printlogo


کد خبر: 251634تاریخ: 1401/5/13 00:00
اخبار

رئیسی: 
نباید از زیر بار مسؤولیت تصمیمات بزرگ شانه خالی کنیم
رئیس‌جمهور در جلسه روز گذشته هیات دولت حکمرانی عالمانه و مسؤولانه را در گرو شجاعت دولت در تصمیم‌گیری دانست و گفت: ما نباید متأثر از برخی حواشی و پیامدهای کوچک احتمالی، از زیر بار مسؤولیت تصمیمات بزرگ و ضروری برای کشور شانه خالی کنیم. دولت تجلی اراده مردم است و باید در راستای تامین خیر عمومی و منافع مردم گام بردارد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی توفیق در اجرای طرح‌های بزرگی همچون دارویار را در گرو اطلاع‌رسانی جامع و دقیق و روایتگری مسؤولانه دانست و تاکید کرد: در اجرای چنین طرح‌هایی لازم است نسبت به گره‌های ذهنی و ابهاماتی که در افکار عمومی به وجود می‌آید حساس باشید و با سرعت و دقت در این زمینه اطلاعات لازم را به مردم بدهید. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مثلا تا امروز حدود ۶ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته‌اند و بررسی پرونده افراد باقیمانده هم ادامه دارد اما نباید در اظهارات و اخبار، اقدام مهم دولت در پوشش بیمه‌ای ۶ میلیون نفر به حاشیه برود. رئیسی برخی کارهای انجام شده در این دولت را از آرزوهای دیرینه کشور برشمرد و گفت: از بین بردن زمینه رانت و قاچاق دارو با اجرای طرح دارویار، ساماندهی صدور مجوزها، اجرای بخش‌های اصلی سامانه جامع تجارت و موارد متعدد دیگر، از جمله مواردی است که باید بخوبی برای افکار عمومی تبیین شود تا بزرگی کاری که انجام شده از نظرها پنهان نماند. رئیس‌جمهور پس از استماع گزارش وزیر ارتباطات درباره وضعیت اختلالات شبکه ارتباطی و اینترنت ثابت و همراه در کشور، به برخی گلایه‌های مردمی در این باره اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات با دقت و جدیت مواردی از این دست را پیگیری کند تا خللی در خدمات‌رسانی به مردم و فعالیت کسب‌وکارها و مشاغلی که در بستر فضای مجازی جریان دارد، ایجاد نشود. 
 
* نهادها موظفند زمینه اشتغال و رفع نیازهای نخبگان را فراهم کنند
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ظهر روز چهارشنبه در جلسه شورای‌ عالی علوم و تحقیقات درباره افزایش بهره‌وری و نقش‌آفرینی نهاد علم در این فرآیند گفت: مراکز علمی و دانشگاهی باید به افزایش بهره‌وری در کشور کمک کنند. اساسا این وظایف نهاد علم است که با شاخصه‌های معین میزان بهره‌وری و پیشرفت کشور را به صورت مستمر پایش کند. رئیسی در ادامه این جلسه، موضوع مهاجرت نخبگان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: نهادها و دستگاه‌های مسؤول موظفند زمینه را برای اشتغال نخبگان و رفع نیازهای آنها فراهم کنند تا زمینه استفاده از دانش و ظرفیت آنان در ارتقای علم و فناوری در کشور، فراهم شود. 
***
سیدحسن نصرالله: 
دولت لبنان موافقت کند سوخت ایران خواهد رسید
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت در صورت موافقت دولت لبنان سوخت ایران به بنادر این کشور خواهد رسید. به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان سه‌شنبه‌‌شب در بخشی از اظهارات خود تاکید کرد که درصورت موافقت دولت لبنان سوخت ایران به بنادر لبنان خواهد رسید. دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد روند انتقال این سوخت همانند مازوت از طریق بندر بانیاس سوریه نخواهد بود و همه این امور با تصمیم رسمی لبنان آغاز خواهد شد. سیدحسن نصرالله اخیرا نیز در گفت‌وگو با شبکه المیادین درباره بحران سوخت لبنان تاکید کرد: من حاضرم از ایران سوخت وارد کنم اما مساله این است که دولت لبنان باید این امر را بپذیرد، هیچ کسی در لبنان جرأت این کار را ندارد، زیرا از تحریم‌های آمریکا می‌ترسند. 
***
آمریکا خواستار مصادره هواپیمای ونزوئلایی شد
وزارت دادگستری آمریکا درخواست مجوز برای مصادره یک هواپیمای باری متعلق به ونزوئلا که از ماه ژوئن به صورت غیرقانونی در آرژانتین توقیف شده را مطرح کرد. به گزارش فارس، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد روز سه‌شنبه درخواست مجوز برای مصادره هواپیمای ایرانی فروخته شده به مالکان ونزوئلایی و توقیف شده در آرژانتین با ادعای ارتباط با «گروه‌های تروریستی» را مطرح کرده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دادگستری آمریکا گفت درخواست مصادره در پی از مهر و موم خارج شدن حکم ۱۹ جولای برای توقیف هواپیما در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای منطقه کلمبیا صورت گرفته که در آن ادعا شده این هواپیما به دلیل نقض قوانین کنترل صادرات ممکن است مصادره شود. طبق این گزارش، وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرد که هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۳۰۰ ساخت آمریکا مشمول تحریم‌ها می‌شود، زیرا فروش آن از ماهان‌ایر ایران به شرکت «امتراسور» در سال گذشته که بخشی از کنسرسیوم صنایع هوایی و خدمات هوایی ونزوئلا (Conviasa) است، قوانین صادرات ایالات متحده را نقض می‌کند. آمریکا هر ۲ شرکت را با ادعای همکاری با سازمان‌های تروریستی هدف تحریم قرار داده است. 
***
روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد 
وقوع سانحه برای یک فروند هواپیمای سوخو ۲۲ در پایگاه هوایی شیراز
روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه از وقوع سانحه برای یک فروند هواپیمای سوخو ۲۲ این نیرو به دلیل نقص فنی در پایگاه هوایی شیراز خبر داد. به گزارش سپاه‌نیوز، روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز (دیروز چهارشنبه ۱۲ مرداد‌) یک فروند هواپیمای سوخو ۲۲ متعلق به نیروی هوافضای سپاه هنگام برخاستن در پایگاه هوایی شیراز دچار نقص فنی شد و خلبانان ناگزیر به استفاده از سامانه صندلی پران (اجکت) شدند. در ادامه این اطلاعیه آمده است: در این سانحه بحمدالله خلبانان با عکس‌العمل بهنگام در سلامت کامل هستند. 

Page Generated in 0/0069 sec