printlogo


کد خبر: 251645تاریخ: 1401/5/18 00:00
اخبار

پیام وزیر ارشاد برای روز خبرنگار
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روایت حماسه و جهاد تبیین را جزو اصلی قیام عاشورا دانست و در روز خبرنگار، یاد راویان و خبرنگاران عظمت اسلام و ایران را گرامی داشت. به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: روایت حماسه و جهاد تبیین جزو اصلی قیام عاشوراست. حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)، راویان و خبررسان‌های اصلی این واقعه مهم هستند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه نوشت: در روز خبرنگار، با گرامیداشت یاد راویان و خبرنگاران عظمت اسلام و ایران، برای همه اهالی رسانه موفقیت در ادای ماموریت خطیر خبری و تبیینی را آرزومندم. گفتنی است محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه ۸ نفر از اعضای کنسولگری ایران هفدهم مرداد ۱۳۷۷، در مزارشریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسیدند. شورای فرهنگ عمومی هفدهم مرداد را به همین مناسبت، به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد. امسال روز خبرنگار با عاشورای حسینی همزمان شد. 
***
شهاب حسینی در کوهستان‌های دوردست
 شهاب حسینی در دومین تجربه بین‌المللی خود با «میترا تبریزیان» بعد از فیلم «غلام»؛ در لندن جلوی دوربین فیلم سینمایی «کوهستان‌های دوردست» می‌رود. به گزارش «وطن‌‌امروز»، ورایتی نوشت: شهاب حسینی بازیگر برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن ۲۰۱۶ بازیگر فیلم «کوهستان‌های دوردست» میترا تبریزیان شد. 
این فیلم دومین فیلم بلند تبریزیان پس از «غلام» است که در آن شهاب حسینی هم بازی کرده بود و فیلم با تحسین منتقدان روبه‌رو و به عنوان فیلم هفته انتخاب شده بود.
«کوهستان‌های دوردست» داستانی درباره یک پسر ۱۲ ساله است که در شهری کوچک در ایران زندگی می‌کند. وقتی او خیلی بچه بود مادرش ناپدید شد و حالا پدرش ازدواج کرده است. او که در آرزوی محبت پدر است، پرنده‌اش را که زخمی بوده و او از آن مراقبت کرده بود، گم می‌کند و قصد دارد انتقام بگیرد. 
این فیلم دومین فیلم بلند تبریزیان پس از «غلام» است که در آن شهاب حسینی هم بازی کرده بود و فیلم با تحسین منتقدان روبه‌رو و از سوی گاردین و آبزرور به عنوان فیلم هفته انتخاب شده بود. این فیلم در سینماهای انگلیس هم اکران شده بود. 
«زادوک ناوا» تهیه‌کننده «غلام» در لندن به همراه شرکت استری داگ فیلمز تهیه‌کننده فیلم جدید تبریزیان خواهند بود. فیلمنامه «کوهستان‌های دوردست» را تبریزیان و سیروس مسعودی نوشته‌اند که در فیلم «غلام» هم با هم همکاری کرده بودند. 
***
«بنگ» با اقتباس از کمیک‌بوک ساخته می‌شود
ادریس آلبا در فیلمی با عنوان «بنگ!» برای نتفلیکس بازی می‌کند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، ادریس البا با کارگردان «قطار سریع‌السیر» در پروژه بعدی‌اش همراه می‌شود. 
فیلم جاسوسی «بنگ!» با اقتباس از کتاب‌های کمیک نوشته مت کینت و با تصویرپردازی ویلفردو تورس به کارگردانی دیوید لیچ ساخته می‌شود. 
کمیک بوک «بنگ!» که سال ۲۰۲۰ منتشر شد درباره گروهی تروریستی است که با انتشار رمان‌هایی قصد شست‌وشوی مغزی خوانندگان‌شان را دارند تا بتوانند ماجرایی آخرالزمانی را کلید بزنند. در همین حال مهم‌ترین جاسوس دنیا برای نابود کردن نویسنده این رمان‌های علمی- تخیلی راهی می‌شود. 
در حالی که ادریس البا بازیگر نقش اصلی «بنگ!» یعنی توماس کورد، جاسوسی با تجربه را ایفا می‌کند، مت کینت نویسنده کمیک بوک و زک الکوویچ نویسنده فیلمنامه «قطار سریع‌السیر» نوشتن فیلمنامه را برعهده گرفته‌اند. 
جدیدترین پروژه دیوید لیچ «قطار سریع‌السیر» است که با بازی برد پیت چند روزی است به پرده‌های نقره‌ای راه یافته است. لیچ با کمپانی «۷۸ نورث» و نیز خود ادریس البا از تهیه‌کنندگان «بنگ!» خواهند بود. 
نتفلیکس هنوز تاریخی برای نمایش «بنگ!» اعلام نکرده اما گفته شده تولید آن بزودی شروع می‌شود و احتمالا اواخر ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ باید در انتظار نمایش آن بود. 
 
چاپ دوازدهم «پشت درهای بهشت»
کتاب «پشت درهای بهشت» نوشته رضا کاشانی اسدی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ دوازدهم رسید. 
به گزارش مهر، کتاب «پشت درهای بهشت» نوشته رضا کاشانی‌اسدی بتازگی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ دوازدهم رسیده است. 
«جوانی طلایی‌ترین دوران زندگی هر آدمی است. اکثر جوانان شبیه به هم هستند. دوراهی‌های مهمی سر راه‌شان قرار می‌گیرد و مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین تصمیم‌های زندگی‌شان را باید بگیرند. در یکی از مهم‌ترین پیچ‌های تاریخی جوانان دهه 60 هجری بر سر یک دوراهی بزرگ قرار می‌گیرند؛ دوراهی اینکه طرف کم‌شمار حق را بگیرند و به سپاه امام حسین(ع) بپیوندند و در کنار سید جوانان اهل بهشت شهید بشوند یا اینکه به زرق و برق دنیا دل بسپارند یا اینکه سکوت کنند و یک ابدیت تاریکی و بدبختی برای خودشان رقم بزنند». 
رضا کاشانی‌اسدی در رمان «پشت درهای بهشت» سراغ یکی از این جوانان کوفی به نام «موقع بن ثمامه اسدی صیداوی» رفته است و داستان زندگی‌اش را برای مخاطبان نوشته است. داستان زندگی جوانی که در فضای خفقان و خدعه کوفه در کنار خانواده و اقوام خود باید تصمیم سختی بگیرد که به کدام سمت برود. 
کتاب «پشت درهای بهشت» حکایت آدم‌هایی است که یا از درگاه بهشت عبور کردند یا اینکه پشت در بهشت ماندند و زمینگیر شدند. این کتاب که در انتشارات کتاب جمکران منتشر شده اخیرا به چاپ دوازدهم رسیده است.

Page Generated in 0/0057 sec