printlogo


کد خبر: 251595تاریخ: 1401/5/13 00:00
اخبار

انتصاب عوامل اجرایی جشنواره تئاتر مقاومت
دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در احکامی جداگانه، دبیر اجرایی و مدیران ۳ بخش از جشنواره تئاتر مقاومت را منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، سید وحید فخرموسوی، دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت طی احکام جداگانه‌ای، محراب محمدزاده را به‌ عنوان دبیر اجرایی، امین اشرفی را به عنوان مدیر بخش ملل عراق، علی عطایی‌پیرکوه را به عنوان مدیر بخش صحنه‌ای و امیر بشیری را به عنوان مدیر بخش تله‌تئاتر منصوب کرد. 
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری سید وحید فخرموسوی در بازه زمانی شهریور لغایت آذر ۱۴۰۱ و در گستره ایران و کشورهای اسلامی برگزار می‌شود. 
***
تعطیلی تالارهای نمایشی در ایام عزا
تالارهای نمایشی کشور به دلیل فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اجرایی نخواهند داشت. به گزارش «وطن‌امروز»، تالارهای نمایشی کشور از 15 مرداد تا پایان 19 مردادماه به دلیل فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اجرایی نخواهند داشت. برنامه تعطیلی آثار نمایشی به صحنه رفته در تالارهای مختلف طی ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین(ع) اعلام شد. بر این اساس تمام نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای نمایشی از روز شنبه پانزدهم مرداد تا پایان روز چهارشنبه نوزدهم مردادماه اجرایی نخواهند داشت. 
***
پخش تلویزیونی همایش شیرخوارگان حسینی
 شبکه ۵ سیما همایش شیرخوارگان حسینی آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی(ع) را جمعه این هفته به صورت زنده و مستقیم پوشش تصویری می‌دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، همایش شیرخوارگان حسینی 14 مردادماه مصادف با هفتم ماه محرم از ساعت 9:30 صبح با حضور مادران و شیرخواران در مصلای امام علی(ع) آستان عبدالعظیم(ع) برگزار خواهد شد. حاج‌مرتضی طاهری مداحی این مراسم را بر عهده دارد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی حائری‌زاده برای حاضران در این همایش سخنرانی خواهد کرد. برنامه «شیرخوارگان حسینی» کاری از گروه معارف شبکه ۵ سیما به تهیه‌کنندگی محمد خزاری و با اجرای مهدی قربانعلی است که به مدت 90 دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.
***
حیات دوباره شبکه سلامت
معاون سیما اظهار داشت: در دوره تحولى باید با برنامه‌ریزى و هم‌افزایى بین‌شبکه‌اى، پیوند این شبکه با دیگر برنامه‌هاى سلامت‌محور شبکه‌هاى عمومى و پرمخاطب برقرار شود. به گزارش «وطن‌امروز»، محسن برمهانى، معاون سیما در جمع مدیران و برنامه‌سازان شبکه سلامت، ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفاى ایشان، گفت: موضوع سلامت از جمله نیازهاى اولویت‌دار مخاطبان رسانه بوده است و این مهم براى رسانه نیز درجه اهمیت بالایى دارد و به همین دلیل نخستین بازدید رسمى‌ام را از بین شبکه‌هاى تلویزیون، با این شبکه آغاز کردم. 
وى وجود حس همدلانه و تعامل در این شبکه -به اذعان همکاران و مدیران آن- را ارزشمند دانست و افزود: برنامه‌سازی در این شبکه نیازمند فکر و ایده‌هاى جدید است تا مرجعیت این شبکه تخصصى حفظ و ارتقا یابد. معاون سیما ادامه داد: در دوره تحولى باید با برنامه‌ریزى و هم‌افزایى بین‌شبکه‌اى، پیوند این شبکه با دیگر برنامه‌هاى سلامت‌محور شبکه‌هاى عمومى و پرمخاطب برقرار شود به طورى که مخاطب در امتداد برنامه‌هاى پزشکى و بهداشتى شبکه‌هاى اصلى، براى دنبال کردن مبسوط‌تر مباحث و کسب اطلاعات تخصصى بیشتر به شبکه سلامت راهنمایى شود. 
معاون سیما با بیان اینکه شبکه‌های مختلف سیما در حکم یک منظومه هستند، بیان داشت: نباید انتظار داشت شبکه سلامت به عنوان یک عضو تخصصى این منظومه ساختارها و قالب‌هاى مختلف برنامه‌سازى را در خود جا دهد. 
***
سکاندار جدید شبکه افق مشخص شد
معاون سیما در حکمی صادق یزدانی را به سمت «مدیر شبکه افق سیما» منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، محسن برمهانی، معاون سیما طی حکمی صادق یزدانی را به سمت «مدیر شبکه افق سیما» منصوب کرد. در حکم معاون سیما خطاب به یزدانی آمده است: شبکه افق وظیفه دارد ضمن تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، نسبت به افزایش بصیرت انقلابی و بیان سبک زندگی ایرانی- اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، اقدامات مؤثری را برنامه‌ریزی و به نحو شایسته‌ای اجرا کند. این وظیفه خطیر باید هوشمندانه، حرفه‌ای و با طرح و فرم جذاب برای مخاطبان همراه باشد. در این حکم بر معرفی جامع دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی و پوشش رسانه‌ای به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نخبگان و اندیشه‌ورزان با توجه ویژه به تاریخ انقلاب، دفاع‌مقدس، جبهه مقاومت و سبک زندگی انقلابی و پرداخت ویژه به آینده پر امید انقلاب اسلامی بر اساس رهنمودهای امامین انقلاب به عنوان اولویت تأکید شده است. محسن برمهانی همچنین از زحمات مؤثر و خدمات مخلصانه سلیم غفوری، در مدت تصدی این مسؤولیت قدردانی کرده است. 
یزدانى فارغ‌التحصیل رشته ارتباطات دانشگاه صداوسیما است و سابقه گویندگى، تهیه‌کنندگى، مستندسازى و کارگردانى در شبکه‌هاى سیما و صدا را دارد.

Page Generated in 0/0073 sec