printlogo


کد خبر: 251621تاریخ: 1401/5/13 00:00
اخبار

پوکی استخوان عامل سالانه ۴۲۰۰ مرگ در کشور
رئیس پژوهشکده علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سالانه شاهد مرگ ۴۲۰۰ نفر در کشور بر اثر پوکی استخوان و عوارض ناشی از آن هستیم. دکتر افشین استوار در نشست کارشناسان برنامه‌های عضلانی- اسکلتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه سالانه ۱۷۰ هزار مورد شکستگی بر اثر پوکی استخوان در کشور رخ می‌دهد، گفت: از هر ۲ خانم و از هر ۴ مرد بالای ۵۰ سال یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می‌کند که بیماری بسیار شدیدی تلقی می‌شود. وی افزود: ۲۰ تا ۵۰ درصد از موارد شکستگی‌ها مربوط به شکستگی لگن است که باعث مرگ افراد می‌شود و ۸۰ درصد افرادی هم که لگن‌شان می‌شکند و زنده می‌مانند به حالت اولیه بازنمی‌گردند و برای راه رفتن به عصا و کمک دیگران نیاز پیدا می‌کنند. مدیرکل سابق دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اعلام اینکه متاسفانه ۱۶۰ زن و ۱۴۰ مرد از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور، شکستگی لگن را تجربه می‌کنند، گفت: آگاهی کافی در جامعه نسبت به پوکی استخوان و تبعات آن وجود ندارد. 
***
شرط کارت پایان خدمت برای پرداخت وام فرزندآوری حذف شد
اجرای بخشنامه تعیین وضعیت سربازی برای پرداخت وام فرزندآوری با دستور رئیس کل بانک مرکزی متوقف شد. به گزارش ایرنا از پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، با ابلاغ بخشنامه اخیر مبنی بر مشروط بودن ارائه تسهیلات فرزندآوری به افراد ذکور به استعلام وضعیت مشمولان از سازمان نظام وظیفه (حسب بند «ب» ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی)، رئیس کل بانک مرکزی دستور داد ضمن توقف اجرای بخشنامه مذکور، هماهنگی لازم با سازمان نظام وظیفه عمومی به ‌منظور تسهیل در پرداخت وام یادشده به متقاضیان انجام شود. مقرر شد تا با قید تسریع، موضوع در کمیسیون‌های تخصصی بانک مرکزی بررسی شده و پس از هماهنگی لازم با سازمان نظام وظیفه، بخشنامه اصلاحی، جهت اجرا به شبکه بانکی ابلاغ شود. پیش از این و از سال ۱۳۹۵ بر اساس هماهنگی‌های انجام شده بین بانک مرکزی و سازمان وظیفه عمومی، پرداخت تسهیلات ازدواج و بیماری‌های خاص از مفاد ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنا شده بود. 
***
۱۳۵۰ خانواده در تهران متقاضی فرزندخواندگی
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از واگذاری ۹۳ کودک فاقد سرپرست به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی خبر داد. فاطمه ارزانیان گفت: در حال حاضر ۱۳۵۰ خانواده در استان تهران متقاضی فرزندخواندگی هستند. در یک سال گذشته ۳۲۸ کودک فاقد سرپرست تحت پوشش مراکز بهزیستی استان تهران به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شدند. معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در ادامه همچنین گفت: سال ۱۴۰۱ و در ۳ ماهه اول سال جاری نیز واگذاری ۹۳ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی انجام شده است. به گفته‌ ارزانیان، طی سال گذشته ۱۱۰ کودک بیمار به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شدند که از این تعداد ۱۳ کودک واگذار شده دارای معلولیت، ۷ کودک دارای بیماری خاص و ۹۰ کودک دارای پیگیری درمان بودند که این گروه از متقاضیان به صورت خارج از نوبت به درخواست‌شان رسیدگی می‌شود. 
***
همه اموال گرانبها باید ثبت و سنددار شود
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همه اموال گرانبها باید ثبت و سنددار شود. به گزارش میزان، حسن بابایی با اشاره به ضرورت انتظام حقوقی در جامعه و تاثیر توسعه سند رسمی در همه شؤون و ابعاد زندگی مردم افزود: امروزه طرحی در سازمان ثبت در حال پیگیری است که فرش‌های نفیس، جواهرات خاص و سایر اموال گرانبهای مردم ثبت و معاملات آنها به موجب سند رسمی انجام شود. وی گفت: این تصور که تنها خودرو به عنوان یک مال منقول نیاز به ثبت دارد تصور درستی نیست، زیرا امروزه اموال بسیار گرانبهاتر و گرانقدرتر از خودرو، مثل فرش و جواهرات وجود دارد که می‌تواند ثبت و سنددار شود و امنیت معاملاتی مردم را پیرامون این اموال فراهم کند. 
***
احداث ۳۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد تا پایان سال
رئیس کمیته امداد گفت: تا پایان سال ۳۲ هزار واحد مسکونی احداث و به خانواده‌های تحت حمایت تحویل داده می‌شود. سیدمرتضی بختیاری با تشریح فعالیت‌های حوزه مسکن کمیته امداد افزود: امسال ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش مسکن در قالب بودجه ۱۴۰۱ به کمیته امداد اختصاص یافته است. وی از اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن برای مددجویان خبر داد و افزود: تخصیص این مبلغ انجام شده و در مراحل اجرایی پرداخت به مددجویان قرار دارد. رئیس کمیته امداد با اشاره به برنامه این نهاد برای خانه‌دار کردن تمام مددجویان روستایی فاقد مسکن یا بد مسکن طی ۲ سال آینده اظهار کرد: ۳۶۰ هزار واحد مسکن در طرح ملی مسکن به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته که از این میزان ۱۲۰ هزار واحد در روستاها و ۲۴۰ هزار واحد در شهرها ساخته خواهد شد. بختیاری خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۳۰ هزار نفر از مددجویان در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که قرارگاه امام حسن مجتبی‌(ع) متعهد شده است ظرف ۳۰ ماه مسکن آنان را احداث کند و تحویل دهد. وی به تفاهمنامه کمیته امداد با بنیاد مستضعفان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن تا پایان سال اشاره کرد و گفت: اگر ساخت این تعداد تا پایان سال به انجام برسد، احداث ۱۰ هزار واحد مسکن جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت. رئیس کمیته امداد تاکید کرد: همچنین ۴۰ هزار واحد مسکن با همکاری بسیج سازندگی ساخته خواهد شد که برای این واحدها ۲۰۰ میلیون تومان وام از سوی بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است.

Page Generated in 0/0107 sec