printlogo


کد خبر: 251600تاریخ: 1401/5/13 00:00
همسر رئیس‌جمهور اوکراین نیز مثل شوهرش رژیم صهیونیستی را الگوی خود خواند
زلنسکی‌ها همچنان سودای اسرائیلی دارند

اظهارات اخیر همسر رئیس‌جمهور اوکراین تردیدی باقی نمی‌گذارد که رژیم کی‌یف یک دولت دست‌نشانده آمریکایی- اسرائیلی است. «اولنا زلنسکا» همسر ولودیمیر زلنسکی، کمدین یهودی و رئیس‌جمهور اوکراین اخیرا در مصاحبه با شبکه ۱۲ اسرائیل، رژیم صهیونیستی را منبع الهام‌بخش استقامت برای اوکراین توصیف کرد و مدعی الگو‌برداری از آن شد. او گفت: «اغراق نیست اگر بگوییم تجربه گذشته اسرائیل الهام‌بخش شهروندان اوکراینی است». 
در واقع منظور او از این اظهار‌نظر متملقانه ادامه موجودیت این رژیم منحوس در منطقه‌ای است که پیرامونش را اعراب فرا گرفته‌اند، البته بدون اعتراف به اینکه اسرائیل چیزی جز یک پایگاه نظامی غربی بزرگ در دل فلسطین اشغالی نیست. 
به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، زلنسکا درباره کمک‌های رژیم صهیونیستی به اوکراین هم گفت کشورش از همه کمک‌هایی که می‌تواند دریافت کند، بویژه از کمک اسرائیل در درمان زخمی‌های اوکراینی قدردانی می‌کند. 
اظهارات همسر رئیس‌جمهور اوکراین در حالی است که حتی در غرب نیز اسرائیل الگویی مردمی برای مقاومت نیست و اسناد جنایات و اشغالگری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بارها به تایید نهادهای بین‌المللی رسیده و دیگر بر کسی پوشیده نیست. گفته می‌شود اولنا زلنسکا پس از آغاز جنگ اوکراین مخفی و سپس از این کشور متواری شده و هم‌اکنون در آمریکا به سر می‌برد. 
نخستین‌بار در هفته‌های آغازین جنگ اوکراین بود که زلنسکی که در اصل از یهودیان دونباس و گماشته مافیای صهیونیستی «ایهور کولومویسکی» سلطان گاز اسرائیلی- اوکراینی شرق اروپاست، مدعی شد می‌خواهد اوکراین را به اسرائیل دوم تبدیل کند. البته وقتی او منظور واقعی‌اش را توضیح داد، مشخص شد به دنبال نظامی‌سازی تمام اماکن عمومی در کشور اوکراین و قتل‌عام مخالفان و غیراوکراینی‌ها شبیه روند سرکوب غیریهودی‌ها در فلسطین اشغالی است.

Page Generated in 0/0055 sec