

Page Generated in 0/0068 sec