printlogo


کد خبر: 251663تاریخ: 1401/5/18 00:00
اخبار

افزایش کمک‌ مردم به کمیته امداد
رئیس کمیته امداد گفت: خوشبختانه در دهه ولایت امسال کمک‌های مردمی نسبت به سال گذشته بیشتر بوده که این امر به برکت حضور و مشارکت مردم است. سیدمرتضی بختیاری گفت: ایجاد مراکز نیکوکاری از مظاهر ارزش‌گذاری برای آرمان‌های انقلاب اسلامی است. وی با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز نیکوکاری با هدف واگذاری امور مردم به مردم بوده است، تاکید کرد: هر جا کار به مردم واگذار شده، موفق بودیم. رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: کمیته امداد افتخارش این است که در قالب مراکز نیکوکاری کار مردمی شدن خیر و احسان را انجام داده است. 
بختیاری افزود: ارائه خدمت مستقیم مردم به نیازمندان کار ارزشمندی است که از سوی مراکز نیکوکاری در حال انجام است. بختیاری به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: هدف‌گذاری در بیانیه گام دوم مشخص شده و برای رسیدن به هدف باید مسیر آن مورد تبیین قرار گیرد. برای انجام امور و کارها نباید از موانع ترسید، بلکه باید همچون گذشته از آنها عبور کرد. رئیس کمیته امداد اعتماد مردم را مهم‌ترین سرمایه این نهاد عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در دهه ولایت کمک‌های مردمی امسال نسبت به سال گذشته بیشتر بوده که این امر به برکت حضور و مشارکت مردم است. 
***
ایمن‌سازی گود برج میلاد تا پایان ۱۴۰۱
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت گود برج میلاد توضیحاتی ارائه کرد. حجت‌الاسلام آقامیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت گود برج میلاد گفت: شهرداری تهران چندی پیش پیمانکاری را برای ایمن‌سازی گود برج میلاد که به مرحله خطرناکی رسیده بود، انتخاب کرد. 
وی با بیان اینکه پیمانکار مربوطه در حال حاضر در حال ایمن‌سازی گود است، تصریح کرد: در حال شمع کوبی هستند تا استحکام گود حفظ شود. آقامیری درباره زمان ایمن‌سازی گود با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده تا پایان سال این مهم انجام شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته بعد از ایمن‌سازی گود باید در این محل متناسب با فضای پیرامونی برج میلاد، مجموعه فرهنگی ساخته شود. 
***
آغاز ۳ پویش داوطلبانه در هلال‌احمر
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی پویش‌های «مرهم زائر»،«نذر آب» و «همدلی» از سوی این سازمان خبر داد. وحید سلیمی گفت: یکی از این طرح‌ها، طرح کاروان‌های سلامت بود که در نقاط مرزی کشورمان به اجرا درآمد و بر این اساس خدمات درمانی و سنجش‌های سلامت به ساکنان مناطق ارائه خواهد شد. همچنین طرح چادرهای سرد برای ارائه خدمات به زائران نیز به اجرا درآمد که این طرح با نزدیک شدن به ایام راهپیمایی اربعین گسترش نیز خواهد یافت. 
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات صورت‌گرفته از سوی سازمان داوطلبان هلال‌احمر، برنامه‌ریزی و شروع هماهنگی‌های لازم برای اعزام ساکنان و مسؤولان محلات کم‌برخوردار، از جمله رئیس خانه هلال، مسؤول پهنه، شهردار محله، بانویاران و... به راهپیمایی بزرگ اربعین بود. بر این اساس مقرر شد با انجام هماهنگی‌های لازم، فرآیند شناسایی و انجام امور اداری برای اعزام حدود ۱۰ هزار نفر از سراسر کشور به راهپیمایی اربعین فراهم شود. سلیمی همچنین از آغاز ۳ پویش خبر داد و گفت: ۳ پویش نیز ایجاد و راه‌اندازی شد که اجرای آن تا هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت. بر این اساس اقدامات برای اجرای ۳ پویش همدلی، مرهم زائر و نذر آب صورت گرفت. 
***
انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز شد
انتخاب رشته برای کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ از دیروز (دوشنبه) آغاز شد. کنکور سراسری ۱۴۰۱ در رشته هنر هشتم تیر، ریاضی و انسانی نهم تیر، تجربی دهم تیر و زبان‌های خارجه یازدهم تیر با شرکت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب برگزار شد. آمار داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در رشته ریاضی ۲۸ درصد، در رشته علوم تجربی ۳۸ درصد، زبان خارجه ۱۳ درصد، هنر ۱۱ درصد و علوم انسانی ۲۸ درصد بود‌. انتخاب رشته کنکور سراسری برای دانشگاه‌های دولتی، پیام نور و غیرانتفاعی از دیروز ۱۷ مرداد از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده است و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد. داوطلبان متقاضی دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته در مقطع کارشناسی از امروز (سه‌شنبه ۱۸ مرداد) می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. 
***
برنامه‌ریزی بهزیستی برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی
رئیس سازمان بهزیستی گفت: برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی جهت تامین مسکن افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی برنامه‌ریزی شده است. علی‌محمد قادری همچنین درباره اقدامات این سازمان برای کمک به مددجویانی که با مشکل تامین ودیعه مسکن مواجه هستند، گفت: همه آحاد جامعه با مشکل مسکن مواجه هستند و مهم این است که ما تسهیل‌گری کرده و برای تهیه مسکن هم از باب ودیعه مسکن و هم در امر ملی مسکن موضوعات را پیگیری کنیم. 
وی درباره کمک‌هزینه برای ودیعه مسکن مددجویانی که با مشکل مواجه هستند، تصریح کرد: در بودجه سنواتی سازمان بهزیستی این مساله را پیش‌بینی کرده‌ایم و برای افرادی که واقعا مشکل داشته و نیاز به همراهی دارند، بر اساس بودجه‌ای که داریم اولویت‌بندی کرده و کمک می‌کنیم. وی درباره حذف مستمری برخی مددجویان گفت: نظام پرداخت مستمری سازمان بهزیستی کشور مربوط به دهک یک تا 7 است. مددجویانی که در این چند دهک قرار دارند از امتیازات مستمری بر اساس بعد خانوار بهره‌مند می‌شوند.

Page Generated in 0/0133 sec