printlogo


کد خبر: 251611تاریخ: 1401/5/13 00:00
اخبار

مهاجم مدنظر پرسپولیس بوندسلیگایی‌ است؟
پس از نزدیک شدن چندباره اسم کاسیانو، مهاجم برزیلی شاغل در تیم ویزلا پرتغال به باشگاه پرسپولیس، در نهایت مصدومیت و بالا رفتن چندباره قیمت این بازیکن باعث شد حضور او در جمع قرمزها منتفی شود. بعد از این اتفاق یحیی گل‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران از ضرورت جذب یک مهاجم خارجی صحبت کرد و به نوعی موفقیت تیمش در نقل و انتقالات را در گرو خرید یک مهاجم بین‌المللی دانست تا درویش، مدیرعامل پرسپولیس برای خرید مهاجم به صرافت بیفتد. اکنون، نام گزینه مدنظر پرسپولیس مشخص شده و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، بزودی مقدمات حضور این بازیکن در تهران و عقد قرارداد فراهم می‌شود؛ ستاره‌ای که در صورت حضور در جمع شاگردان گل‌محمدی، پرسپولیس را به فاتح اصلی نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران تبدیل می‌کند. یورگن لئوناردو لوکادیا، مهاجم 28 ساله‌ اهل هلند بازیکنی است که صحبت‌های اولیه را با باشگاه پرسپولیس انجام داده و در حال حاضر محتمل‌ترین گزینه برای تقویت خط حمله پرسپولیس به شمار می‌رود. فوروارد 186 سانتی‌متری فصل گذشته بوخوم که عمده دوران فوتبالش را در پی‌اس‌وی آیندهوون پشت سر گذاشته، پس از انجام 175 بازی و به ثمر رساندن 63 گل برای آیندهوون، در قراردادی 17 میلیون یورویی سال 2018 به برایتون پیوست تا در کنار علیرضا جهانبخش، دومین خرید آن فصل برایتون از لیگ اردیویسه باشد. با این حال، این بازیکن بعد از یک فصل حضور در برایتون و گلزنی برابر آرسنال و اورتون، به تیم‌های هوفنهایم آلمان و اف‌سی سینسیناتی آمریکا قرض داده شد. او در 12 بازی برای هوفنهایم، ۴ گل و یک پاس گل ثبت کرد و در لیگ MLS هم طی 27 بازی، ۳ گل برای اف‌سی سینسیناتی به ثمر رساند و سرانجام با پایان قراردادش با برایتون، بعد از ثبت ۶ گل و ۳ پاس گل در مجموع 46 بازی برای این تیم، به عنوان بازیکن آزاد به بوخوم پیوست تا این تیم را در بوندسلیگا همراهی کند. هر چند حضور لوکادیا در بوخوم در یک نیم‌فصل خلاصه شد اما این مهاجم باکیفیت هلندی در 13 بازی برای این تیم ۲ گل زد و یک پاس گل داد. نکته جالب درباره این بازیکن اما گلزنی برابر دورتموند و بایرن مونیخ، ۲ غول فوتبال آلمان در فصل گذشته بود که با پیروزی‌های ۴ بر ۲ برابر بایرن و ۴ بر ۳ برابر زنبورها همراه شد. لوکادیای هلندی که سابقه حضور در رده‌های جوانان و نوجوانان و دعوت به اردوی تیم‌ ملی بزرگسالان هلند را هم در کارنامه دارد، در صورت حضور در پرسپولیس می‌تواند دغدغه‌های سرمربی را در خط حمله به طور کامل برطرف کند و از طرف دیگر، بعد از مانوئل فرناندز خرید سپاهان، یکی دیگر از بمب‌های نقل و انتقالات فوتبال ایران لقب بگیرد. 
***
احتمال بازگشت کاراته به المپیک ۲۰۲۸
کمیته بین‌المللی المپیک در سال ۲۰۲۳ باید تصمیم بگیرد که آیا وزنه‌برداری، پنجگانه و بوکس را به برنامه اولیه سال ۲۰۲۸ بازگرداند یا خیر. با توجه به اینکه هنوز ۲ سال تا بازی‌های المپیک 2024 پاریس باقی مانده است، صحبت از بازی‌های 2028 لس‌آنجلس و احتمال اضافه شدن رشته‌های جدید در این بازی‌ها از جمله کارتینگ وجود دارد. بر اساس گزارش نشریه اسپانیایی «مارکا» چاپ مادرید؛ کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) سال 2023 باید تصمیم بگیرد آیا وزنه‌برداری (حضور این رشته در پاریس 2024 تضمین‌شده است)، پنجگانه و بوکس را به برنامه اولیه سال 2028 بازگرداند یا خیر. بر اساس این گزارش، تعداد پایه رشته‌های ورزشی بازی‌های المپیک پیش‌رو 28 رشته از جمله کوهنوردی، اسکیت‌برد و موج‌سواری است که در پاریس برگزار خواهد شد. با این حال، تا زمانی که مجموع ورزشکاران شرکت‌کننده در این رویداد مهم ورزشی به 10 هزار و 500 ورزشکار نرسد، می‌توان رشته‌های ورزشی جدیدی را به این بازی‌ها اضافه کرد. از 9 فدراسیون بین‌المللی دعوت شده است تا برای حضور در بازی‌های 2028 لس‌آنجلس درخواست خود را ارائه دهند و برای مثال، فدراسیون جهانی کریکت قرار است در این ماه رشته ورزشی خود را معرفی و مدل برگزاری مسابقات خود را به IOC ارائه دهد. 
***
قائدی به درهای خروج نزدیک شد
با جذب یک مهاجم سوری، یکی دیگر از سهمیه‌های الاهلی برای بازیکن خارجی پر شده و به نظر می‌رسد مهاجم تیم ‌ملی کشورمان به درهای خروج تیم لئوناردو ژاردیم نزدیک شده است. 
باشگاه الاهلی اعلام کرد عمر خریبین، مهاجم تیم الوحده و مرد سال 2017 فوتبال آسیا را به‌ صورت قرضی و با قراردادی یک‌ساله به خدمت گرفته است. پیش‌تر روزنامه «امارات الیوم» گزارش داده بود که مهدی قائدی جایی در برنامه‌های لئوناردو ژاردیم ندارد و عقد قرارداد با خریبین، جدایی این بازیکن ایرانی را تسهیل می‌کند. لیست الاهلی 4 بازیکن خارجی دیگر یعنی فدریکو کارتابیا، توماس اولسن، عزیز گانیف و احمد نوراللهی را دارد که ماندن کارتابیا و نوراللهی در تیم تأیید شده است. مطابق این گزارش، به نظر می‌رسد جذب خریبین سبب افزایش احتمال جدایی قائدی از الاهلی می‌شود و مهاجم تیم‌ ملی کشورمان در فصل آینده، با پیراهن تیم دیگری به میدان خواهد رفت.  

Page Generated in 0/0075 sec