printlogo


کد خبر: 251525تاریخ: 1401/5/11 00:00
آمار تزریق ۲ دوز واکسن به 58 میلیون نفر رسید
فوت 62 نفر در شبانه‌روز

رضا نصیری: آمار فوتی‌های روزانه کرونا این روزها همچنان در حال افزایش است؛ از این رو ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون بار دیگر به صورت جدی مطرح شده است. 
به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به ۱۰  مردادماه ۱۴۰۱ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹۶۹۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شد که ۱۶۷۲ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۷۲۵ نفر رسید. 
همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه ۶۲ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۲ هزار و ۶۰ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۸۲ هزار و ۲۴۰ نفر از بیماران کرونایی بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
این در حالی است که ۱۲۷۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» هم در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
همچنین تاکنون ۵۳ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۰۲ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
در حال حاضر 120 شهرستان در وضعیت قرمز، 112 شهرستان در وضعیت نارنجی، 166 شهرستان در وضعیت زرد و 50 شهرستان در وضعیت آبی بیماری کرونا قرار دارند. 
درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز اعلام شده است: تاکنون ۶۴ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۲۹۱ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۴۷۶ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۲۷ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۷۹۴ دوز رسیده است. همچنین در شبانه‌روز یاد شده، ۲۳ هزار و ۹۳۲ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

Page Generated in 0/0066 sec