printlogo


کد خبر: 251668تاریخ: 1401/5/18 00:00
اخبار

دولت آلمان:
۲۰ درصد صرفه‌جویی کنید تا گاز قطع نشود
رئیس سازمان نظارت بر شبکه‌های برق و گاز آلمان در گفت‌وگو با یک روزنامه محلی اعلام کرد مردم این کشور باید حداقل ۲۰ درصد از مصرف انرژی خود را کاهش دهند تا از کمبود گاز در زمستان پیش رو جلوگیری شود. «کلاوس مولر» رئیس سازمان نظارت بر شبکه‌های برق و گاز آلمان در گفت‌وگو با یک روزنامه محلی اعلام کرد مردم این کشور باید حداقل 20 درصد از مصرف انرژی خود را کاهش دهند تا از کمبود گاز در زمستان آینده جلوگیری شود. مولر در ادامه تأکید کرد آلمان همچنین باید صادرات گاز خود به کشورهای همسایه را 20 درصد کاهش دهد و برای جلوگیری از کمبود گاز معادل 10 تا 15 گیگاوات ساعت گاز وارد کند. اظهارات وی در حالی بیان می‌شود که گازپروم روسیه جریان صادرات گاز به آلمان را از طریق خط لوله «نورد استریم» به 20 درصد کاهش داده است. دلیل آن هم مسائل فنی اعلام شده است. در هفته‌های اخیر این شرکت پس از تعمیرات، نیاز به توربین داشت که به دلیل تحریم‌های مرتبط با جنگ اوکراین، قادر به دریافت آن از کانادا نبوده است. مولر پیش‌تر اعلام کرده بود روسیه می‌تواند از مشکل توربین به عنوان فرصتی برای قطع کامل گاز به آلمان استفاده کند که در آن صورت این کشور را مجبور به صرفه جویی در گاز تا حد ممکن می‌کند. آلمان ماه گذشته اهداف ذخیره‌سازی گاز خود را برای پاییز آینده به 75 درصد تا یک سپتامبر، 85 درصد تا یک اکتبر و 95 درصد تا اول نوامبر افزایش داد. برلین همچنین اقداماتی را برای صرفه‌جویی در انرژی ارائه کرد که در صورت کمبود گاز، خانواده‌ها را در اولویت قرار می‌دهد.
***
مهلت ۳ هفته‌ای برای طراحی روش‌های تأمین مالی پروژه‌های وزارت راه
وزارت راه‌وشهرسازی موظف شد ظرف مدت ۳ هفته بسته‌های پیشنهادی و روش‌های تامین مالی برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار در دست اقدام و همچنین نگهداری شبکه حمل‌و‌نقل جاده‌ای و ریلی کشور را تدوین و ارائه کند. محمد مخبر در جلسه‌ای با وزیر راه‌وشهرسازی، توسعه بخش حمل‌و‌نقل کشور را از رویکرد‌های اصلی دولت سیزدهم برشمرد و گفت: باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که توسعه خطوط ریلی و شبکه جاده‌ای شامل بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها با سرعت هر چه بیشتر انجام شود، چرا که شبکه حمل‌و‌نقل به مثابه ستون فقرات برای توسعه کشور است. معاون اول رئیس‌جمهور توسعه خطوط ریلی و جاده‌ای کشور را پیش‌نیاز توسعه ترانزیت کشور دانست و افزود: اگر ترانزیت رونق پیدا کند و اهداف تعیین شده در این بخش محقق شود، در مدت زمانی کوتاه شاهد بازگشت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای توسعه حمل‌و‌نقل ریلی و جاده‌ای کشور خواهیم بود. مخبر بر اهمیت توسعه حمل‌و‌نقل ریلی کشور تاکید و خاطرنشان کرد: توسعه شبکه راه‌آهن نقش گسترده‌ای در رشد اقتصادی و نیز رفاه اجتماعی و اشتغال‌زایی دارد و با توجه به اینکه ایران با 15 کشور همسایه است، با توسعه خطوط ریلی کشور گامی مهم در جهت بهره‌برداری از ظرفیت‌های ترانزیت برداشته خواهد شد و از تلفات انسانی و مالی در تردد‌های جاده‌ای نیز کاسته می‌شود. مخبر وزارت راه‌وشهرسازی را مکلف کرد برای هر یک از پروژه‌ها، کریدور‌ها و خطوط ریلی و جاده‌ای در دست احداث، بسته پیشنهادی برای جذب سرمایه‌گذاری و روش‌های متنوع تامین مالی تدوین و برای تصویب نهایی ارائه دهد. 
***
نخستین واحد نیروگاهی احداث شده توسط صنایع وارد مدار شد
مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی توانیر از سنکرون نخستین واحد نیروگاهی احداث شده توسط صنایع و ثبت رکوردی جدید در احداث نیروگاه‌های حرارتی کشور خبر داد. سیدزمان حسینی اظهار داشت: نخستین واحد نیروگاه گازی سمنان از طرح احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه‌های صنایع معدنی به ظرفیت 183 مگاوات که عملیات اجرایی آن از اسفند 1400 آغاز شده بود با شبکه سنکرون شد که یک رکورد جدید و بی‌نظیر در این زمینه محسوب می‌شود. وی افزود: ظرفیت نیروگاه سمنان از 2 واحد گازی هر کدام به ظرفیت 183 مگاوات، به ۳ واحد رسیده است؛ همچنین عملیات اجرایی فاز دوم توسعه آن به عنوان واحد 4 نیز آغاز شده است. 
***
هشدار کمبود شدید شیر و لبنیات در فرانسه
اتحادیه تولیدکنندگان محصولات کشاورزی فرانسه (FNSEA) هشدار داد مردم این کشور ممکن است در پاییز و زمستان امسال به دلیل کمبود علوفه ناشی از خشکسالی شدید با کمبود شیر و محصولات لبنی مواجه شوند. آنطور که راشاتودی گزارش داده است، اتحادیه تولیدکنندگان محصولات کشاورزی فرانسه (FNSEA) روز شنبه هشدار داد مردم این کشور ممکن است در پاییز و زمستان امسال به دلیل کمبود علوفه ناشی از خشکسالی شدید با کمبود شیر و محصولات لبنی مواجه شوند. «یانیک فیالیپ» رئیس کمیسیون اقتصادی در اتحادیه تولیدکنندگان محصولات کشاورزی فرانسه به نشریه فیگارو گفت: برای تولید شیر به علوفه که عمدتا یونجه و ذرت است، نیاز دارید که امسال تقریبا وجود نداشت. بنابراین ما در پاییز و زمستان امسال در معرض خطر نایاب شدن شیر هستیم. وی گفت: به دلیل خشکسالی که امسال کشور را فراگرفته است، حیواناتی که معمولا در این مدت در علفزارها هستند، چیزی برای خوردن ندارند. 

Page Generated in 0/0062 sec