printlogo


کد خبر: 251649تاریخ: 1401/5/18 00:00
سیدعبدالملک بدرالدین حوثی: هر کس در کنار آمریکا و اسرائیل بایستد، مانند ابن زیاد و شمر است
رهبر انصارالله یمن :آمریکا و اسرائیل یزید زمانه هستند

همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، شیعیان اباعبدالله‌الحسین در اقصی نقاط جهان مراسم عزاداری و راهپیمایی برگزار کردند. در همین رابطه راهپیمایی عظیم مردم یمن که در آن شعارهایی علیه آل‌سعود، آمریکا و اسرائیلی سر داده شد، بیش از دیگر مراسم مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. مردم یمن پس از شرکت گسترده در مراسم عزاداری عاشورای حسینی(ع)، بیانیه‌ای صادر و در آن بر آمادگی خود برای مقابله با جنایات ائتلاف سعودی در این کشور و حق ملت فلسطین در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی تاکید کردند. 
سیدعبدالملک بدرالدین حوثی در این راهپیمایی آمریکا و اسرائیل را امتداد رویکرد یزید معرفی کرد و گفت: هر کس در کنار آنها بایستد و برای آنها کار کند، مانند ابن زیاد و شمر است.
وی تاکید کرد: ما بر مواضع اصولی خود در قبال آرمان فلسطین تأکید می‌کنیم و ملت باید موضع خصمانه صریح با «اسرائیل» اتخاذ کند.  حریم هوایی عربستان به روی اسرائیلی‌ها باز و به روی مردم یمن بسته است.
همچنین عزاداری شیعیان کشمیر در هند و مقابله نیروهای امنیتی با عزاداران از جمله اتفاقاتی بود که قاب تصویر خبرنگاران را به خود جلب کرد. در کنار این موارد، عزاداری‌های محرم در ترکیه و افغانستان با توجه به وضعیت امنیتی حاکم مورد توجه بود. 
 

Page Generated in 0/0050 sec