printlogo


کد خبر: 251532تاریخ: 1401/5/11 00:00
اخبار

وزارت اطلاعات اعلام کرد
بازداشت اعضای هسته‌ مرکزی حزب جاسوس بهائیت
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج)، اعضای هسته‌ مرکزی حزب جاسوس بهائیت را بازداشت کردند. 
در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: سربازان گمنام امام زمان(عج) شماری از اعضای هسته‌ مرکزی حزب جاسوس بهائیت را بازداشت کردند. متهمان بازداشت شده مستقیما با کانون صهیونیستی موسوم به بیت‌العدل مستقر در فلسطین اشغالی در ارتباط تشکیلاتی بودند. یافته‌های مستند اطلاعاتی حکایت دارد کانون پیش‌گفته، سال گذشته راهبرد احیای تشکیلات فرقه‌ ضاله‌ بهائیت در ایران را تحت عنوان «خط تبلیغ تهاجمی» و مأموریت ویژه‌ جمع‌آوری هدفمند اطلاعاتی به شبکه‌ بازداشت شده ابلاغ کرده بود. همچنین مأموریت‌های تبلیغ گسترده‌ آموزه‌های استعمار ساخته‌ بهائیت و نفوذ در محیط‌های آموزشی در سطوح مختلف و به ‌طور خاص مهدکودک‌های سراسر کشور را محول کرده بودند. علاوه بر آن اعضای هسته‌ بازداشت شده، ملاقات‌های متعددی با کادر مرکزیت حزب صهیونیستی در خارج از کشور داشته و گزارش عملکرد نوبه‌ای پیرامون مأموریت‌های پیش‌گفته بویژه ترویج سازمان‌یافته‌ بی‌حجابی در ایران را به مرکز توطئه‌ مستقر در فلسطین اشغالی ارائه می‌داد. وزارت اطلاعات اعلام می‌کند فارغ از سناریوهای تبلیغاتی و جنگ روانی بلندگوهای غربی - صهیونیستی، با عزم و اراده‌ جدی به وظیفه‌ خود در قبال عوامل جاسوسی و هجمه به دین و فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی کشور و مزدوران رژیم اشغالگر قدس عمل کرده و خواهد کرد؛ ان‌شاءالله. 
***
مصوبات مجمع تشخیص مصلحت برای افزایش برداشت در میادین مشترک
مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق‌العاده روز گذشته که به ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی و با حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه، دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد، به بحث و بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت. به گزارش فارس، مجمع در این جلسه بندهای مربوط به «مواجهه موثر با پدیده تغییر اقلیم، خشکسالی و کمبود آب» و «امنیت انرژی» در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه را مورد بررسی قرار داد. در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی و نیرو، رئیس و معاون سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند، اعضای مجمع مقرر کردند: علاوه بر «استقرار نظام مدیریت یکپارچه در منابع و مصارف بر اساس حوضه‌های ششگانه آبریز کشور با لحاظ ارزش آب»، «کنترل و مدیریت آب‌های سطحی و افزایش منابع زیرزمینی آب از طریق آبخیزداری و آبخوان‌داری حداقل ۲۰ میلیون هکتار از اراضی با ایجاد مشوق و جلب مشارکت بخش‌های غیر دولتی» در سال‌های برنامه هفتم محقق شود. اعضای مجمع در این مورد همچنین در ادامه بررسی بند مربوط به مواجهه موثر با پدیده تغییر اقلیم، خشکسالی و کمبود آب، «نمک‌زدایی آب‌های شور و بازیابی و بازچرخانی آب‌های صنعتی و پساب» و «تقویت دیپلماسی آب با کشورهای همجوار برای تامین و صیانت از حقوق آبی کشور» را از تصویب گذراندند. در ادامه جلسه موضوع بند الحاقی محیط‌زیست پیشنهاد شده از سوی کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع مورد بحث قرار گرفت که رئیس مجلس پیشنهاد کرد موضوعات عوارض تغییر اقلیم و آلودگی هوای کلانشهرها از یکدیگر تفکیک شوند و در دو بند سیاستی جداگانه تصمیم‌گیری شود، که مقرر شد در جلسه بعدی مجمع مورد بررسی قرار گیرد. اعضای مجمع سپس به بررسی بند امنیت انرژی در سیاست‌های برنامه هفتم توسعه پرداختند و چند ماده از این بند را از تصویب گذراندند. «افزایش حداکثری تولید نفت خام و گاز طبیعی در میادین مشترک با سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی در اکتشاف و استخراج مخازن» و «افزایش تولید صیانتی و ضریب بازیافت میادین مستقل» مصوبات روز گذشته مجمع در موضوع تولید در میادین مشترک و مستقل بود. 
***
برقراری خط هوایی مستقیم میان کاراکاس و تهران اقدامی ارزشمند است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برقراری خط هوایی مستقیم میان کاراکاس و تهران را اقدامی مهم و ارزشمند ارزیابی کرد. امیر محمدرضا آشتیانی در دیدار «رامون بلاسکز» وزیر حمل‌و نقل ونزوئلا روابط و مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا را به دلیل اشتراکات فراوان سیاسی، اقتصادی و دفاعی، اراده سیاسی رهبران ۲ کشور، مواضع مشترک نسبت به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه در برابر سلطه‌خواهی و یکجانبه‌گرایی استکبار جهانی و امپریالیسم راهبردی توصیف کرد و با اشاره به اراده مقامات دو طرف برای گسترش و تعمیق روابط ۲ کشور، برقراری خط هوایی مستقیم میان کاراکاس و تهران را اقدامی مهم و ارزشمند ارزیابی کرد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ونزوئلا با اشاره به سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا به جمهوری اسلامی ایران، بر توافقات پایدار فی‌مابین در عرصه‌های مختلف نظیر معدن، انرژی، نفت، نیروگاه و همچنین همکاری در حوزه‌های علمی و فناورانه، دفاع، حمل‌و‌نقل و ارتباطات، خودرو، پزشکی و درمانی، کشاورزی، تجاری، مالی و بانکی تاکید کرد. در این دیدار رامون بلاسکز با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا آقای مادورو به ایران بر پیگیری توافقات فی‌ما‌بین و گسترش همکاری‌ها تاکید کرد. 
***
پیام تسلیت مصر به قربانیان سیل در ایران
وزارت خارجه مصر با ارسال پیامی با خانواده‌های قربانیان سیل اخیر در ایران ابراز همدردی کرد. «احمد کاظم» سخنگوی وزارت خارجه مصر با انتشار پیامی با قربانیان و خانواده‌های بازماندگان سیل اخیر در مناطق مختلف ایران ابراز همدردی کرد و برای همه مجروحان این بلای طبیعی آرزوی بهبود عاجل کرد. 

Page Generated in 0/0064 sec